piątek, 1 marca 2024

WILLY WONKA: WILLY WONKA I FABRYKA CZEKOLADY, CHARLIE I FABRYKA CZEKOLADY, WONKA | PRZEGLĄD FILMÓW #14

Cześć wszystkim! Na wstępie chciałabym Wam jeszcze raz bardzo mocno podziękować za gratulacje i dobre słowa w związku z kupnem mieszkania. Jest to dla mnie naprawdę wyjątkowy etap w życiu, za który jestem wdzięczna. Przeprowadzka w toku, a oprócz tego muszę się Wam pochwalić, że na samym początku tygodnia spotkała nas miła niespodzianka. A mianowicie, otrzymaliśmy zdjęcia ze ślubu i wesela! W końcu będę mogła Wam się pochwalić tymi pięknymi fotografiami, ale i moimi wspomnieniami z tego wyjątkowego dnia. Bardzo możliwe, że na chwilę przerwiemy recenzje filmowe, na rzecz bardziej osobistych wpisów. Zatem wyczekujcie! Tymczasem zapraszam dzisiaj na kolejne recenzje filmowe, które będzie łączyć nie kto inny, jak Willy Wonka!

Dodatkowo, dla fanów Willy'ego Wonki będę mieć małą niespodziankę. A mianowicie szykuję wpis z wielkim porównaniem książki do niżej wymienionych filmów, gdzie wspólnie zobaczymy, która część jest najbliższa oryginałowi. Nie ukrywam. Nie mogę się już doczekać!

Willy Wonka i fabryka czekolady (1971)
Familijny | Musical | Fantasy | Komedia
98 minut

Willy Wonka i fabryka czekolady (1971) - to amerykański film powstały na podstawie powieści "Charlie i fabryka czekolady" autorstwa Roalda Dahla, w reżyserii Mel Stuart. Opowiada o małym chłopcu o imieniu Charlie, który ciężko pracuje, aby utrzymać swoją rodzinę, ponieważ w domu panuje bieda. Jego wielkim marzeniem jest znaleźć się choć raz w ogromnej fabryce czekolady Willy'ego Wonki. Niestety, nie da się tam wejść. Jednak pewnego dnia, cukiernik postanawia otworzyć fabrykę dla pięciu wybrańców, którzy odnajdą złote bilety ukryte w jego produktach. Rozpoczyna się ekscytujące zwiedzanie obiektu, gdzie przed samym wejściem dzieci muszą podpisać tajemniczą umowę... Obejrzyj zwiastun.

Nie ukrywam, rzadko sięgam po filmy z tak odległych lat. Jest w nich coś specyficznego. Nie sądzę, że złego, ale po prostu nie dla mnie. Niezbyt wyraźna muzyka, słabe efekty. Jednak czego można było się spodziewać w tamtych latach? Podeszłam, więc do tego filmu z dużą rezerwą, ale muszę przyznać, że pozytywnie się zaskoczyłam. Naprawdę poradzili sobie świetnie z ukazaniem fabryki. Co prawda nie ma takiego zachwytu jak w przypadku filmu z 2005 roku, ale przyjemnie się go oglądało. Umpa Lumpasy ponownie skradły moje serce. Jeśli więc nie znacie historii Willy'ego Wonki to ten film zdecydowanie dobrze ją przedstawia. Polecam!

Charlie i fabryka czekolady (2005)
Familijny | Fantasy | Komedia
115 minut

Charlie i fabryka czekolady (2005) - to amerykańsko-brytyjski film powstały na podstawie powieści pod tym samym tytułem autorstwa Roalda Dahla, w reżyserii Tima Burtona. Opowiada o chłopcu o imieniu Charlie pochodzącym z bardzo biednego domu. Pewnego dnia Charlie jako jeden z pięciu szczęściarzy zdobywa Złoty Bilet, uprawniający go do zwiedzenia niezwykłej fabryki czekolady Willy'ego Wonki. Udaje się tam wraz ze swoim dziadkiem (byłym pracownikiem fabryki). Obejrzyj zwiastun.

