piątek, 10 maja 2024

Rocznicowy wyjazd, czyli MAJÓWKA W POZNANIU | Zoo, spacery i jedzenie

Cześć Kochani! Trzeba przyznać, że w tym roku oprócz fantastycznej, słonecznej pogody to wolne dni na majówkę zgrały się wręcz idealnie! Dlatego nie mogłam się powstrzymać i wzięłam 3 dni urlopu, co przełożyło się na 9 dni wolnego pod rząd! Jak widzicie po tytule tego wpisu był to rocznicowy wyjazd, choć nie tylko. Poza świętowaniem 8 rocznicy naszego związku, odpoczywaliśmy oraz zorganizowaliśmy niespodziankę dla mamy mojego męża, z okazji jej 50-tych urodzin. Nie zabrakło zaskoczenia, uśmiechu i łez szczęścia. Dodatkowo, jak mogliście też zauważyć blog przeszedł małą zmianę w postaci nowego nagłówka, zdjęcia oraz favicony. A wszystko to na szykujący się w przyszłym roku 10. jubileusz powstania bloga. Jeszcze trochę zmian się szykuję, dlatego przez jakiś czas rozwijane menu nie będzie dostępne. Bez zbędnego gadania, zapraszam Was dzisiaj na mini relacje z naszego dwudniowego pobytu w Poznaniu!
Zacznijmy może od hotelu. Bardzo nam zależało, aby znajdował się on na Starym Mieście, ponieważ mieliśmy plan głównie pochodzić po rynku i po znajdujących się na nim knajpach. Nasz wybór padł na Sleep in Hostel & Apartments Stare Miasto, gdzie klasycznie wzięliśmy pokój z jednym podwójnym łóżkiem oraz prywatną łazienką. Zarezerwowaliśmy go TUTAJ, a cena za jedną noc (przypominam, że to majówka) wynosiła 225 złotych, co za tak ładny obiekt noclegowy, w takiej lokalizacji i w tak gorącym terminie to uważam, że wyszedł naprawdę tanio. Zdjęcia nie zrobiłam, więc poniżej przedstawiam Wam fotografie z portalu Booking. Jeśli chodzi o sprawę parkingu to jak się zapewne domyślacie, na rynku nie zaparkowaliśmy, a hostel swojego nie posiadał. Dostaliśmy natomiast namiary na parking podziemny dosłownie 2 minuty spacerem od obiektu noclegowego. Za 24 godziny postoju w Interparking na Placu Wolności zapłaciliśmy jedynie 35 złotych.
Teraz główny temat, dla którego między innymi przyjechaliśmy, czyli jedzenie! W dniu rocznicy nie mogło zabraknąć zjedzenia obiadu w restauracyjnym ogródku na Starym Mieście oraz wieczornego chodzenia po knajpach. Następnego dnia, udało się trafić do kolejnych dwóch bardzo smacznych restauracji, w dodatku z poznańskim jedzeniem na czym nam zależało. Poniżej możecie zobaczyć, gdzie byliśmy, co kupiliśmy i za ile.

Restauracja Dubrovnik (Stary Rynek 63, 61-772 Poznań) - restauracja klimatyczna, znajdująca się na Starym Mieście. Ceny dosyć wysokie, jedzenie dobre, ładnie podane, ale niestety nie do końca się najadłam. Zamówiliśmy doradę z masełkiem i pieczarkami, łososia ze szpinakiem oraz piwo Książęce IPA i drinka Cosmopolitan. Zapłaciliśmy 188,80 złotych.

Club Havana & Restaurant (Stary Rynek 64/65, 61-772 Poznań) - na obecny moment z restauracją ma to niewiele wspólnego, ponieważ obiekt jeszcze nie posiada kuchni. Ale i tak było miło i posiedzieliśmy z drinkami przy kubańskiej muzyce na żywo. Zamówiliśmy piwo Książęce IPA oraz Whisky Sour. Zapłaciliśmy 48,00 złotych.

Kura Warzyw Gemuse Kebap (Wrocławska 20, 61-838 Poznań) - może mało romantycznie, ale kebab również pojawił się na naszej liście podczas tego wyjazdu. Składniki świeże i naprawdę dobre, choć za taką cenę to kebab nie był zbyt duży... Za to bardzo mogę polecić frytki - domowe, w pysznej przyprawie, mniam! Zamówiliśmy zestaw: kebab lawasz, frytki oraz lemoniada. Zapłaciliśmy 55,00 złotych.

tu i teraz bistro & cocktail (Stary Rynek 60, 61-772 Poznań) - pogoda była tak piękna, że musieliśmy zjeść śniadanie na dworze i tak też zrobiliśmy! Trafiliśmy właśnie do tego bistro, gdzie udało nam się posmakować przepysznego jedzenia, w dodatku z akcentem poznańskim. Zamówiliśmy dwie szakszuki po poznańsku, kawę czarną oraz cytrynową lemoniadę. Zapłaciliśmy 89,00 złotych.

