poniedziałek, 21 sierpnia 2017

CICHY ZAKĄTEK #7 - Wilk

Ostatnio nie było mnie zbyt wiele na blogu. Nie ukrywam, że miało to swoje plusy. W końcu mamy wakacje. Wypoczęłam, pozwiedzałam, nabrałam sił do rozpoczęcia nowego roku szkolnego oraz przywożę kolejną dawkę energii i pomysłów na posty. We wtorek po południu będę w domu. Pobyt w Anglii był naprawdę udany. Ale o tym w osobnym poście. Kiedy będzie? Niestety nie wiem, bo mam do przejrzenia setki zdjęć, a nie chcę aż tylu dawać na bloga (nie dałoby się tego oglądać, uwierzcie). Zatem nie przedłużając dłużej zapraszam do zapoznania się z książką, tym razem polskiej autorki!


Tytuł: Wilk
Autor: Katarzyna Berenika Miszczuk
Gatunek: Fantastyka, Science-fiction
Ilość stron: 301
Data premiery: 02.04.2013
Opis książki: Margo Cook to zwyczajna nastolatka. Pewnego dnia przenosi się razem z rodzicami z Nowego Jorku do prowincjonalnego miasteczka Wolftown położonego w głębi olbrzymiej puszczy. Od przyjazdu dręczą ją koszmary, w których ucieka przez las przed groźnym prześladowcą. W szkole poznaje lekko zwariowaną Francuzkę Ivette, milczącego outsidera Maksa Stone'a oraz przystojnego sportowca Petera. Czy sny Margo mają jakiś związek z rzeczywistością? O czym nie mówi Max? Jaki mroczny sekret skrywa to ciche, senne miasteczko? Margo spróbuje rozwiązać zagadkę ciążącą nad Wolftown od kilkunastu lat. A kiedy na niebie pojawi się księżyc w pełni, nic już nie będzie takie jak przedtem...

"Biegłam przez gęsty las. Czułam pod stopami suche liście i gałązki, słyszałam, jak pękały z trzaskiem. Nie miałam pojęcia, dlaczego biegnę ani dokąd."

Margo to zwykła nastolatka, która bardzo przeżywa przeprowadzkę do nowego miejsca. Dom przy samym lesie nie był w żadnym stopniu cząstką jej marzeń. Nowa szkoła, w dodatku w trakcie drugiego semestru tym bardziej NIE. Do tego te koszmary... Co noc budzi się z krzykiem, robiąc pobudkę rodzicom. Nie wie skąd się one wzięły. Może to przez ten las?

"Dlaczego? Dlaczego wszyscy ją kojarzą z tym obrzydliwym, różowym autem? A jeżeli mnie też zaczną z nim kojarzyć?"

Często mówi się, że przeciwieństwa się przyciągają. Tak też było w tym przypadku. Margo - wiecznie ubrana na czarno zaprzyjaźnia się z przeuroczą Ivette, której ulubionym kolorem jest różowy! Kto by pomyślał, że można mieć aż tyle różowych rzeczy - zaczynając od stroju, a kończąc na samochodzie!

"Ruszył w stronę lasu. Po cichu wychyliłam się zza drzewa i podążyłam za nim w pewnej odległości. Nie chciałam go stracić z oczu po ciemku, jednocześnie bałam się, że jeśli podejdę bliżej, może mnie usłyszeć."

Mimo przerażających nocnych koszmarów, Margo postanawia wyruszyć w stronę lasu w poszukiwaniu czegoś, a może raczej... kogoś? Jest roztrzęsiona, a zarazem podekscytowana. Sama. W środku lasu. O północy. Jeszcze bardziej przerażona tym, co odkryła. Nie spodziewała się takiego obrotu zdarzeń. Dlaczego? Co? Jak? Czemu?!

"Był bardzo zdenerwowany. Tylko, że ja nie mogłam sobie w tym momencie przypomnieć, dlaczego on jest zdenerwowany. Co tu się w ogóle wydarzyło i gdzie ja jestem? Czułam, że strasznie chce mi się spać."

Odkrycie tajemnicy powoduje kłopoty. Wielkie kłopoty. A jedna tajemnica? Kolejne zagadki. Margo chce się dowiedzieć jak najwięcej. Dlaczego właśnie wilki i ten ciemny las? Dlaczego wybrali akurat ją? Prawda otwiera jej, co raz szerzej oczy. Czuje się jak w filmie. Kolejne odkrycia przed którymi już nie może uciec.

