poniedziałek, 17 lutego 2020

Jak stworzyć PLAN MARKETINGOWY? Jakie są cechy DOBREJ REKLAMY?

Witajcie Kochani! Jak tam Wasze humory w poniedziałek? Gotowi na ten tydzień? Zdrówko dopisuje? Mam nadzieję, że tak! U mnie jak na razie wszystko w porządku, trochę wolnego, praca, siłownia, ale nie zapominam też o Was! Żałuję jedynie, że wciąż nie mogę się zabrać za Wasze blogi... Chyba muszę zacząć lepiej planować czas.

W zeszłym roku pisałam post o reklamie, który bardzo Wam się spodobał. Dlatego dzisiaj też przychodzę z jego małą kontynuacją. Życzę miłego czytania.
Główną zasadą przy zakładaniu własnej firmy jest przygotowanie przemyślanego planu marketingowego, czyli stworzenie strategii. Jednak nie zawsze okazuje się to takie łatwe, bo w Internecie można znaleźć wiele różnych poradników. ALE! Jeśli przyjrzymy się im dokładnie to dostrzeżemy, że jest duże podobieństwo między nimi.

O to kilka opracowanych punktów, dzięki którym będziemy mogli stworzyć dobry plan marketingowy:
ZEBRANIE INFORMACJI O FIRMIE - czyli nic innego jak opis naszej firmy oraz określenie jej produktów i celów (ogólnych).
OKREŚLENIE BIEŻĄCEJ SYTUACJI RYNKOWEJ - warto zaznajomić się z obecną sytuacją na rynku, zanim weźmiemy się za prowadzenie własnego biznesu. Ważne jest uwzględnienie popytu i potrzeb potencjalnych klientów. Oprócz tego trzeba przeanalizować konkurencje (ich ofertę, dostawców itd.).
PRZEPROWADZENIE ANALIZY SWOT - czyli podzielenie zebranych informacji na cztery grupy: mocne strony, słabe strony, szanse oraz zagrożenia.
OKREŚLENIE CELÓW FIRMY - czas na moment, w którym musimy dokładnie określić nasze założenia i cele firmy dotyczące sprzedaży, zysków oraz udziału na rynku.
SPORZĄDZENIE STRATEGII MARKETINGOWEJ - w tej części należy skupić się na kwestiach związanych z produktem, ceną, dystrybucją oraz promocją. Szczegółowo opisać cechy i jakość produktu, określić korzyści oraz sposoby sprzedaży, ustalić kiedy i gdzie oferta będzie dostępna dla potencjalnych klientów.
OPRACOWANIE BUDŻETU - czyli po prostu podział na wpływy i wydatki.
KONTROLA - wskazanie sposobu pomiaru postępów oraz bieżące wprowadzanie ewentualnych korekt.
Po opracowanym planie marketingowym przychodzi czas na reklamę. Dobrze wiecie, że w dzisiejszych czasach jest tego masa i mimo, że są różne środki przekazu to, co raz ciężej jest się wybić. W takim razie, co zrobić, aby zainteresować potencjalnego klienta? Na czym się skupić? Co jest ważne?

ZWRÓCENIE UWAGI - to najważniejsza cecha dobrej reklamy. Dlatego warto dowiedzieć się, co obecnie interesuje ludzi. Oprócz tego trzeba skupić się na detalach takich jak chwytliwy nagłówek, kolorowe ilustracje oraz hasło przewodnie.
OBIETNICA I WEZWANIE DO DZIAŁANIA - klient zwrócił uwagę, więc czas dać mu coś, co zachęci go do dalszego skorzystania z usługi. Czyli na przykład obietnicę, że nasz produkt jest najlepszy oraz tańszy niż u konkurencji albo zaoferowanie darmowych próbek lub produktów dodatkowych z podkreśleniem, że oferta jest limitowana.
DOWÓD SPOŁECZNY - nie oszukujmy się. Często lubimy gonić za tłumem. Oczywiście, nie wrzucam wszystkich do jednego worka! Jesteśmy różni. Jednak większość z Nas lubi jak marka jest rekomendowana przez naszego ulubionego celebrytę albo wspomniana na jakiejś popularnej stronie.
PREZENTACJA KORZYŚCI - oczywiście nie mogło zabraknąć zalet promowanego produktu, w taki sposób, aby nie było widać żadnych jego wad. Ma być wręcz idealny.
GWARANCJA - produkty niekoniecznie mogą się sprawdzić, a wtedy czujemy się zawiedzeni. Pieniądze wydane i nic z tego nie mamy. Dlatego, jeśli mamy możliwość to dobrze jest zainwestować w gwarancję. Na pewno ludzie będą spokojniejsi i chętniej sięgną po dany produkt.
ZGODNOŚĆ ZE STANDARDAMI - w tym wszystkim trzeba zachować głowę. Sprawić, aby nasza reklama była zgodna ze standardami etycznymi (nie powodowała szkód i negatywnych emocji) oraz pokazywała prawdę, bo prędzej czy później nasze oszustwo wyjdzie na jaw, a my stracimy zaufanie.
Środki masowego przekazu, czyli inaczej mass media są różne, na przykład: prasa, radio, telewizja, Internet, a nawet film, plakat, książka. To, co wybierzemy będzie zależeć tylko od Nas i od tego na jaką skalę chcemy zareklamować swój produkt. Jednak czasami wystarczy postawić na prostotę (o ile nie potrzebujemy aż tak dużego odbioru). Myślę, że ciekawą opcją są stojaki promocyjne, na których możemy umieścić treść oraz bezpośrednio sam produkt. Nie kosztują wiele, a mogą być przyciągającym oko rozwiązaniem i drogą do początku sukcesu.
*Źródło zdjęć: Google grafika*

Na co zwracacie uwagę w reklamach?
Chcielibyśmy stworzyć własną?
Koniecznie dajcie znać!

Jeśli nie widzieliście poprzedniego wpisu to zapraszam TUTAJ.

Trzymajcie się ciepło,
Wasza Adrasteja

8 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe i pożyteczny post. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujący wpis. Na studiach robiłam analizę SWOT.

    OdpowiedzUsuń
  3. Reklama dźwignią handlu, trzeba się znać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydawałoby się, że tak łatwo zaistnieć w mass mediach ze swoimi produktami...
    To ogrom pracy, działań i inicjatyw z naszej strony :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. To całkowita prawda, na studiach miałam w tamtym semestrze marketing, i warto wspomnieć jeszcze o wyjściu awaryjnym, by nie stracić wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobra reklama to podstawa, czasem naprawdę trudno jest sie wbić w rynek

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobry artykuł - to prawda, reklama to podstawa w dzisiejszych czasach. :)

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!