środa, 23 października 2019

REKLAMA - jaki jest jej cel, skąd się wzięła?

Witajcie Kochani! Jak Wam mijają ostatnie dni października? Pogoda dopisuje? Nie mogę uwierzyć jak szybko ten miesiąc zleciał! Po za tym mija mi już czwarty tydzień w pracy. Nigdy nie sądziłam, że będę pracować w sklepie zoologicznym oraz że przyzwyczaję się do systemu dwunastogodzinnego. Na początku totalnie mi to nie pasowało. Czułam, że nic nie będę mieć od życia. A połowę wolnego dnia marnowałam na odsypianiu... Ale teraz jest lepiej. Doceniam każdą chwilę spędzoną z bliskimi. Staram się też skupić na sobie i swoich pasjach. Może nie wychodzi mi to tak jakbym chciała, jednak jestem z siebie dumna.

W dzisiejszym poście chciałabym z Wami porozmawiać o reklamie. O tym co to jest, skąd się wzięła oraz przedstawić parę jej przykładów. 

Natomiast w następnych tygodniach chciałabym się skupić bardziej na kosmetycznych wpisach. Powiem Wam, że ostatnio wiele ciekawych produktów wpadło w moje ręce. Dlatego już nie mogę się doczekać aż je tutaj pokażę. Po za tym, myślałam czy w tym roku nie wziąć się za pisanie blogmasów. Co o tym sądzicie? Oklepane czy raczej będziecie chętnie czytać? Koniecznie dajcie znać!
Co to jest reklama?
Reklama to forma prezentacji produktu, dóbr lub usługi, która wykonana jest za pieniądze oraz bez obecności handlowców. Wyrażenie to często jest używane potocznie i mylone z promocją i public relations. Celem reklamy jest pokazanie odbiorcom zalet danego produktu. W ten sposób producent stara się zainteresować swoim towarem potencjalnych klientów i doprowadzić do transakcji.

Jaki ma cel?
W powyższej definicji wspominałam o tym, że reklama ma na celu pokazanie zalet danego produktu. Jednak istnieje pewna reguła, którą powinna się kierować. A mianowicie reguła AIDA (Attention, Interest, Desire, Action). Tłumacząc oznacza to przyciągnięcie uwagi, wzbudzenie zainteresowania i pożądania, chęci posiadania zakupu oraz dokonania zakupu.

Jakie są techniki w reklamie?
złudzenie powszechności - używanie zwrotów sugerujących, że np. większość osób poleca i jest zadowolonych na podstawie badań statystycznych,
obecność celebrytów/ekspertów - pokazanie osoby, która jest znana większemu gronu odbiorców lub osoby na pozór obeznanej w danej dziedzinie,
emocje - wzbudzanie w odbiorcy emocji, które będzie kojarzył z danym produktem,
humor - zamieszczenie treści humorystycznych,
zasada przyjemności - wywołanie u odbiorcy pozytywnych skojarzeń z produktem, uczucie przyjemności i zadowolenia.
Jak wygląda historia reklamy?
Okazuje się, że reklama towarzyszy nam od tysięcy lat. Najstarsza z nich pochodzi z 3000 roku p.n.e z Teb! Był to papirus, który informował o nagrodzie za odnalezienie niewolnika. Z tego okresu pochodzą również babilońskie tabliczki, na których zachwalano usługi pisarza, szewca i sprzedawcę maści. Oprócz tego, w czasach starożytnych popularna była reklama w postaci napisów na ścianach budynków lub na szyldach karczmy. Nie można również zapomnieć o reklamie ustnej, kiedy to handlowcy wykrzykiwali i zachwalali swoje towary.

Rewolucją dla reklamy okazało się wynalezienie druku przez Gutenberga. Wtedy to zmieniono formę na drukowaną, czyli na reklamę prasową, ponieważ pojawiły się pierwsze gazety. Ten okres trwał do połowy dwudziestego wieku. Później pojawiła się konieczność dotarcia do jak największej liczby osób i w taki sposób powstała reklama masowa - pierwsze ulotki oraz plakaty zawierające przeróżne hasła reklamowe.