"Te wszystkie miesiące naszej przyjaźni, sekretów, wzajemnych spotkań i przeżyć zupełnie przepadły."

Moja opinia: Muszę przyznać, że dość niechętnie sięgnęłam po tę książkę z racji, że napisała ją polska autorka. Jakoś nie przepadam za polskimi produkcjami. Są dość banalne, opierają się na tych samych schematach, a styl pisania często mi nie odpowiada. W tym przypadku było troszkę inaczej z racji, że pani Katarzyna napisała tę książkę w wieku 15 lat. Domyślcie się zatem jak lekko i przyjemnie czytało się tę o to powieść. Na początku spotykamy się ze światem zwyczajnej nastolatki. Przeprowadzka, nowe znajomości i zawody miłosne. Od połowy książki zaczyna dziać się coś niezwykłego. Wkraczamy w świat fantastyczny. Muszę przyznać, że fabuła została poprowadzona dość ciekawie. Nie spodziewałam się kompletnie takiego rozbiegu zdarzeń. Powieść ma swoją drugą część zatytułowaną "Wilczyca". Nie ukrywam. Z przyjemnością po nią sięgnę, aby dowiedzieć się jak bohaterowie poradzą sobie po tak wstrząsających wydarzeniach.
Znacie tę książkę? A może czytaliście inne powieści tej autorki? Koniecznie pochwalcie się w komentarzach!

PS. Z przyjemnością mogę ogłosić, że pod koniec sierpnia lub na początku września odbędzie się pierwszy konkurs na moim blogu, w którym do wygrania będą słodycze przywiezione prosto z Anglii oraz parę kosmetyków! Zatem wyczekujcie cierpliwie!

26 komentarzy:

  1. Raz już zetknęłam się z powieścią młodej, polskiej autorki i ani trochę mi się nie spodobała.
    Fabula tej książki wydaję się ciekawa lecz sądzę, że najpierw powinnam poświecić uwagę innym pozycjom.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również podchodzę z rezerwą do młodych autorek;)
      Rozumiem. W każdym bądź razie polecam i mam nadzieję, że kiedyś po nią sięgniesz :)

      Usuń
  2. Nie czytałam, ale wydaje się bardzo ciekawa :) Chętnie zerknę w wolnym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że zainteresowałam Cię recenzją :) Miłej lektury ;)

      Usuń
  3. Great post, dear!

    My last post here: http://fallingforvogue.blogspot.com.es/2017/08/tropical-kimono.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Tej książki nie czytałam ☺
    Pozdrawiam
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. czytałam ją, naprawdę świetna książka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo - nie znam książki, ale wydaje się Super!
    To chyba coś dla mnie. Ciekawi mnie czy warto spróbować. Na pewno!
    Pozdrowionka cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto dać jej szansę :)
      Również pozdrawiam cieplutko :3

      Usuń
  7. ooo, cieszę się, że wypoczęłaś :) właśnie od tego są wakacje, a nie od przesiadywania w internetach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również baaardzo się z tego cieszę:) Tylko mało osób o tym pamięta ;)

      Usuń
  8. To śweitnie, ze wypoczęłaś..... bardzo się cieszę :) Każdy tego potrzebuje - takiej regeneracji, porządnego doładowania :) Mam nadzieję, ze nie zabraknie Ci go przez cały rok szkolny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również :) Oj tak. Zdecydowanie brakowało mi tej regeneracji. Po pierwszych dwóch miesiącach pewnie już się skończy, haha :D

      Usuń
  9. Książka fajna, ale to nie jest mój typ książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda. Może innym razem jakaś książka Cię zainteresuje ;)

      Usuń
  10. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale bardzo mnie zainteresowała :) Lubię rozwiązywać, domyślać się o co chodzi w danej zagadce, a ta wydaje się być bardzo ciekawa :D Muszę przyznać, że już teraz interesuje mnie zakończenie :D Jak będę miała okazję to z pewnością przeczytam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie była ona reklamowana, wiec może dlatego ;) Też lubię takie tajemnicze książki. Mam nadzieję, że Ci się spodoba ;)

      Usuń
  11. Nie znam książki, ani autorki. Też często podchodzę z rezerwą do polskich pisarzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To widzę, że mamy podobnie. Ale ta akurat wywarła na mnie dobre wrażenie :)

      Usuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!

Copyright © 2016 Adrasteja , Blogger