niedziela, 29 września 2019

Dlaczego w POLSCE nosimy obrączkę na PRAWEJ ręce? | Eko-Karat

Witajcie! Jak Wam mija niedziela? U mnie w końcu na spokojnie. Ale naprawdę wiele się działo w ostatnich tygodniach. Poczułam ten smak dorosłego życia. Musiałam polatać po lekarzach, odbyłam szkolenie oraz dostałam pracę! Oprócz tego, nareszcie udało mi się wyrwać mojego narzeczonego na zabawę w klubie oraz odebrałam przepiękne zdjęcia miłosne od Kasi! Niesamowicie chciałabym się Wam już nimi pochwalić, ale pewnie pokażę je dopiero za parę wpisów. Tymczasem możecie pocieszyć się kilkoma, które wrzuciłam na Instagrama.

Swoją drogą, ostatnio czuję się niesamowicie szczęśliwa i wszystko idzie po mojej myśli. Mam przy boku kochającego mężczyznę oraz rodzinę i mam wrażenie, że nic mi więcej do szczęścia nie potrzeba. Po za tym, co raz częściej zastanawiam się czy nie zacząć powoli snuć weselnych planów. Tak wiecie, na spokojnie, bo powiem Wam, że ten okres bycia narzeczoną niesamowicie mnie motywuje do działania i robienia różnych, kreatywnych, ale i też szalonych rzeczy!

Dlatego też, naszym głównym tematem będą obrączki ślubne! Dowiecie się jakie są ich rodzaje, co symbolizują oraz dlaczego w Polsce nosimy obrączkę na prawej ręce. Zapraszam do czytania!
W dzisiejszym wpisie chciałabym Wam przedstawić ofertę Eko-Karat | Jubilo. Jest to firma działająca na polskim rynku od 1998 r. Stacjonarnie ich salony można znaleźć w Opolu, Jeleniej Górze oraz we Wrocławiu. Reprezentują oni takie firmy jak Pandora, Swarovski oraz Verona (działająca w ramach marki jubilerskiej YES).

Ich oferta zawiera pełen wybór biżuterii złotej, srebrnej, stalowej oraz zegarków takich marek jak: Emporio Armani, Anne Klein, Michael Kors, Roamer, Fossil, Esprit, Skagen, Police, Timex, Rosefield, Bisset, Rubicon, Continental, ICE Watch i Slazenger. W ich sklepie również można znaleźć takie produkty jak iXXXi JEWELRY, czyli modna, wymienna biżuteria (pierścionki, łańcuszki i bransoletki) wykonana ze stali nierdzewnej.

Firma Eko-Karat | Jubilo bierze aktywny udział w targach jubilerskich, dzięki czemu jest na bieżąco z wszelkimi trendami.

Informacje o ofercie zostały znalezione na ich oficjalnej stronie internetowej: ekokarat.pl.
Jakie są rodzaje obrączek ślubnych?
Wybór obrączek ślubnych to dla Młodej Pary nie lada wyzwanie! W końcu będziemy je nosić przez całe życie. Jednak mając do wyboru tyle różnych modeli to naprawdę ciężko jest się zdecydować. Dlatego dobrze jest wcześniej popatrzeć na modele i wzory, które oferują firmy jubilerskie i wywnioskować na co zwracamy największą uwagę oraz nie zostawiać kupna na ostatnią chwilę! Na pewno zaoszczędzi to wiele stresu, który i tak pojawi się jakiś czas przed uroczystością.

► Rodzaj użytego kruszcu - złoto jest najpopularniejszym kruszcem, z którego wykonuje się obrączki. W jubilerstwie najczęściej występuje jako stop ze srebrem lub miedzią. Jednak od lat rośnie również zainteresowanie wśród białego złota, które składa się na stop złota z dodatkiem palladu lub niklu. Natomiast występuje również różowe złoto, które jest mniej popularne, a swoją barwę zawdzięcza dodatkowi palladu i cynku. Oprócz tego, trzeba zauważyć, że możemy wybierać nie tylko ze złota, ale również z platyny, tytanu czy też srebra.

