piątek, 16 lutego 2024

TRZY KROKI OD SIEBIE, PIĘKNA KATASTROFA, SYPIAJĄC Z INNYMI | PRZEGLĄD FILMÓW #12

Cześć wszystkim! Jak tam czujecie się po Walentynkach? A może świętowaliście Dzień Singla? Koniecznie dajcie znać, co porabialiście! U nas nie obyło się bez kwiatów, romantycznego obiadu w domu (nie ma to jak klasyczne spaghetti!) oraz butelki wina połączonej z dobrym romansem na ekranie (i nie tylko). Dlatego przychodzę do Was z kolejnymi filmowymi recenzjami, tym razem utrzymanymi w miłosnym klimacie. Nie ukrywam, że kiedyś ten gatunek był moim ulubionym, choć patrząc na to, co ostatnio Wam tutaj przedstawiam to widać, że trochę się pozmieniało i najczęściej możecie poczytać o dramatach, thrillerach oraz komediach. Nie przedłużając, zapraszam serdecznie do czytania.


Trzy kroki od siebie (2019)
Melodramat
117 minut

Trzy kroki od siebie (2019) - to amerykański melodramat w reżyserii Justina Baldoni, powstały na podstawie powieści pod tym samym tytułem autorstwa Rachael Lippincott. Film opowiada o dwójce chorych na mukowiscydozę pacjentach szpitala - Stelli Grant oraz Willu Newmanie, którzy zakochują się w sobie. Jednak ze względu na swój stan zdrowia nie mogą się do siebie zbliżać. Stella wie, że powinna trzymać się z dala od Willa, ale nie może przejść obojętnie, gdy chłopak chce zaprzestać leczenia. A przecież wystarczy jeden oddech, jeden pocałunek, by jedno zaraziło drugie... Obejrzyj zwiastun.

Czasami mam wrażenie, że nie do końca doceniam swoje życie. Tego, że urodziłam się zdrowa. Nie ukrywam, że tego typu filmy mocno zapadają mi w pamięci i pomagają docenić to, co mam, choć czasami niestety o tym zapominam. Życie Stelli to ciągłe pobyty w szpitalu, przyjmowanie leków i oczekiwanie na nowe płuca. Do tego dochodzi dystans, który musi trzymać od wszystkich, bez wyjątków. Natomiast Will nie widzący żadnej poprawy - odpuszcza. Nie wyobrażam sobie, co muszą czuć ludzie mający świadomość, że posiadają nieuleczalną chorobę i każdego dnia walczą ze śmiercią. Jak mocno można kochać, kiedy nie wolno Ci nawet dotknąć drugiej osoby? Poczuć dotyku skóry? Przytulić gdy jest źle? Nie umiem sobie odpowiedzieć na te pytania. Myślę, że to trudne dla dorosłych ludzi. Tym bardziej dla nastolatków. To dramatyczna historia romantyczna, która uczy nas doceniać chwile, pokazuje czym jest mukowiscydoza, a także jak bolesna potrafi być miłość, połączona z zakazami i żałobą. Naprawdę piękny, ale bolesny film. Uroniłam wiele łez.

Piękna katastrofa (2023)
Romans | Komedia | Dramat
105 minut

Piękna katastrofa (2023) - to amerykański romans w reżyserii Rogera Kumble'a, powstały na podstawie powieści pod tym samym tytułem autorstwa Jamie McGuire. Film opowiada o studentce pierwszego roku - Abby, która podczas imprezy, gdzie odbywają się nielegalne walki bokserskie poznaje Travisa - jednego z zawodników. Upór, który stawia dziewczyna podoba się chłopakowi. Dlatego postanawiają podjąć się zakładu, którego stawką są miesiące bez seksu albo wspólne zamieszkanie. Obejrzyj zwiastun.

Kojarzycie bliźniaków Sprouse? Jeśli tak to w powyższej recenzji znajdziecie Cole'a, a w tej Dylana. Co prawda ciężko będzie porównywać ich grę aktorską, gdzie te dwa filmy zupełnie się od siebie różnią. Dlatego zostawiam to po prostu jako ciekawostkę, jeśli uwielbialiście oglądać ich w dzieciństwie. Co do filmu, myślę, że określenie przerysowany jest tu jak najbardziej adekwatne. Jednak dla mnie aż do przesady. Schemat typowego romansidła dla nastolatek, gdzie niewinna dziewczyna zakochuje się w niegrzecznym chłopcu. Choć tutaj dodany jest do Abby pewien mroczny sekret, o którym dowiadujemy się już na samym początku filmu i który moim zdaniem totalnie się nie klei. Przez większość tej ekranizacji czułam się totalnie zażenowana. Zwłaszcza, gdy główna bohaterka mówiła jaka to nie jest napalona... Nie mam problemu z seksem i rozmową o nim, ale tutaj po prostu było to niesmaczne. Może potrzeba do tego filmu po prostu więcej dystansu. Jednak ja ze swojej strony nie mogę go polecić.