W końcu przyszedł czas na technologię - radia i telewizje. Zaczęło się wszystko rozprzestrzeniać, a oprócz tego prowadzono badania pod względem indywidualnym oraz grupowym, aby jak najlepiej trafić do konkretnej grupy odbiorców.
Co to jest kaseton reklamowy?
Kaseton reklamowy to forma podświetlanej od wewnątrz reklamy. Najczęściej montowanej na zewnątrz budynku. Za zwyczaj przyjmuje formę prostokąta, choć kształty może mieć różne. Oprócz tego może być jednostronny lub dwustronny.

Kasetony podświetlane to jedna z bardziej zaawansowanych wersji tradycyjnego kasetonu. Nic dziwnego, że są też lepiej widoczne w nocy oraz bardziej przykuwają uwagę. Wszystko to, dzięki diodom LED oraz odpowiednio dobranej kolorystyce. Taki podświetlany kaseton zwiększa szansę na dużo lepsze zapamiętanie oraz rozpoznawalność.

Z kasetonów firmy warMAX korzysta wiele znanych marek nie tylko na terenie Warszawy, ale i całej Polski! W dodatku nie kosztują krocie, a na stronie można skorzystać z bezpłatnego narzędzia do wyceny! Oczywisty jest jednak fakt, że wiele zależy od pewnych czynników, takich jak wymiary, rodzaj, kolorystyka i dodatkowe opcje. Jednak warto również podkreślić fakt, że jest to polski producent.
Katana: New Yorker | Sukienka: ?
Miejsce: Las w Gdyni Orłowo

Co uważacie o reklamach?
Znaliście jej początki?
Koniecznie dajcie znać!


Ściskam mocno,
Adrasteja

34 komentarze:

  1. Bardzo dużo informacji o reklamie. Ciekawy wpis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy pisaniu również dowiedziałam się wiele ciekawych rzeczy :) Dziękuję!

      Usuń
  2. Pracowałam w spożywczym na 12h. Nienawidziłam tej zmiany, wolałam ósemki.
    Kosmetyki to nie moja działka. Pewnie zajrzę do Ciebie, ale nie wiem czy będę miała co napisać.
    A święta to już w ogóle nie moja działka... -_- Więc wybacz.
    Dobrze mieć teoretyczną wiedzę odnośnie reklamy, zwłaszcza jeżeli zajmujesz się sprzedażą jakiegoś produktu. A co zrobić, jeżeli masz ten produkt już wystawiony na rynek, ale nie stać Cię na porządną reklamę? Przydałoby się trochę wiedzy na taki temat, czyli autopromocja dla biednych. :D

    p.s. po co wklejasz zdjęcia podwójnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie dla samego efektu ;) Mi się podobają;)

      Usuń
    2. Powiem Ci, że na początku było mi ciężko. Ale w sumie przyzwyczaiłam się do tych zmian. Choć również jestem ciekawa pracy ośmiogodzinnej i czy by mi się bardziej spodobała :)
      Niestety nie do każdego trafi moja tematyka wpisów i jestem tego świadoma jak najbardziej. Póki, co jakoś nie mogę się zabrać za ich pisanie :P Naprawdę? Ja uwielbiam święta, za ich klimat i magię. Ale spędzone tylko z najbliższą rodziną :)
      Dokładnie. Nigdy nie wiadomo, kiedy taka wiedza się przyda. W sumie, ciekawy pomysł na wpis :) Może kiedyś uda mi się go podjąć! :)

      Ostatnio wiele moich zdjęć na blogu jest spontaniczne. Głównie wykonane w pionie. Nie podoba mi się jednak ich samotny wygląd. Nie obejmują wtedy tekstu tak jak w przypadku poziomych zdjęć. Staram się za zwyczaj łączyć dwa inne pionowe zdjęcia ze sobą. Jednak tutaj miałam ich tylko parę sztuk, dlatego padło na odbicie lustrzane :)

      Usuń
    3. Dla efektu też, który miałam wrażenie, że jest nie najgorszy :) Cieszę się!

