piątek, 17 maja 2024

SAGA ZMIERZCH: ZMIERZCH, KSIĘŻYC W NOWIU, ZAĆMIENIE, PRZED ŚWITEM CZĘŚĆ 1 i CZĘŚĆ 2 | PRZEGLĄD FILMÓW #15

Cześć! Pogoda za oknem wakacyjna i przez to, co raz częściej chce się przesiadywać na zewnątrz. Jednak nie ma nic złego w tym, że chcemy czasem wrzucić na luz i spędzić dzień w swoim domu. Moim zdaniem nie ma nic przyjemniejszego jak wieczór u boku partnera, chrupiąc wspólnie popcorn, leżąc przy otwartym balkonie przez który wlatuje delikatny wietrzyk i słuchając przy tym niezwykłej ścieżki dźwiękowej płynącej z filmu, który oglądało się za czasów bycia nastolatkiem.

Choć to oczywiście nie jest mój pierwszy raz z tą serią, to nie ukrywam, że zawsze do niej wracam z ogromnym sentymentem. Wiem, że zdarzają się absurdy, a gra aktorska głównej bohaterki może dla niektórych z Was zostawiać wiele do życzenia. Jednak zawsze patrzę na te serię jako coś co ma już wiele lat, co oglądałam jako nastolatka i było ukazaniem innego oblicza wampirów. To właśnie od tych filmów pokochałam te nadprzyrodzone istoty i zaczęłam sięgać po książki z ich motywem. Oczywiście mowa tutaj o Sadze Zmierzch! Przypominam, że ta seria jest ekranizacją, a książki zostały napisane przez Stephenie Meyer.

Zmierzch (2008)
Fantasy | Romans
122 minuty

Zmierzch (2008) - to amerykański film powstały na podstawie powieści Stephenie Meyer pod tym samym tytułem, w reżyserii Catherine Hardwicke. Opowiada historię nastoletniej Belli Swan, która przeprowadza się do swojego ojca, do małego miasteczka Forks, w stanie Waszyngton. Nieśmiała i zagubiona dziewczyna zakochuje się w tajemniczym, bladym chłopaku - Edwardzie Cullen'ie. Wkrótce odkrywa, że on i jego rodzina są wampirami, a jej życiu grozi niebezpieczeństwo. Obejrzyj zwiastun.

Nie ukrywam, że jest to moja ulubiona część, którą oglądałam już dobre kilkanaście razy. Mimo, że wiele kwestii znam na pamięć to i tak za każdym razem czuję się, jakbym przeżywała to wszystko na nowo. Uwielbiam w niej dosłownie wszystko. Stopniową fabułę, poznawanie innego oblicza wampirów, przystojnego Edwarda Cullena, drobne żarty Charliego, a do tego bardzo klimatyczną ścieżkę dźwiękową, która leci u mnie na pętli już od dobrych kilku tygodni. Jest ona tak niezwykle relaksacyjna i nastrojowa, że zainspirowała mnie do powrotu do mojego dawnego hobby, czyli rysowania. Wiem, że oglądając ten film pierwszy raz, teraz w obecnych czasach może dla wielu z Was wydać się tandetny, ale dla mnie zdecydowanie taki nie jest. To jeden z moich ulubionych filmów i bardzo polecam zapoznać się z tą serią. Zwłaszcza, jeśli lubicie nadprzyrodzone postaci i odrobinę romantyzmu.

Saga "Zmierzch": Księżyc w nowiu (2009)
Fantasy | Romans
130 minut

Saga "Zmierzch": Księżyc w nowiu (2009) - to amerykański film na podstawie powieści Stephanie Meyer pod tym samym tytułem, w reżyserii Chrisa Weitza. Kontynuacja losów bohaterów powieści i filmu "Zmierzch". Opowiada o porzuceniu Belli przez Edwarda, przez co dziewczyna popada w wielomiesięczną depresję. Wkrótce po tym, Bella trafia do swojego przyjaciela Jacoba. Miesiące spędzone razem zbliżają oboje bohaterów. Jednak dziewczyna wciąż nie może zapomnieć o ukochanym i zaczyna robić lekkomyślne rzeczy... Obejrzyj zwiastun.

Za tą częścią nieszczególnie przepadam. Choć uważam, że jak najbardziej była potrzebna. Ukazanie tęsknoty i cierpienia w tak bolesny sposób to coś, co łamię mi serce. Może dlatego, że z wiekiem, człowiek co raz bardziej rozumie te emocje i wie, że puste rozdziały w naszym życiu jak najbardziej mogą się wydarzyć. Poza tym, w tej części poznajemy historię Jacoba i jego rodziny, a także obserwujemy tworzącą się więź między nim, a główna bohaterką - Bellą. Nie będę ukrywać. Tak jak nigdy nic do Jacoba nie miałam to oglądając ostatnio ten film, dostrzegłam jak narcystyczną postacią był i może to tłumaczy, dlaczego nigdy nie byłam za nim, mimo, że wyglądem odpowiadał mojemu ideałowi faceta, gdy byłam nastolatką.

