piątek, 23 lutego 2024

BEZ URAZY, MIŁOŚĆ PO FRANCUSKU, ZANIM SIĘ POJAWIŁEŚ | PRZEGLĄD FILMÓW #13

Cześć wszystkim! Muszę się Wam czymś koniecznie pochwalić. W tym tygodniu otrzymaliśmy pozytywną decyzję kredytową, a wczoraj byliśmy już w banku oraz u notariusza i stało się! Mamy swoje własne mieszkanie! Nie mogę w to uwierzyć... Nie ukrywam - ostatnie tygodnie były bardzo stresujące. Oczekiwanie na weryfikacje wniosku kredytowego okazało się dla mnie cięższe niż myślałam. Ale nareszcie możemy ochłonąć i zacząć się pakować. Jestem przeszczęśliwa. Nie mogę się już doczekać przeprowadzki i pierwszej nocy w naszym miejscu. Natomiast dzisiaj zostawiam Was z kolejną dawką recenzji filmowych. Miłego czytania!

Bez urazy (2023)
Komedia | Romans
103 minuty

Bez urazy (2023) - to amerykańska komedia w reżyserii Gene Stupnitsky. Film opowiada o Maddie, kobiecie, która pracuje jako barmanka w Montauk. Z powodu zadłużenia, grozi jej utrata domu, więc zmuszona jest znaleźć kolejne źródło dochodu. Pewnego dnia znajduje ogłoszenie o pracę, gdzie bogaci i nadopiekuńczy rodzice szukają kogoś na "randki" z ich introwertycznym 19-letnim synem Percym, który wkrótce wyjedzie na studia do Princeton. Prosty zarobek okazuje się cięższym wyzwaniem niż spodziewała się Maddie, a przecież czas ucieka... Obejrzyj zwiastun.

Jak wiecie bądź nie - uwielbiam Jennifer Lawrence, dlatego staram się obejrzeć każdy film, w którym wystąpiła (kiedyś również pisałam o niej w ramach serii "Na ekranie"). Dziwnym cudem umknęła mi ta ekranizacja, ale na szczęście naprawiłam już to niedopatrzenie. Komedia ta wydaje się być banalna - i taka też jest. Jednak od amerykańskich filmów tego gatunku nie wymagam nic innego jak głupkowatego humoru. Pojawiają się tutaj również rozmowy o seksie, sprośne teksty i kilkuminutowa nagość, więc jeśli komuś to przeszkadza - ostrzegam. Poza tym niektóre zachowania Maddie mogą się niektórym nie spodobać. Po filmie również przeczytałam komentarz typu, co gdyby to trzydziestoparolatek podrywał studentkę. Serio? Przecież nie wszystko powinno brać się na poważnie. Zwłaszcza, że to TYLKO film. Nie musimy się wszędzie na siłę doszukiwać seksizmu, rasizmu czy poprawności politycznej. Chociaż przy oglądaniu filmu dajmy sobie na luz i zrelaksujmy się tym. Osobiście podeszłam do tej komedii bez żadnych uprzedzeń i szczerze - naprawdę się śmiałam. Przyjemny, w sam raz na luźny wieczór.

Miłość po francusku (2013)
Komedia | Romans
92 minuty

Miłość po francusku (2013) - to francuska komedia romantyczna w reżyserii Davida Moreau. Film opowiada historię 38-letniej rozwódki Alice, która jest całkowicie oddana swojej pracy, do tego stopnia, że życie prywatne dla niej nie istnieje. Marzy jej się zostać redaktorką naczelną magazynu "Rebelle", ale przez to, że myśli schematycznie, nie może tego osiągnąć. Jednak gdy poznaje czarującego 20-latka Balthazara, otoczenie nagle zmienia o niej zdanie, a znajomość z nowopoznanym chłopakiem okazuje się bardzo korzystna. Kobieta postanawia wykorzystać sytuację i wdaje się w romans, aby zrobić karierę. Choć z czasem jej wymyślony związek zaczyna przeradzać się w prawdziwe uczucie... Obejrzyj zwiastun.

Ostatnio wyjątkowo mam ochotę na takie proste komedie romantyczne, gdzie można się odprężyć. Wiem, że nie będzie to nic szczególnego, ale dobrze jest czasem obejrzeć coś luźniejszego, tak jak było to w przypadku filmu powyżej, jak i w tym. Fabuła banalna. Chwilami też naciągana, ale kto by się czepiał takich szczegółów? Aktorzy nieszczególnie przypadli mi do gustu. Może to po prostu kwestia zbyt przerysowanych roli. Aż za bardzo. W pewnym momencie zaczęłam się też po prostu nudzić... Całościowo film był w porządku, ale nie wiem czy poleciłabym go...

