piątek, 8 marca 2024

TRAVEL CHALLENGE | CICHY ZAKĄTEK #14

Cześć! Dzisiejszy wpis miał być zupełnie inny. Niestety przeprowadzka i pewna niemiła sytuacja trochę pokrzyżowały mi plany... Pewnie zapytacie: "Jaka niemiła sytuacja?". Otóż zhakowano mi konto na Facebooku oraz na poczcie i wyłudzano pieniądze w moim imieniu. W związku z kupnem mieszkania, większość bliskich mi osób uwierzyła w te prośbę. Na szczęście, pieniądze przelewali na mój numer konta albo dzwonili i pisali SMS, czy faktycznie to ja pisałam... Niestety, nie mogłam powstrzymać ataku hakerów, ponieważ usunęli mi konto na poczcie, odłączyli profil od Instagrama oraz zmienili hasło, więc nie miałam żadnej innej opcji, aby odzyskać konto. Po licznych zgłoszeniach, po około godzinie udało się zablokować profil na Facebooku, a ja udałam się na policje. Następnie wysłałam zgłoszenie do serwisu społecznościowego, aby zresetowali mi emaila, potwierdzając to dowodem lub innym dokumentem stwierdzającym tożsamość. Mogłam to zrobić dopiero w momencie, gdy konto zostało zablokowane albo po prostu wcześniej w nerwach nie widziałam takiej opcji.

Po dwóch dniach udało się odzyskać dostęp do konta, gdzie zweryfikowałam, że wiadomość poszła aż do prawie 60 osób! Szkoda, że jedna została poszkodowana i najpewniej nie odzyska swoich pieniędzy, a była to kwota jednego tysiąca złotych... Choć mogło się to skończyć zdecydowanie gorzej. Ta sytuacja uświadomiła mi jak ważne jest ustawianie logowania dwuskładnikowego, odświeżanie hasła co jakiś czas oraz jakimi wspaniałymi ludźmi się otaczam. Naprawdę. W ciągu kilkunastu minut dostałam masę telefonów, że ktoś włamał mi się na konto albo że bardzo chętnie mi pożyczą pieniądze tylko mam powiedzieć ile. Cieszę się, że mam tak dobrych ludzi wokół siebie, choć przykro mi, że ich dobroć została wykorzystana w zły sposób... Dlatego pamiętajcie o silnym zabezpieczeniu swoich kont, bo nie będziecie znać dnia ani godziny. Zwłaszcza, że nie wchodziłam w żadne podejrzane linki. Tymczasem zapraszam Was do przeczytania recenzji.


Tytuł:
Travel Challenge
Autor: Agnieszka Grzelak
Gatunek: Literatura podróżnicza
Ilość stron: 288
Data premiery: 30.06.2021
Opis książki: Interaktywny dziennik podróży jednej z najpopularniejszych polskich youtuberek. Agnieszka Grzelak zaprasza wszystkich swoich fanów na wspólne wakacje, żeby pokazać, że można podróżować inaczej! Przygotujcie się na nowe przygody i emocjonujące wyzwania!
"Travel Challenge"  to miejsce, które będziesz mógł zapełnić własnymi przygodami. Połączenie notatnika, dziennika podróży, poradnika, który pomoże Ci w najbardziej nieoczekiwanych podróżniczych sytuacjach i activity booka pełnego wyzwań, którymi będziesz mógł dzielić się z Agnieszką i… całym światem!


"Każdą negatywną sytuację spróbuj przekuć w coś dobrego."

Zaczynając podróż z tym poradnikiem, na samym starcie mamy listy potrzebnych rzeczy do spakowania, różnego rodzaju mapy z możliwością zaznaczenia miejsc, w których już byliśmy oraz pojawiają się porady jak nie zwariować, gdy coś pójdzie nie tak. Większość tej książki, właśnie tak będzie wyglądać. Dużo miejsca na notatki, a do tego trochę porad i ciekawostek.

"Nie bój się wybierać mniej oczywistych miejsc na podróż."

Jednak na kolejnych stronach pojawiają się również różnego rodzaju historie. Dzięki czemu możemy bliżej poznać Agnieszkę Grzelak, ale i wyciągać lekcje z opisywanych przez nią wyjazdów. Niektóre porady mogą wydawać się zwyczajne i oczywiste. Choć myślę, że dobrze, że się pojawiły, ponieważ często zapominamy o tych najprostszych rzeczach i zasadach, więc nie zaszkodzi ponownie sobie o nich przypomnieć.

"Staraj się kupować lokalne rzeczy, których nie znajdziesz w sklepach w Twoim mieście."