      Usuń
  3. Kochana ,początki zawsze są trudne -jednak myślę że w miarę upływu czasu przyzwyczaisz się i będziesz umiała wszystko ze sobą pogodzić;trzymam kciuki😘
    Blogmas ;hm...do mnie srednio to trafia ,ale zapewne dlatego że nie przepadam za świętami Bożego Narodzenia
    A co do historii reklamy ;post rewelacyjny ze sporą dawką wiedzy 😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chętnie będę czytać Twoje blogmasy :)) Październik mija mi w mgnieniu oka, sama nie wiem kiedy... wiesz co? zawsze chciałam pracować w sklepie zoologicznym :D teraz się w sumie zastanawiam, bo w niektórych są węże i takie owady do karmienia, których się brzydzę i boję, a klient może sobie je zażyczyć;)

    Lubię takie dawki wiedzy w poście, więc super, że napisałaś o Tebach :D Nie miałam pojęcia o ich powiązaniu z reklamą.

    PS Bardzo pasuje Ci ten kolor włosów:))

    zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze mówiąc nie znałam początków reklam, ale zawsze mnie denerwowały te najbardziej natarczywe :/

    OdpowiedzUsuń
  6. A czy słyszałeś o czymś takim jak notyfikacje push? podobno są bardzo skutecznie w zwiększaniu konwersji sprzedaży i ja właśnie zastanawiam się nad ich wdrożeniem. Co o tym myślisz? Więcej o tym jakie mają funkcjonalności możesz dowiedzieć się tutaj https://push-ad.com/pl/blog/wiadomosci-push-jak-kreatywnie-je-wykorzystac/. Będziesz w stanie podpowiedzieć mi coś na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi w zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym najbardziej pomogło skuteczne pozycjonowanie. Odkąd korzystam z usług pozycjonowania https://dolp.pl/pozycjonowanie-stron-www/ zanotowałem wzrost sprzedaży i zainteresowania ofertą sklepową. Polecam zacząć od pozycjonowania każdemu kto ma zamiar działać w sieci. Pozycjonowanie daje z reguły bardzo pozytywne, długotrwałe efekty mające ogromny wpływ na sprzedaż.

      Usuń
  7. Nie znałam początku reklam, ale ciekawy wpis. W tym semestrze uczęszczam na wykłady "Skuteczna promocja i prezentacja nauki" i temat reklamy pojawia się tam dość często. Mimo że wiele osób tego nie lubi, to jednak jest to niezbędne, bo "nawet najsłuszniejsza idea, potrzebuje reklamy".

    Powodzenia w pracy. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja kiedys pracowalam po 12 godzin ale ciężko tak długo siedzieć w pracy, ale wiele osób uważa ze taka zmiana im pasuje :)
    Teraz mam tak ze ide na 8 i wracam po południu,, i tak 5 dni w tygodniu i jest ok :)
    Dobrze ze masz prace, a w zoologicznym może byc super, jesli lubi sie zwierzeta:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja miałam temat związany z reklamą na maturze z polskiego i właśnie do reklamy się odwoływałam.
    Sama pracuję w systemie 12 godzinnym, na stacji benzynowej, ale na razie mi ten system odpowiada, ponieważ taki tryb ma swoje prawa i nie pracujemy codziennie, więc mogę sobie ustalić terminy.