Saga "Zmierzch": Zaćmienie (2010)
Fantasy | Romans
124 minuty

Saga "Zmierzch": Zaćmienie (2010) - to amerykański film na podstawie powieści Stephanie Meyer pod tym samym tytułem, w reżyserii Davida Slade'a. Kontynuacja losów bohaterów powieści i filmu "Zmierzch". Opowiada o trudnych relacjach i wyborach Belli, których będzie musiała dokonać - miłość do wampira Edwarda czy przyjaźń z wilkołakiem Jacobem. Na domiar złego, dziewczyna wciąż jest ścigana przez żądną zemsty Victorię, która tworzy armię nowonarodzonych wampirów. Obejrzyj zwiastun.

W tej części wyjątkowo zaczyna mnie drażnić główna bohaterka - Bella i jej dziwny trójkąt miłosny. Z jednej strony jest pewna czego chce, z drugiej jej zachowanie kompletnie na to nie wskazuje i robi coś zupełnie przeciwnego. Do tego jej niezdarność przestaje kogokolwiek dziwić. Jeśli chodzi o fabułę zaczyna się robić poważnie, jeśli chodzi o świat wampirów oraz wilkołaków, które mimo odwiecznej konkurencji potrafią się dogadać, aby pokonać wspólnego wroga i chronić ludzi. Zdecydowanie jest to część z największą ilością akcji i krwawych scen.

Saga "Zmierzch": Przed świtem. Część 1 (2011)
Fantasy | Romans
117 minut

Saga "Zmierzch": Przed świtem. Część 1 (2011) - to amerykański film na podstawie powieści Stephanie Meyer pod tym samym tytułem, w reżyserii Billa Condona. Kontynuacja losów bohaterów powieści i filmu "Zmierzch". Film "Przed świtem" podzielony został na dwie części. Opowiada o niezwykłej miłości Belli i Edwarda, którzy po hucznym weselu wyjeżdżają na miesiąc miodowy. Młodzi wreszcie mogą w pełni nacieszyć się sobą. Podczas wyjazdu Bella odkrywa, że jest w ciąży, a dziecko zaczyna zagrażać jej życiu. Obejrzyj zwiastun.

Za każdym razem jak w filmach są sceny ślubu to płaczę. Pewnie, dlatego, że sama również od dziecka marzyłam o tej wyjątkowej chwili. Mimo, że jestem już parę miesięcy po, to i tak takie momenty są dla mnie wyjątkowo wzruszające. Tutaj również tak było. Bajeczna scenografia i ponownie niezwykle klimatyczna ścieżka dźwiękowa. Choć pierwszą połowę filmu cieszyłam się i wzruszyłam to druga jest zupełnym tego przeciwieństwem. Zdecydowanie jest to część dla starszej widowni. Co prawda, ja mam już swoje lata, ale i tak przeraża mnie wygląd Belli w czasie ciąży oraz drastyczna scena porodu.

Saga "Zmierzch": Przed świtem. Część 2 (2012)
Fantasy | Romans
115 minut

Saga "Zmierzch": Przed świtem. Część 2 (2012) - to amerykański film na podstawie powieści Stephanie Meyer pod tym samym tytułem, w reżyserii Billa Condona. Kontynuacja losów bohaterów powieści i filmu "Zmierzch". Film "Przed świtem" podzielony został na dwie części. Opowiada o przemianie Belli oraz o jej córce, której grozi niebezpieczeństwo. Rodzina Cullen postanawia bronić Renesmee przed klanem Volturi i ich oskarżeniami. Chcą udowodnić, iż pół-wampir, pół-człowiek nie zagraża żadnej z ras. Obejrzyj zwiastun.

Bella spełniła swoje marzenie i jest wampirem! Do tego ma cudownego męża i ukochaną córeczkę. Czego chcieć więcej od życia? Niestety, jej rodzinie zagraża niebezpieczeństwo. Przez omyłkowe oskarżenie, rodzina Cullen znalazła się na celowniku klanu Volturi. Wiedząc, że nie poradzą sobie sami, o pomoc poprosili inne znajome wampiry, które w razie konieczności staną z nimi do walki. Czy ich wieczność jest możliwa? Tego musicie przekonać się sami! Ogólnie całą serię wspominam bardzo dobrze i chętnie do niej wracam. Choć na koniec zawsze towarzyszy mi ogromny smutek, że już nic więcej nie czeka.
*Źródło zdjęć: filmweb.pl, natemat.pl, telemagazyn.pl, primevideo.com, premiery.pl.canalplus.com,
merilandwedding.blogspot.com, intofilm.org*

Oglądaliście te serie? Która część podobała Wam się najbardziej?
Jesteście w drużynie Edwarda czy Jacoba?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

CYTAT TYGODNIA
"Jeśli możesz żyć wiecznie, to musisz wiedzieć po co żyjesz."
Stephenie Meyer, Zmierzch


Ściskam Was mocno,
Adrasteja

31 komentarzy:

  1. Ja oczywiście darzę największym sentymentem pierwszą część serii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ogromny sentyment do tej serii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak samo jak i ja :)

      Usuń
    2. Nie dziwię się. :) Ja je oglądam zawsze jak tylko mam okazję. Czasem nawet wracam do książek.