Agnieszka Grzelak jest osobą, która często podróżuje samemu i mocno ten temat porusza w poradniku. Pokazuje ile zalet można wyciągnąć z takiej właśnie wyprawy. Stawia też nacisk na poznawanie kultury danego kraju bądź regionu i nakłania do próbowania nowych, nietypowych rzeczy. Oczywiście, zachowując przy tym odpowiednie bezpieczeństwo.

"Podróżujmy razem - lokalnie lub globalnie. Ale zawsze z głową. I zawsze NA MAKSA."

Moja opinia: Ta książka nie jest typowym poradnikiem podróżniczym, ponieważ znajduje się w niej masa wyzwań, ale i miejsce na notatki lub różnego rodzaju pamiątki. Myślę, że dobrym porównaniem będzie "Zniszcz ten dziennik", choć tam brakowało tej treści czytelniczej. Na pewno jest to oryginalny poradnik, który jednym się spodoba, a drugim trochę mniej. Szczerze? Oczekiwałam więcej rad i ciekawostek. Jednak oglądając parę lat Agnieszkę Grzelak na YouTube to mogłam się spodziewać, że nie będzie to zwykły poradnik. Jeśli interesujecie się podróżami, jesteście kreatywni i zastanawiacie się w jak nietypowy sposób możecie zbierać swoje wspomnienia to serdecznie polecam!
*Źródło zdjęć: zdjęcia autorskie, lubimyczytac.pl*

Czytaliście tę książkę?
A może macie do polecenia inne poradniki podróżnicze?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

CYTAT TYGODNIA
"Podróżować znaczy żyć. A w każdym razie żyć podwójnie, potrójnie, wielokrotnie."
Andrzej Stasiuk

A już za tydzień widzimy się z wyczekiwanym ślubnym wpisem!
Koniecznie zaglądajcie. Tymczasem wrzucam małą zapowiedź z Instagrama.

Ściskam mocno,
Wasza Adrasteja

14 komentarzy:

  1. Nie czytałam tej książki, ale polecę ją mojej kuzynce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ważne że udało się odzyskać konto . I ostrzec ludzi . Ciekawa ta książka .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było ciężko, ale ostatecznie się udało. Nietypowa :)

      Usuń
  3. Jeju:(( przykro mi, że są w ogóle tacy ludzie.. którzy potrafią żerować na innych..
    zdjęcie ze ślubu jest przepiękne :-)
    hmm.. w takim razie nie wiem, czy sięgnę po książkę. Być może w bibliotece, ale kupować pewnie nie będę. Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masakra, kompletnie czegoś takiego się nie spodziewałam. Internet miał nam ułatwić życie, a i tak ludzie znajdą sposób, żeby wykorzystać go w nieodpowiedni sposób...
      Bardzo dziękujemy! Ciekawe czy w ogóle pojawi się w bibliotece skoro jest też takim kreatywnym notatnikiem do uzupełniania :)
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  4. Współczuję :/ Ostatnio też oszukano bliską mi osobę. A wiesz jak do tego doszło, że zhakowali twoje konta? Klikałaś w jakiś link czy to wirus?
    Miłego dnia! :)
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak wspominałam we wpisie - nic nie klikałam i jedyne nasze przypuszczenie to podłączony email z poczty WP, która jak się okazuje nie ma zbyt dobrych zabezpieczeń... Nie jest to pewne na 100%, ale jak pytałam znajomych, którzy kiedyś mieli podobne sytuacje to wszyscy mieli podłączonego emaila właśnie z tej platformy.

      Usuń
  5. O jejku! Ależ potworna sprawa! Że też kary nie ma takich co tak perfidnie oszukują. Na szczęście udało Ci się sprawę wyjaśnić.
    Książki nie znam i chyba żadnego takiego poradnika nie czytałam.
    A wstęp do relacji ze ślubu jest piękny! Już nie mogę się doczekać wszystkich zdjęć 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mogło się to skończyć o wiele gorzej. Ale wielka szkoda, że tacy oszuści są totalnie bezkarni i ciężko ich złapać w jakikolwiek sposób...
      A masz ochotę na taki poradnik podróżniczy? :)
      Bardzo dziękuję! Nareszcie pojawił się wpis, więc serdecznie zapraszam :)

      Usuń
  6. Thank you for sharing have a nice day

    OdpowiedzUsuń
  7. Współczuję sytuacji z kontem na FB :( Nie czytałam tej książki, ale uwielbiam reportaże, podróżnicze także. Teraz czytam m.in książkę o podróży do Tajlandii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, sytuacja okropna i mimo, że udało się odzyskać dostępy to lekki stres pozostał.
      O, a jaki tytuł? Chętnie przeczytałabym :)

      Usuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!

Copyright © 2016 Adrasteja , Blogger