► Profil i szerokość - kolejną ważną cechą obrączki jest jej profil. Nie tylko wygląda, ale również wpływa na wygodę noszenia. Wyróżniamy profil zaokrąglony, płaski, płaski fazowany i wklęsły. Oprócz tego obrączki posiadają zróżnicowany zakres szerokości. Zazwyczaj jest to od 2,5 mm do 7 mm. Zdarza się, że nawet do 10 mm! Szerokość obrączek to kwestia upodobań, jednak warto postawić na taką, w której będziemy czuć się najlepiej, a przy okazji doda nam charakteru.

► Zdobienia - każdy chce, żeby jego obrączka była inna, unikatowa. Dlatego stosuje się różnego rodzaju zdobnictwo. Do najpopularniejszej formy należy grawer. Przeważnie pojawia się on po wewnętrznej stronie obrączki. Wyryte są imiona Młodej Pary albo data ślubu, niekiedy cytat lub wyznanie miłosne. W dzisiejszych czasach, popularne jest co raz częściej zdobienie zewnętrzne, czyli różnego rodzaju wzory i żłobienia. Inną formą jest dodawanie pojedynczych lub kilku kamieni szlachetnych (najczęściej brylanty lub cyrkonie).

► Powłoki dekoracyjne - na sam koniec zostaje decyzja o wykończeniu obrączki, czyli faktura jej powierzchni. Wyróżniamy cztery rodzaje powłoki dekoracyjnej. Satynowanie to delikatne porysowania wzdłuż i w poprzek przedmiotu. Piaskowanie jest jednolitą powierzchnią, matem. Diamentowanie to wzorki, które zostały wykonane przez narzędzia i noże diamentowe. Polerowanie to nic innego jak nadanie metalicznego połysku.
Co symbolizują obrączki?
Obrączki ślubne to przede wszystkim symbol trwałości związku małżeńskiego, a ich historia sięga do starożytnego Egiptu, gdzie pojawiły się pierwsze, ślubne pierścienie, które wykonane były z roślin i traw. Jednak nie był to zbyt trwały materiał. Z czasem ludzie zaczęli wytwarzać obrączki ze skóry, kości słoniowej, a w końcu z metali.

Okrągły pierścień symbolizuje wieczność i nieskończoność, ponieważ nie posiada początku ani końca. Jego otwór symbolizuje bramę, czyli wejście w nieznane. Dlatego też obrączki nazywane są "magicznym kręgiem", ponieważ w starożytności wierzono, że nic złego nie wedrze się w ten zamknięty okrąg.

Obecnie obrączki są elementem ślubnej tradycji, który ma codziennie przypominać o złożonej przysiedzę małżeńskiej. Noszenie ich symbolizuje miłość, wieczność, nierozerwalność małżeństwa oraz siłę małżonków, którzy mimo przeciwności stanowią i będę stanowić jedność, póki śmierć ich nie rozłączy.
Dlaczego w Polsce nosimy obrączkę na prawej ręce?
Początkowo obrączkę nosiło się na trzecim palcu u lewej ręki, ponieważ sądziło się, że żyła z tego palca prowadzi prosto do serca. W Polsce, przed powstaniem styczniowym również tak noszono, a na prawej ręce można było zobaczyć obrączkę u wdowy. Jednak po klęsce, miała miejsce żałoba narodowa oraz wiele kobiet straciło w ten sposób swoich mężów, dlatego mężatki zaczęły przekładać swoje pierścienie. Zostało tak już do dziś... Jednak niektóre źródła donoszą, że to tylko mit, a obrączkę nosi się na prawej ręce, ponieważ jest to stara rzymska tradycja. Dlatego też kilka krajów w Europie ma umiejscowiony pierścień właśnie na tej dłoni... Jeśli mam być szczera, to bardziej przemawia do mnie ta pierwsza wersja.
*Źródło zdjęć: Google Grafika, ekokarat.pl*

Znacie sklep Eko-Karat? Byliście zadowoleni z zakupów?
Czy wybór obrączek ślubnych jest już za czy przed Wami?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

Zapraszam jeszcze raz na mojego Instagrama.
Tymczasem zabieram się za odpisywanie na Wasze komentarze pod ostatnimi postami!