      Usuń
    3. Jakoś nie można się uwolnić od tej serii :D Ja obecnie kończę książkę "Przed świtem". Maraton filmowy ostatnio już sobie zrobiłam :D Mogłabym oglądać i czytać w nieskończoność.

      Usuń
  3. Ja próbowałam oglądać pierwsza część i mnie nie porwała, więc innych już nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, tak. Mam do tej serii olbrzymi sentyment, chociaż zawsze śmieszyło mnie, że wampiry błyszczą się w słońcu. Mogliby do tego smarkać brokatem xD
    Od czasu do czasu oglądam reakcje youtuberów na te filmy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzeba przyznać, że był ciekawy pomysł, choć chyba nie do końca pasujący do tego świata. Ale może właśnie autorka zrobiła specjalnie takie przeciwieństwo? Dobrze, że już darowała sobie to smarkanie brokatem :D
      Ja ostatnio męczę piosenki z tych filmów. Bardzo relaksujące :)

      Usuń
  5. Mam sentyment do tej sagi . Czy to film czy książka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo mam ogromny sentyment do filmów jak i książek :)

      Usuń
  6. Olimpio, ależ oczywiście, że oglądałam "Zmierzch"!!! Pamiętam, jak na pierwszą część wybrałyśmy się z kuzynką :) Zdarza mi się oglądnąć też, kiedy saga leci w telewizji, ale dużym sentymentem darzę też "Pamiętniki wampirów" i ponadczasowy "Wywiad z wampirem" z - jak gdzieś wtedy przeczytałam, w którejś kolorowych gazet - z "najpiękniejszymi wampirami świata" (oczywiście odnosiło się to do Toma i Brada :) ).
    Pozdrawiam bardzo serdecznie i życzę miłego piątku oraz weekendu!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba przyznać, że coś jest w tych wszystkich wampirzych produkcjach :D Wstyd pisać, ale jakoś pominęłam film "Wywiad z wampirem". Koniecznie muszę w takim razie obejrzeć i się pozachwycać! Filmem oczywiście :P
      Pięknie dziękuję, cudownego weekendu i cieplutko Cię pozdrawiam! :)

      Usuń
  7. przyznaję, nie widziałam żadnej części, ani nie czytałam książek...
    https://okularnicawkapciach.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam 2-3 książki i oglądam 2 filmy z serii. Może kiedyś to nadrobię. Moje bliskie koleżanki były fankami. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wolnej chwili zachęcam do dokończenia tej serii :)

      Usuń
  9. witam Olimpio💗,
    uwielbiam tą serię .. mam ogromny sentyment do tej sagi.. zarówno do filmów jak i książek..
    'Zmierzch' jest moją ulubioną częścią 🤩

    - pozdrawiam Cię najserdeczniej i najcieplej, życzę dobrych dni i pięknych chwil 😊💚🤗🍀😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kochana!
      Oj tak, ja również mam ogromny sentyment zarówno do filmów jak i książek, a "Zmierzch" jest moją ulubioną częścią :)
      Pięknie dziękuję, cudownego weekendu Ci życzę! <3

      Usuń
  10. mnie trochę teraz śmieszy ta Saga i sama postać glównych bohaterów;p także nie rozumiem fenomemu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma to już swoje lata, więc wiadomo, że nie każdemu się spodoba :)

      Usuń
  11. Oglądałam wszystkie, ale nie wiem, która jest moją ulubioną częścią 😉

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię pierwszą część, kolejny niestety mnie rozczarowały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że kolejne części nie były dla Ciebie satysfakcjonujące :(

      Usuń
  13. Ja mam duży sentyment do pierwszej części, głównie ze względu na muzykę, późniejsze części już mnie kompletnie nie ruszyły. Ale z przyjemnością obserwuję powrót mody na Zmierzch, zwłaszcza reakcje Pattinsona na te filmy są przezabawne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że kolejne części już Cię tak nie porwały, ale z pierwszą mam podobnie. Największy sentyment, a do tego ta nostalgiczna ścieżka dźwiękowa - coś pięknego. Mam wrażenie, że moda na te serie nigdy nie przeminie :) To prawda! :D

      Usuń
  14. Niedawno córka odkryła te filmy i namówiła mnie na oglądanie. Najbardziej podobały nam się pierwsze dwie części.

    Spokojnej nocy Adrastejo

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!