Ten film jest jednym z moich ulubionych! Uwielbiam w nim dosłownie wszystko. Zacznijmy od świetnej obsady aktorskiej. Freddie Highmore (możecie kojarzyć go z serialu The Good Doctor) grający Charliego, w którym jest tyle uroku i emocji, a do tego Johnny Depp (jego chyba nie muszę przedstawiać) w świetnej charakteryzacji, ze wspaniałą mimiką i postawą, grający Willy'ego Wonke. Do tego dochodzi fabuła, która jest naprawdę niezwykła. Zwłaszcza dla dziecka, któremu warto pokazać jak niesamowita może być nasza wyobraźnia. Poza tym, nie oszukujmy się. Gdy poznaliśmy smak czekolady, zamarzyło się mieć swoją albo przynajmniej móc odwiedzić taką fabrykę czekolady. A tutaj przynajmniej możemy ją zobaczyć i poczuć jakbyśmy tam byli. Oczywiście, nie można zapomnieć o barwnych, śpiewających postaciach jakimi są Umpa Lumpasy. Całość dopieszczona jest nutką komedii. Film ten oglądałam już kilkanaście razy, ale za każdym razem cieszę się jak dziecko, tak jakbym patrzyła na niego po raz pierwszy. UWIELBIAM i bardzo polecam!

Wonka (2023)
Familijny | Musical | Fantasy | Komedia
116 minut

Wonka (2023) - to amerykański film w reżyserii Paula Kinga, opowiadający historię Willy'ego Wonki, postaci z powieści "Charlie i fabryka czekolady" autorstwa Roalda Dahla. Ekranizacja ukazuje początki cukiernictwa, tego pełnego pomysłów i zdeterminowania wynalazcy. Jego historia rozpoczyna się w Europie, gdzie chce otworzyć swój sklep z czekoladą w Galerii Smakoszy. Niestety, brak funduszy powoduje, że trafia do pensjonatu pani Skrobicz i podpisuje umowę, nie czytając jej, ponieważ jest analfabetą. Nie mogąc uiścić kosztownych opłat, zmuszony jest do pracy w pralni. Jednak Wonka nie poddaje się i próbuje sprzedawać swoją czekoladę, mimo braku zadowolenia konkurencji... Obejrzyj zwiastun.

Chyba nie muszę mówić jak bardzo wyczekiwałam tego filmu. Po pozytywnych wrażeniach związanych z powyższą ekranizacją - nie mogło być inaczej. Tutaj również muszę bardzo pochwalić dobór głównego bohatera, który wcielił się w postać Willy'ego Wonki, a grał go Timothee Chalamet. Niesamowicie pasował mi on do tej roli, mimo, że różnił się od tego z 2005 roku. Co do fabuły muszę przyznać, że spodziewałam się czegoś innego. Nie do końca przypadła mi ona do gustu. Poza tym było dla mnie za dużo piosenek. Owszem, film przypisany jest do gatunku musical, ale nie sądziłam, że będzie tego tak wiele! Jednak jest też piękna sentencja w tej ekranizacji. Wonka udowadnia, że to, co najlepsze w życiu, zaczyna się od marzenia i że wszystko jest możliwe. Jeśli lubicie familijne filmy połączone z musicalem to polecam.
*Źródło zdjęć: filmweb.pl, rakuten.tv, scienceonscreen.org, premiery.pl.
canalplus.com, netflix.com, planetradio.co.uk, alternateending.com*

Oglądaliście któryś z powyższych filmów?
Lubicie postać Willy'ego Wonki?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

CYTAT TYGODNIA
"Życie to raj, do którego klucze są w naszych rękach."
Fiodor Dostojewski

A jeśli jesteście ciekawi zdjęć z naszej ślubnej sesji plenerowej to na Instagrama wrzuciłam już parę postów. Serdecznie Was zapraszam, bo naprawdę jest co oglądać!
Ściskam mocno,
Wasza Adrasteja

32 komentarze:

  1. Dwa pierwsze filmy oglądałam i bardzo miło je wspominam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tą historię . Zawsze mnie ciekawi jak ja pokarz w innej odsłonie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również jestem wielką fanką :) Zgadzam się, uwielbiam oglądać różne perspektywy.

      Usuń
  3. Oglądałam tylko film z Deppem. Ogólnie filmy Tima Burtona robią na mnie duże wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, reżyser ma na koncie wiele wspaniałych produkcji :)

      Usuń
  4. Moja córka była nie dawno na tym filmie z klasą i bardzo jej się podobał. Ja przyznaję, że kompletnie nie znam tych filmów.
    Zdjęcia przepiękne! Ale bajecznie wyglądałaś :) Zachwyciła mnie też ta sukienka- przepiękna! Jeszcze raz wszystkiego najlepszego dla Was na nowej drodze życia! Niech spełnią się wszystkie Wasze marzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że jej się podobało! O, a masz ochotę się z tą historią zapoznać?
      Pięknie dziękuje za masę komplementów i cudowne życzenia! :)

      Usuń
  5. Jeszcze ani jednego filmu z tej serii nie widziałam, może to już pora?
    Piękne zdjęcia ze ślubu 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz ochotę - to pewnie!
      Bardzo dziękuję :)