Zanim się pojawiłeś (2016)
Komedia | Romans | Melodramat
110 minut

Zanim się pojawiłeś (2016) - to dramat produkcji amerykańskiej i brytyjskiej na podstawie powieści pod tym samym tytułem autorstwa Jojo Moyes, w reżyserii Thea Sharrocka. Opowiada o Louisie "Lou" Clark mieszkającej w niewielkim angielskim miasteczku, która właśnie traci pracę w lokalnej kawiarence. Nie wiedząca, co zrobić ze swoim życiem i mimo usilnych starań - nie znajduje nowego zajęcia. Aby zdobyć środki na utrzymanie, w końcu podejmuje się roli opiekunki Willa Traynora, zamożnego młodego bankiera, który przed dwoma laty wpadł pod rozpędzony motocykl i został sparaliżowany, przez co wylądował na wózku inwalidzkim. Niegdyś pełen energii, dziś bez wszelkiej nadziei na szczęście. Lou postanawia udowodnić mu, że jest jeszcze inna droga i warto żyć. Obejrzyj zwiastun.

Nie mam pojęcia jak to się stało, że nie pojawiła się tutaj nigdy recenzja tego filmu ani książki. Zacznę od tego, że Emilia Clarke wcielająca się w rolę Lou to po prostu coś niesamowitego. Jej ekstrawertyczność czuć nawet przez ekran. Nie mogłam przestać się uśmiechać, kiedy widziałam te wszystkie kolorowe stroje i błysk w oczach. Co do fabuły - muszę przyznać, że to naprawdę piękna historia, gdzie jednocześnie można się uśmiechnąć, ale i wylać morze łez. To niesamowicie przykre, że ludzie na co dzień muszą się zmierzać z różnymi ciężarami, w tym z niepełnosprawnością, która może zmienić życie o 180 stopni. Fabuła również porusza kontrowersyjny temat jakim jest eutanazja. Osobiście uważam, że nie powinniśmy oceniać wyborów innych ludzi, choć wiadomo, że dla rodziny i bliskich będzie to trudne do zaakceptowania... Zarówno film jak i książka wywołują masę emocji. Dlatego śmiało mogę powiedzieć, że są u mnie wysoko punktowane, jak i nie najlepsze, jeśli chodzi o romans. Bardzo, bardzo polecam. Koniecznie musicie obejrzeć film i przeczytać książkę!
*Źródło zdjęć: filmweb.pl, telemagazyn.pl, naekranie.pl*

Oglądaliście których z powyższych filmów?
A może ostatnio obejrzeliście coś innego?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

CYTAT TYGODNIA
"Człowiek ma tylko jedno życie.
I właściwie ma obowiązek wykorzystać je najlepiej, jak się da."
Jojo Moyes, Zanim się pojawiłeś

Ściskam mocno,
Adrasteja

78 komentarzy:

  1. Oglądałam Zanim się pojawiłeś i oczarował mnie ten film.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się. To naprawdę przepiękny film.

      Usuń
  2. Z tych trzech nie widziałam tylko "Miłości po francusku" ;) W okresie międzyświątecznym byłam z koleżanką w kinie na "Tylko nie ty z ang. Anyone But You". Jak lubisz ten gatunek, to polecam. Sympatyczni bohaterowie, australijskie plaże...
    Miłego weekendu 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam zwiastun tego filmu i chętnie wybiorę się do kina. Dziękuję bardzo za polecenie! Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
    2. I jeszcze zapraszam na recenzje Diuny II na:
      http://okruchy-i-ziarenka.blogspot.com
      Udanego tygodnia, pozdrawiam 🤗

      Usuń
    3. To koniecznie muszę przeczytać Twoją recenzje!
      Pięknie dziękuję, udanego weekendu życzę :)

      Usuń
  3. Zanim się pojawiłeś bardzo mi się podobał ten film i wszystkim go polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to przepiękny film i też często go polecam znajomym :)

      Usuń
  4. chyba nie widziałam żadnego z tych filmów ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję znalezienia mieszkania! :)
    Oglądałam Zanim się pojawiłeś. Całkiem wartościowy film

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)
      Tak, to prawda. Zachęcam również do przeczytania książki :)