    ZAPRASZAM DO MNIE!
    Mój blog
    Mój Instagram
    Mój Studygram

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiedziałam, że zaczęłaś pracować w sklepie zoologicznym. Gratuluję Ci serdecznie! :) Kurcze, 12h to bardzo dużo. Jak Ty dajesz radę? Czy poza tak długą zmianą, praca tam Ci się podoba?
    Jeśli tylko masz ochotę pisz Blogmasy. Z chęcią je przeczytam! <3
    Nie miałam pojęcia, że pierwsza reklama powstała na papirusie. Wiem, że zachwalanie towarów miało miejsce już dawno, ale samo słowo "reklama" kojarzy mi się bardziej ze współczesnymi czasami.Może dla tego, że teraz jest o niej głośno? :D

    Przesyłam Ci, Olimpio, jesienne pozdrowienia i życzę powodzenia w pracy! :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Jedyne co mogę powiedzieć o reklamie, to że działa. Najczęściej i najlepiej reklamowane produkty wydają się ludziom najlepsze. Psychicznie się już nastawiamy do danego produktu wiec od razu lepiej smakuje, lepiej działa, lepiej wygląda. Czasem marne rzeczy można sprzedać dzięki reklamie. Trochę źle, że dajemy się tak ogłupiać.
    W każdym razie wpis ciekawy, nigdy nie interesowałam się historią reklamy. A w sklepie zoologicznym strasznie chciałabym pracować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Blogmas?
    Jestem na tak. Wielkie TAK :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo się cieszę :) Jeszcze nie wiem czy dojdzie do skutku, bo zapomniałam pozapisywać pomysły :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa historia reklamy :). System 12 godzinny znam na własnej skórze :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio szukając informacji o tym jak najlepiej reklamować się w sieci trafiłam na te strone http://pytaniaiodpowiedzi.pl/dlaczego-kampanie-rtb-sa-tak-skutecznym-narzedziem-marketingu-wyjasniamy/ i informację o agencjach digitalowych. Powiedzcie mi co wy o tym sądzicie?

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja jestem zdania, że jak najbardziej samo prowadzenie reklam po prostu jest bardzo fajnym rozwiązaniem. Także miałam okazję poczytać o segmentacjach demograficznych https://push-ad.com/blog/segmenty-demograficzne-jak-uzyc-je-na-bazie-odbiorcow-zeby-zwiekszyc-skutecznosc-dotarcia-przekazu-reklamowego/ i to dzięki nim na pewno zawęzimy nasze grono odbiorców.

    OdpowiedzUsuń
  17. Z pewnością sama reklama jest bardzo ważna i ja jestem zdania, że warto w nią inwestować. W końcu robimy to dla dobra naszej firmy. Dość ciekawie także zapowiada się influencer marketing http://www.pracownikok.pl/influencer-marketing-rozwiazanie-tylko-dla-najwiekszych/ i muszę przyznać, że ta forma reklamy bardzo mnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  18. Reklama jest i była dźwignią handlu i w zasadzie każdy szanujący się biznesmen o tym wie. Dlatego też agencje takie jak https://feb.net.pl/ mają dużo pracy i przygotowują rozwiązania, jakie korzystnie działają krótko- i długodystansowo. W końcu markę kreuje się latami, a na pewno miesiącami.

    OdpowiedzUsuń
  19. Moim zdaniem bardzo fajnym rozwiązaniem jest także używanie marketing automation. Ja czytałem o tym niedawno na stronie https://push-ad.com/blog/marketing-automation-co-to-jest/ i jestem zdania, że jest to znakomite rozwiązanie praktycznie w każdym biznesie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak najbardziej reklama jest bardzo ważna ale musi być realizowana także w profesjonalny sposób. Jak czytałam na stronie http://www.biuroprasowe.pl/artykuly/718/co-to-jest-seo to właśnie dla mnie SEO jest bardzo fajną formą reklamy internetowej.

    OdpowiedzUsuń
  21. Reklama w Google to dziś najskuteczniejsza forma dotarcia do odbiorców.

    OdpowiedzUsuń
  22. Naprawdę fajny artykuł. Reklama zawsze była jest i będzie ważna, dlatego mając firmę koniecznie trzeba o niej pomyśleć. Dobrze, że istnieją agencje marketingowe takie jak Nakatomi. To fachowcy z prawdziwego zdarzenia, którzy znają się na rzeczy i prowadzą wyjątkowo efektywne kampanie dla biznesu.

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!