      Usuń
  6. Ja też nie widziałam tego filmu lecz było głośno. Szkoły jeździły... My nie.
    Wszystkiego dobrego na nowej drodze życia. Pięknie wyglądałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie udało się wybrać do kina na najnowszą część, ale na pewno można już go obejrzeć na którejś z platform.
      Bardzo dziękuję :)

      Usuń
  7. Gratulacje z okazji kupna mieszkania, zdjęcia ślubne piękne, czekam na więcej <3. Kurcze jakoś mnie cała ta Fabryka Czekolady ciągle omijała, może jakieś fragmenty filmów widziałam i to wszystko. Odkładałam je, bo chciałam najpierw sięgnąć po książkę, której też nie miałam okazji jeszcze przeczytać. No i nadal chcę od niej właśnie zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję! Już za tydzień pojawi się wpis z tymi cudnymi zdjęciami :)
      Też zazwyczaj staram się zaczynać od książek, choć nie zawsze mi to wychodzi. Tak samo było i tutaj. Pierwsze u mnie były filmy, a później książka. Jednak na jednym i drugim bawiłam się naprawdę dobrze :) Zatem życzę Ci miłej lektury!

      Usuń
  8. Lubię film z udziałem Johnny Depp, nowej ekranizacji jeszcze nie widziałam, ale mam w planach :) Piękne zdjęcie ślubne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta wersja jest moją ulubioną! :) Bardzo dziękuję.

      Usuń
  9. Ja jestem totalną fanką tej historii, zaczęłam od wersji z 2005 jako dziecko, jako dorosła obejrzałam film z '71, ale kompletnie nie przekonuje mnie najnowsze wydanie. Lubię Timothee Chalameta ale słabe opinie i troszkę naiwny zwiastun mnie totalnie nie przekonał. Zapewne obejrzę gdy trafi do streamingu, gdzieś w tle do kawy wpadnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie to samo. Za dzieciaka pokochałam historię z 2005, ostatnio zaznajomiłam się również ze starszą wersją. Jeśli chodzi o nową - oglądałam i aktor poradził sobie świetnie, ale całość niestety nie skradła mojego serca. Szkoda, bo bardzo wyczekiwałam tego filmu.

      Usuń
  10. Widziałam tylko film z 2005, świetny :) Dwie części muszę nadrobić. To świetna historia :)
    Kochana, gratulacje z powodu kupna mieszkania! Zdaję sobie sprawę, że to nie mała rzecz :) Super, cudownie układa Ci się w życiu i to jest piękne! Życzę wam jak najlepiej! Wspaniale patrzeć na takie uśmiechnięte twarze, zakochane w sobie, które układają swoje życie :) To wspaniały czas :) Zdjęcia już widziałam na IG, są naprawdę piękne, wyglądasz bajecznie, jak księżniczka!
    Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz wszystkiego dobrego dla was! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię te historię. Zwłaszcza film z 2005 roku :)
      Bardzo, bardzo dziękuję za masę komplementów i dobrych słów! Tak, to naprawdę piękne etapy w moim, właściwie naszym życiu, o których marzyłam od lat i cieszę się, że w końcu się ziściły :) Naprawdę czułam się wyjątkowo - jak księżniczka.
      Pięknie dziękuję, Tobie też kochana wszystkiego dobrego! :)

      Usuń
  11. Nie widziałam nowej wersji Willy Wonki :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Widziałam dwie pierwsze wersje i bardzo mi się podobały, zwłaszcza ta z 2005 r. Nawet oglądaliśmy ją z dziećmi na Oratorium. Myślę, że jest wierna książkowemu oryginałowi i ma ciekawe efekty specjalne. Najnowszej części jeszcze nie widziałam, co nie oznacza, że jej nie chcę zobaczyć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też najbardziej w pamięci zapadła ta wersja z 2005 :) Jest to jeden z moich ulubionych filmów. W takim razie życzę Ci miłego oglądania! Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  13. Skoro fabuła jest inna, to bardzo jestem ciekawa wersji z 2023r.
    Gratulacje, z okazji kupna mieszkania i ślubu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są to wydarzenia przedstawione przed powstaniem fabryki, więc jest pokazana historia, której jeszcze nie znaliśmy :)
      Bardzo, bardzo dziękujemy! Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  14. Kocham wszystkie, ale ten ostatni skradł moje serce, bo uwielbiam Timothee.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba przyznać, że aktor świetny i miał swój urok w tym filmie :)

      Usuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!

Copyright © 2016 Adrasteja , Blogger