      Usuń
  6. Dwa pierwsze filmy jeszcze nie widziałam ale możliwe, że nadrobię :).
    Zanim się pojawiłeś - uwielbiam książkę, a film jest dla mnie tylko dopełnieniem. Nie umiem stwierdzić, że super. Jednak zrobili go fajnie, tutaj brawo za dobór aktorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są zupełnie inne niż "Zanim się pojawiłeś" - bardziej głupkowate i bez większego przekazu, więc jak masz ochotę na coś luźniejszego to jak najbardziej polecam :)
      Tak, dobór aktorów doskonały. O, to mamy inne zdanie. Osobiście film wspominam bardzo dobrze, a książkę też czytałam i obydwa te formaty mnie zachwyciły :)
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  7. Gratulacje z powodu mieszkania. ;). Obejrzałam ,,Zanim się pojawiłeś". Niezwykle wzruszający film. W ogóle lubię książki Jojo Moyes oraz Sama Claflina i Jennifer Lawrence także. Też widziałam wiele filmów z jej udziałem, chociaż tego, który przedstawiasz akurat nie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję :) To prawda, wzruszający. Szczerze mówiąc oprócz tego tytułu, nie przeczytałam nic innego autorstwa Jojo Moyes, ale bardzo podobał mi się jej styl, więc koniecznie muszę sięgnąć po inne książki.
      Też początkowo przegapiłam ten tytuł. Chyba nie był zbyt reklamowany ;)
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  8. Gracias por la reseña. No he visto ninguna. Tomo nota de la segunda. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  9. All are very good movie, cheers.

    OdpowiedzUsuń
  10. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

    OdpowiedzUsuń
  11. "Miłość po francusku" trafia do mnie najbardziej z tego zestawu, ale obejrzyj koniecznie "Miłość jak miód". Leci jeszcze w kinach. To najlepsza polska komedia romantyczna jaką widziałam 🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę miłego oglądania! O, dziękuję za polecenie. Po takiej opinii koniecznie muszę zobaczyć :)

      Usuń
  12. Gratuluję własnego mieszkania, to na pewno ogromna ulga i radość. Skorzystam z Twoich filmowych rekomendacji na wolny wieczór. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! To prawda, uczucie nie do opisania.
      Życzę miłego oglądania! :)

      Usuń
  13. :) Witaj :)
    Nie oglądałam tych filmów. Ostatnio mało czasu na tego typu rozrywkę mam. W sumie od czasu do czasu coś oglądnę ale jak wiesz, mam troszkę inne pasje, które nadrabiam w każdym możliwym momencie.

    Ps. Gratulacje!! Miłego meblowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! :)

      To nie ma co na siłę oglądać. Lego i puzzle to zdecydowanie piękne pasje, na które warto poświęcać każdą wolną chwilę. W końcu i ja będę mogła nadrobić puzzlowe zaległości, bo wcześniej niestety nie miałam na to miejsca...

      Bardzo dziękuję :)

      Usuń
  14. Ja teraz unikam takich filmów . Ale ostatni znam jest mega jak również książkę na podstawie której powstał film

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, może następnym razem coś przypadnie Ci do gustu :) Tak, książka jak i film są fantastyczne.

      Usuń
  15. Widziałam film Bez urazy :) Był ok, taki do obejrzenia raz. Liczyłam, że będzie lepszy, bo Jennifer to zdolna aktorka i ma świetne poczucie humoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Określiłabym go tak samo :) Szczerze mówiąc też liczyłam na coś więcej, ale oglądając zwiastun nie nastawiałam się na wiele, dzięki czemu nie miałam aż takich oczekiwań.

      Usuń
  16. Oglądałam wszystkie te filmy. :) Też bardzo lubię Jennifer Lawrence.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to nic dziwnego, że film z nią już jest obejrzany ;)

      Usuń
  17. Oglądałam "Zanim się pojawiłeś" Najpierw sięgnęłam po książkę i była fenomenalna ale film mnie zauroczył i po prostu rozkleił :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście zrobiłam na odwrót, ale książka mocno mnie poruszyła, mimo, że znałam już fabułę. Świetnie odtworzeni główni bohaterowie :)

      Usuń
  18. Nie oglądałam żadnego z wymienionych filmów

    OdpowiedzUsuń
  19. Belli tutti e 3 questi film, li voglio vedere, grazie della recensione!

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba żadnego z nich nie widziałam, ale chętnie to nadrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Gratuluję własnego M. Na pewno będzie Wam się dobrze mieszkać :).

    Widziałam ostatni film. Bardzo mi się podobał :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy, na to właśnie liczę! :)
      Tak, film "Zanim się pojawiłeś" to jeden z piękniejszych filmów :)

      Usuń
  22. Gratuluję własnego mieszkania :)
    Oby Wam się w nim dobrze mieszkało.
    Żadnego z tych filmów nie oglądałam- ostatnimi czasy, jakoś tak nie mam ochoty na oglądanie filmów.
    Zdecydowanie wolę przeczytać książkę- oczywiście jak swoją własną skończę ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy! Mam nadzieję, że właśnie tak będzie :)
      Ostatnio również wróciłam do książek z czego ogromnie się cieszę. O dziwo też oglądałam sporo filmów, ale rezygnując z seriali.
      Gratuluję wydania własnej książki i powodzenia przy pisaniu obecnej! :)
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  23. Ja widziałam ten film " Bez urazy" i trochę zakręcony ale czasem taki głuptakowy film też trzeba obejrzeć 😉
    Serdecznie gratuluję nowego mieszkania! To kiedy przeprowadzka? My czekamy na koniec budowy naszych bloków...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że zakręcony to dobre określenie i zgadzam się. Od czasu do czasu nie zaszkodzi obejrzeć czegoś głupkowatego :)
      Bardzo dziękujemy! W czwartek woziliśmy wszystkie rzeczy, a wczoraj sprzątaliśmy w poprzednim mieszkaniu i na wieczór przyjechaliśmy do siebie, więc pierwsza noc na swoim - zaliczona! :)
      To na pewno przyda Wam się odrobina cierpliwości. Powodzenia! Mam nadzieję, że już niedługo będziecie cieszyć się swoim :)