Sypiając z innymi (2015)
Komedia | Romans
101 minut

Sypiając z innymi (2015) - to amerykańska komedia romantyczna w reżyserii Leslye Headland. Opowiada o Jake'u, nałogowym kobieciarzu oraz o Lainey, która uzależniła się od niewłaściwego faceta. To co łączy te dwójkę to wspólna utrata dziewictwa wiele lat temu oraz wspólne spotkania seksoholików, na których ponownie ich drogi się stykają. Widać, że oboje są dla siebie stworzeni tylko przeszkadza im to, że sypiają z innymi... Obejrzyj zwiastun.

Po opisie film wydaje się lekki i odrobinę przerysowany, podobnie jak w przypadku poprzedniego. Jednak nic bardziej mylnego! Na szczęście nie był on tak mocno przerysowany i żenujący jak tamten. Oglądało się go przyjemnie i ze smakiem, choć początek też nie zapowiadał się za dobrze. Oczywiście, nie było to nic wybitnego, niespodziewanego, ale na Walentynki lub luźny wieczór myślę, że w sam raz.
*Źródło zdjęć: filmweb.pl, oddechzycia.pl, monolith.pl*

Oglądaliście któryś z powyższych filmów?
A może ostatnio obejrzeliście inny romans?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

CYTAT TYGODNIA
"Nie myśl o tym, co straciłaś. Myśl, ile możesz zyskać."
Rachael Lippincott, Trzy kroki od siebie

Ściskam mocno,
Adrasteja

20 komentarzy:

  1. U nas te Walentynki wypadły słabo, bo dopadł mnie jakiś wstrętny wirus i przez kilka dni byłam nie do życia. Żadnego z tych filmów nie widziałam. Chętnie obejrzymy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie udało się ich celebrować w bardziej przyjemny sposób, ale na pewno to sobie jeszcze wynagrodzicie :) Mam nadzieje, że teraz wszystko jest w porządku. Miłego seansu!

      Usuń
  2. Nie oglądałam żadnego z tych filmów. Pierwsze dwa mnie zainteresowały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa czy Ci się spodobają, miłego oglądania :)

      Usuń
  3. bardzo ciekawe propozycje, nie miałam okazji oglądać tych filmów

    OdpowiedzUsuń
  4. ja niestety nie mam czasu na oglądanie bobo zabiera mi cały wolny czas xd

    OdpowiedzUsuń
  5. ,,Trzy kroki od siebie" oglądałam, gdy wchodził do kin. Bardzo wzruszający film z piękną muzyką. Nie wiem, czy nadaje się na Walentynki... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekoniecznie wszystkie filmy romantyczne muszą mieć szczęśliwe zakończenie. Zresztą, zależy co dla kogo oznacza takie zakończenie. Dla wielu może być ono pozytywne :) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Ciekawią mnie "Trzy kroki od siebie", lubię aktora :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Filmu żadnego nie oglądałam ale jakiś czas temu dziewczyna poprosiła o zakup książki "Trzy kroki od siebie" do biblioteki i chyba ją przeczytam jak wróci na półkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że książka jest jeszcze piękniejsza! Też koniecznie muszę ją przeczytać :) Miłej lektury!

      Usuń
  8. U nas walentynki skromnie, 26 mamy rocznicę ślubu i to na niej się skupiamy :D Były w środku tygodnia, więc spędziliśmy razem rano czas a popołudniu mąż pojechał do pracy. Ja zrobiłam walentynkowe ciasto, które mi nie stężało :D i wyszła papka, więc fajne wspomnienia :D
    Bardzo ciekawe tytuły, niestety nie widziałam żadnego. Chętnie obejrzę, ja tam co do filmów to jestem bardzo otwarta :)
    Pozdrawiam Kochana serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to rzeczywiście będziecie mieli co świętować za chwilę :) Wszystkiego dobrego na kolejne lata! Szkoda, że nie wyszło z ciastem. Ale przede wszystkim liczą się dobre chęci :)
      W takim razie życzę Tobie albo Wam, miłego oglądania :)
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  9. Akurat tych filmów nie oglądałam, ale chętnie się z nimi zapoznam:) Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie życzę miłego seansu! :)
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!