Trzymajcie się ciepło,
Adrasteja

26 komentarzy:

  1. Cóż, wybór obrączek jeszcze mnie nie dotyczy :D Ale ciekawiły mnie od dawna temat tego, dlaczego nosi się je na prawej dłoni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zanim się obejrzysz to i Ciebie to spotka! :D
      Cieszę się zatem, że mogłam Ci przybliżyć ten temat ;)

      Usuń
  2. Ja już jestem kilka lat po ślubie. Wolę białe złoto.

    OdpowiedzUsuń
  3. My postawiliśmy na klasykę ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny wpis. Wiele się dowiedziałam od ciebie o znaczeniu obrączek i o ich historii! Naprawdę przekazałaś dużo wiedzy. Rzeczywiście teraz jest wiele możliwości wyboru, jeśli chodzi o ślubne obrączki. Podoba mi się obrączka z małym zdobieniem, na przykład z maleńkim kamieniem szlachetnym... Grawery też są fajne. Piękne są obrączki, które pokazałaś w tym wpisie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, takie słowa wiele dla mnie znaczą! :)
      Powiem Ci, że wcześniej nie miałam pojęcia o tej historii z prawą ręką, a uświadomił mnie mój narzeczony, który przed kupnem pierścionka zaczął czytać, gdzie i czemu zakłada się pierścionek zaręczynowy, czy tak jak we wpisie - obrączkę:) Mi również przypadły do gustu te z kamieniem szlachetnym i z grawerem :) Moje oko także przykuły ;)

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy prost. Ja wybrałabym obrączkę z białego złota. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Białe złoto jest niezwykle piękne :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Słyszałam, że co raz więcej osób nosi tak jak chce, więc myślę, że nie byłoby problemu :)

      Usuń
  7. Moja obrączka jest z czystego złota. Wzór wybraliśmy razem, zgodnie stawiając na najmniejszy i najskromniejszy wzór bez dodatków. Mamy od wewnątrz wygrawerowane imiona, ja jego, on moje. A ponieważ nie przywiązujemy wagi do symboli, nie nosimy obrączek na co dzień. One są bardziej dla ludzi, czyli jak gdzieś wychodzimy na spotkanie, to zakładamy no i obligatoryjnie na spotkania rodzinne.

    Wieczność i nieskończoność? A to dziwne, bo ślubujemy do śmierci.

    Prawa dłoń to rzymska tradycja? Tego nie wiedziałam.
    Do mnie też przemawia bardziej ta historia z żyłą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klasyka zazwyczaj jest najlepsza! Najważniejsze, że była to Wasza wspólna decyzja i oboje jesteście zadowoleni z wyboru. Według mnie grawerowanie imion jest cudownym pomysłem! O proszę, ciekawe zdanie masz na ten temat. Ale to dobrze, że nie robicie nic wbrew sobie :)

      Zależy, co też rozumiemy przez te słowa. Można je rozumieć jako nieskończoność na tym świecie albo jako nieskończoność na tym świecie lub świecie poza ciałem :) Po za tym, to głównie wierzenia ze starożytności, w dodatku z Egiptu, gdzie wierzyli w życie po śmierci :)

      Zależy w co się wierzy. Czy w rzymską tradycję czy w powstanie styczniowe. Po za tym, niektórzy noszą tak jak im wygodnie. A to dawne stwierdzenie z żyłą wydawało się bardzo sensowne :)

      Usuń
    2. Tradycje rzymskie też opierają się na wierze w życie po śmierci. Jednak samej koncepcji Rzymu i jego religii nie trawię. Nie moje zabawki. ;)