Hyćka Restauracja (rynek Śródecki 17, 61-126 Poznań) - przypadkowo spacerując po mieście, trafiliśmy do naprawdę klimatycznej dzielnicy Śródka, gdzie właśnie znajduje się ta restauracja, oferująca kuchnię wielkopolską. Zamówiliśmy zupę dnia (szparagowa), szarlotkę z lodami, kawę czarną oraz kieliszek białego wina. Zapłaciliśmy 74,00 złote.
Oprócz jedzenia udało nam się również odwiedzić Nowe Zoo w Poznaniu, gdzie w dzień majowy za dwie osoby dorosłe zapłaciliśmy 120 złotych. Ładne zoo, choć nie ukrywam, że spodziewałam się czegoś więcej. Parę ekspozycji było niedostępnych i bardzo rzucała się w oczy ilość punktów gastronomicznych... Za to wybiegi bardzo mi się podobały. Dodatkowo wzięłam udział w akcji Odkrywca Zdobywca i pobawiłam się w zbieranie pieczątek. Muszę przyznać, że było to ciekawe urozmaicenie naszego pobytu w zoo. Wybraliśmy się również na spacer po Starym Rynku i okolicach. Zobaczyliśmy Zamek Cesarski, Teatr Wielki oraz Park Mickiewicza i Ogród Zamkowy im. Ofiar Katynia i Sybiru. Oprócz tego wybraliśmy się również nad Wartę i do dzielnicy Śródka. Oczywiście, nie mogło zabraknąć koziołków poznańskich, które o 12.00 wychodzą z wieży poznańskiego ratusza.
*Źródło zdjęć: Booking.com, zdjęcia autorskie*

Byliście kiedyś w Poznaniu?
Co robiliście w majówkę?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

CYTAT TYGODNIA
„Zwiedzaj świat. To lepsze niż najpiękniejszy sen”
Ray Bradbury

Ściskam Was mocno,
Adrasteja

1. Dawno nie byłam w Poznaniu. Muszę się tam znowu wybrać.

2. 225 złotych to bardzo przystępna cena! Byłam tylko raz w Poznaniu...

1. Zgadzam się :) Masz ochotę na ponowną wycieczkę? :)

3. Serdecznie dziękuję za bardzo ciekawą wirtualną podróż do Poznania.

4. Z przyjemnością pospacerowałam z Tobą a przy okazji wiem dużo wiecej:)
    Pozdrawiam:)

5. Bardzo piękne miejsca zwiedziliście. Choć tylko raz byłem w Poznaniu w kinie Helios, to i tak to było wspaniałe doświadczenie móc jechać do tego miasta. Miasto przepiękne, piękna architektura, dość ciekawe miejsca turystyczne. Uwielbiam bardzo Twój cykl turystycznych postów. Zawsze z ciekawością coś ciekawego się dowiedziałem i zobaczyłem. Dzięki, że podzieliłaś się z nami kolejnym takim turystycznym postem. Miło było mi go przeczytać i czegoś ciekawego móc dowiedzieć się oraz zobaczyć 🤗
    Pozdrawiam Cię cieplutko i ślę Tobie mega wiele uścisków 🤗💖

1. Bardzo dziękuję za ten cudowny komentarz :) Prawda, udało się nam zwiedzić wiele pięknych miejsc. Poznań ma naprawdę wiele do zaoferowania. Na pewno odwiedzimy go ponownie i jeszcze bardziej skupimy się na zwiedzaniu! Bardzo mi miło. To też są moje ulubione wpisy i mam nadzieję, że będzie ich tutaj jak najwięcej. A Tobie życzę ponownych odwiedzin w tym cudownym mieście! :)
      Pozdrawiam cieplutko.

6. W Poznaniu nie byłam, ale mam w tych okolicach znajomych :D Widzę, że super tam spędziłaś czas :D
    Pozdrawiam serdecznie.

1. To może będzie idealna okazja do ich odwiedzenia? :) Tak, było świetnie!
      Pozdrawiam cieplutko.

7. Całkiem zacny plan zwiedzania Poznania mieliście! Ja gdy wyjeżdżam gdzieś do dużego miasta jak Poznań czy Gdańsk to też szukam noclegów w centrum. Chociaż akurat w Poznaniu nie wiem gdzie są hotele 😉i w sumie w restauracji też jakoś nie byliśmy.
    My majówkę w domu tym razem. W czwartek byliśmy na zakupach z dziećmi bo nadciągnęły nas na spodnie i buty. A potem spacery po okolicy 😀

1. U mnie zależy jaki mam plan, bo jeśli zwiedzanie całego miasta to niekoniecznie musi być w centrum. Tutaj natomiast chcieliśmy poodwiedzać restauracje na Starym Rynku, więc było to dla nas obowiązkowe! :)
      Taki odpoczynek w domu od czasu do czasu również jest potrzebny, więc super, że się na niego zdecydowaliście :)

8. Już bardzo dawno nie byłam w Poznaniu, super wypad :D

9. Takie wskazówki na pewno przydadzą się niejednej osobie :)
    Byłam kiedyś w Poznaniu, mam nadzieję że jeszcze będę miała okazję odwiedzić to miasto :)

10. W Poznaniu byłam ostatnio przejazdem w 2012 roku. Udało mi się wtedy zwiedzić rynek. Bardzo ładne klimatyczne miasto. Myślę, że jeszcze wrócę do Poznania zobaczyć więcej.

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!