wtorek, 25 kwietnia 2023

ASTERIKS I OBELIKS: IMPERIUM SMOKA | RECENZJA FILMU

"Asteriks i Obeliks: Imperium Smoka (2023)" - to francuski film przygodowy. Akcja dzieje się w roku 50 p.n.e. Cesarzowa Chin w wyniku zamachu stanu zostaje uwięziona przez zdradzieckiego księcia. Córka porwanej władczyni - księżniczka Sass-Yi wyrusza w drogę do odległej Galii, w poszukiwaniu pomocy. Tam poznaje Asteriksa i Obeliksa, którzy ochoczo chcą pomóc dziewczynie. Rozpoczyna się przygoda na Daleki Wschód.

W skrócie - Jedyna córka cesarza Chin, chcąc uwolnić się ze szponów złego księcia, ucieka do Galii i zwraca się o pomoc do Asteriksa i Obeliksa.

Gatunek: Przygodowy | Komedia | Familijny
Czas trwania: 111 minut
Asteriks i Obeliks to przyjaciele, których chyba nikomu nie muszę przedstawiać. Jednak, jeśli ktoś nie pamięta, to przypomnę. Są to Galowie, którzy żyją swoim beztroskim życiem. Pełnym biesiad i tańców. Jednak ich spokój często przerywa wizyta gości z przeróżnych krajów. A co za tym idzie? Kolejne przygody!
Tym razem, odwiedziła ich księżniczka Chin, prosząc o pomoc w odbiciu swojego królestwa. Nie zastanawiając się ani chwili, wyruszyli w drogę. W końcu to też okazja do poznania nowych przyjaciół, a nawet i miłości.
Jak w każdej części, musiał się pojawić akcent związany z danym krajem. Chyba nikogo nie zdziwi fakt, ze tym razem na topie był... koronawirus! To właśnie w tym kraju wykryto pierwsze przypadki osób zarażonych. Na szczęście, film nie jest o tym, więc nie martwicie się, jeśli zmęczył Was już ten temat. To zaledwie tylko parę ujęć.
Skoro pojawili się nasi przyjaciele Galowie, to nie mogło zabraknąć również słynnych rzymian. Zwłaszcza Juliusza Cezara! Który jak się okazuje również jest żądny nowych zdobyczy. Jednak nie pomaga mu przy tym jego złamane serce...
Podsumowując, kolejne przygody Asteriksa i Obeliksa bardzo mi się podobały. Schemat tych filmów jest przewidywalny, ale to w żadnym stopniu nie przekreśla nowych części i mojego odbioru. Oczywiście, mogę debatować o tym, która część była najlepsza. Jednak wolę każdą z nich oceniać jako osobny film, bez żadnego powiązania do poprzednich produkcji. Jest to naprawdę przyjemna propozycja z akcentem komediowym.
*Źródło zdjęć: pananimacja.pl, gram.pl, biorex.fi, tunefind.com, planetagracza.pl, multikino.pl

Oglądaliście ten film?
Co uważacie?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

Zachęcam również do wzięcia udziału w ROZDANIU.

Ściskam mocno,
Adrasteja

8 komentarzy:

  1. Mój chrześniak uwielbia te filmy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię te filmy, ale wiem, że kolejne części po latach nie zawsze wychodzą dobrze. Pewnie obejrzę, ale się boję.

    OdpowiedzUsuń
  3. moje córki chciały się wybrać na ten film, ale jakoś termin mam uciekł. Ale inne filmy widzieliśmy i bardzo nam się podobały, zwłaszcza Asteriks i Obeliks Misja Kleopatra;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię tę serię filmów, muszę się na niego wybrać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiałam komiks, filmy też lubię chociaż tego jeszcze nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie oglądałam, ale koniecznie muszę nadrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie widziałam tej części i też muszę nadrobić bo lubię Asteriksa i Obelixa. Nie ukrywam że w roli Asteriksa wolałam Christiana Claviera 😀 Najbardziej mi się podobał Asteriks i Cleopatra.

    Świetna komedia familijna.

    Uściski z Krakowa

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!