      Usuń
  8. Mnie również wybór obrączek ślubnych nie dotyczy (jeszcze 😁) i szczerze mówiąc nie wiem kiedy to nastąpi.
    Mi również ta pierwsza wersja o wiele bardziej odpowiada, nawet nie wiedziałam na której ręce się nosi obrączki- nie patrzę ludziom w ten sposób na ręce, a jak już wspomniałam założenie obrączki u mnie jest jeszcze daleko ,więc czuje się nieco usprawiedliwiona 😊
    Widziałam już część zdjęć autorstwa Kasi na Twoim Instagramie-są przepiękne, nie mogę się doczekać aby zobaczy je tu na blogu 😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życie jest pełne niespodzianek. Czasami takie rzeczy jak miłość następują niespodziewanie i zanim się obejrzysz - będziesz stać na ślubnym kobiercu :)
      Ja tak samo! Jedynie czasem zerknęłam u mojej mamy, ale bardziej myślałam, że jest to kwestia indywidualna, a tutaj proszę - ile wersji :) No na razie można Ci wybaczyć, haha! :D
      Bardzo dziękuję :) Mi również się niesamowicie podobają i mam nadzieję, że pokaże je tu w miarę prędko!

      Pozdrawiam i ściskam mocno!

      Usuń
  9. Gratuluję Ci otrzymania pracy! ;) Super, że wszystko układa się po Twojej myśli i jesteś zmotywowana do działania. Korzystaj z tego. Masz rację, weselne plany możesz zacząć już snuć, im szybciej się za to zabierzesz, tym potem będziesz miała mniej nerwów, na spokojnie sobie wszystko zaplanujesz. ;) Co do obrączek, to ostatnio sama o nich wspominałam przy okazji wpisu o pierścionkach. Znałam tez historię, dlaczego w Polsce nosi się je na prawej ręce. ;)
    Życzę Ci wspaniałego października, Olimpio! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, miło mi to czytać :) Staram się jak mogę. Wiadomo, chwilami są jakieś smutniejsze chwilę, ale jakoś to szczęście niesamowicie przeważa i ogromnie się z tego cieszę! Chwilami myślałam, że to może trochę za szybko albo głupio tak bez rezerwowania, ale chyba już lepsze to niż szukanie na ostatnią chwilę :)
      Widziałam na Instagramie jak polecałaś ten post. Niestety, nie miałam okazji go zobaczyć. Mam niestety duże zaległości na blogach :/ Ja historię poznałam, dzięki mojemu narzeczonemu, który po oświadczynach opowiadał mi jak dzielnie się do nich przygotowywał, a przy okazji poznał trochę historii :)
      Bardzo Ci dziękuję Kochana! Mam nadzieję, że u Ciebie również będzie niesamowity i bardzo owocny :)

      Usuń
  10. Kiedy 10 lat temu (tak, aż 10!) wybieraliśmy wspólnie obrączki, też mieliśmy zagwozdkę co do ich kształtu czy rodzaju złota. Postawiliśmy na klasykę - złoto, lekko ścięte przy końcach. A w środku grawer z datą ślubu...co by się nie zapomniało;)))
    Czas bycia narzeczoną jest fajny, faktycznie wiele planowania przed Tobą:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wybór obrączek jeszcze przede mną. Myślę, że pójdę za stylem nowoczesnym :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy się nad tym nie zastanawiałam.

    OdpowiedzUsuń
  13. My z mężem postawiliśmy na tradycyjne proste obrączki. Nie chcieliśmy wydawać na nie dużo. Za to mamy nietypowy grawer: "Kot tak chciał" ;p.Zamawialiśmy je trochę na ostatnią chwilę no ale jest dobrze hehe. Ciekawy wpis. Nie znałam tej legendy (?) o przenoszeniu na prawą dłoń. Sama symbolika też ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo interesujący artykuł. W końcu poznałem odpowiedź na nurtujące mnie pytanie. Jeśli chodzi o obrączki to nie wyobrażam sobie, aby nie zamówić takich z personalizowanym grawerem.
    https://grawercom.pl/

    OdpowiedzUsuń
  15. Od zawsze zastanawiało mnie, dlaczego w Polsce obrączki zazwyczaj nosi się na prawym palcu serdecznym. Zagadka w końcu została rozwiązana.

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!