      Usuń
  24. Olá amiga!
    Muito Obrigado, pela visita e gentil comentário no meu cantinho, que muito gostei.
    Confesso que não vi este filme. Por isso não posso opinar sobre o mesmo. Por certo será um bom filme.
    Deixo os meus votos de uma feliz semana!
    Beijinhos.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi! You're welcome, thank you for visiting too.
      I hope you like the videos.
      Kind regards.

      Usuń
  25. Oh these movies looks super fun and charming. And a nice break from all the problems of the world.

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam, nie znam tych filmów. Twoje recenzje pokazują te filmy jako ciepłe ii sympatyczne . Pewnie je obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, każdy z nich jest sympatyczny, ale na swój własny sposób. Miłego seansu! :)

      Usuń
  27. thanks for your post, beautiful films

    OdpowiedzUsuń
  28. Congratulations on your own apartment.
    I haven't seen either of these movies.
    Have a nice evening.

    OdpowiedzUsuń
  29. I świetnie, super, że będziecie na swoim, szczere gratulacje! I niech wam się pięknie mieszka.
    Z filmów widziałam "Zanim się pojawiłeś" - wzruszający film, podobał mi się. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mocno dziękujemy! :)
      Prawda, niesamowicie wzrusza. Jeden z moich ulubionych filmów tego gatunku.
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  30. Oglądałam ostatni z filmów i bardzo mi się podobał :) szczególnie przypadła mi do gustu gra tytułowych aktorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ja również jestem zakochana w grze aktorskiej głównych bohaterów :)

      Usuń
  31. zanim się pojawiłeś oglądałam i czytałam książkę. I ryczałam xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się. Również ryczałam na filmie jak i na książce.

      Usuń
  32. Gratuluję kupna mieszkania. Pamiętam jak ja byłam szczęśliwa, gdy podpisaliśmy akt notarialny, choć w mieszkaniu mieszkaliśmy już wiele lat... :P Teraz marzy mi się własny domek z ogródkiem. Może kiedyś....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy! Tak, radość przy podpisaniu aktu notarialnego - nie do opisania. Mam nadzieję, że uda Ci się spełnić to marzenie. Trzymam kciuki! :)

      Usuń
  33. Congratulations on your apartment - that's so exciting! Thanks, also, for sharing these movie reviews. I haven't seen any of them yet, but am adding them to my list!
    Julia x
    https://www.thevelvetrunway.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Z przedstawionych filmów oglądałam "Zanim się pojawiłeś" :) Pozostałe dwa chętnie obejrzę w wolnym czasie :D Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak Ci się podobał? Życzę miłego seansu :)
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  35. Congratulations on your new apartment! What an exciting milestone to achieve. It's understandable that the process leading up to it was stressful, but now you can enjoy the relief and anticipation of moving into your own place. Wishing you many wonderful memories and happy moments in your new home!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes, the stress was huge, but I am very happy now. I am proud of this achievement. Thank you very much for your kind words, dear! Have a nice day!

      Usuń
  36. Congratulation to have new apartment.... good luck.
    Thank you for sharing review of nice film.

    OdpowiedzUsuń
  37. Czytałam "zanim się pojawiłeś",a potem poszłam do kina na film. Jak ja go wyczekiwałam! I bardzo się zawiodłam.
    Nie oglądałam go po raz drugi, więc nie wiem z jaką emocją podeszłabym do niego po latach, ale dla mnie powieść nie była w pełni oddana.
    Jeśli lubisz czytać - polecam! Ale koniecznie z ogromną paczką chusteczek ;)

    Pozostałe 2 tytuły zapisuję "do zobaczenia".

    P.s gfratuluję własnego kąta, wiem, jakie to ważne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to szczerze mówiąc jestem w szoku. Czytałam książkę, o czym również wspomniałam we wpisie i byłam zachwycona nią oraz filmem. Ale wiadomo, każdy ma swoje zdanie :) To prawda, paczka chusteczek koniecznie się przyda. Dużo przepłakałam.

      Pięknie dziękujemy :)

      Usuń
  38. Czytałam książkę "Zanim się pojawiłeś". Bardzo trudna i smutna sytuacja :(

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!