wtorek, 27 sierpnia 2019

Pozycjonowanie STRON - co to jest SEO, jak dobrać SŁOWA KLUCZOWE?

Witajcie! Jak spędziliście weekend? U mnie w mieście naprawdę się działo, ponieważ miało miejsce kolejne wydarzenie, a mianowicie Verva Street Racing. Powiem Wam, że wszystko robiło niesamowite wrażenie. Dlatego mam do Was pytanie! Czy chcielibyście relacje z tego wydarzenia? Mam naprawdę mnóstwo zdjęć oraz filmików, więc koniecznie dajcie znać, czy sportowe auta Was interesują.

Niedawno, w jednym z postów wspominałam Wam o pozycjonowaniu stron. Zauważyłam, że wielu z Was ciekawi ten temat. Zatem dzisiaj przyjrzymy się temu bliżej - zobaczymy, co i jak działa. Na starcie mówię, że specjalistką od marketingu nie jestem i mam duży problem z tymi wszystkimi skomplikowanymi wyrażeniami. Jednak starałam się, aby wszystko brzmiało logicznie i było zrozumiałe. A czy mi się udało - to stwierdzicie sami!
Zacznijmy od tego - CO TO JEST SEO?
SEO (Search Engine Optimization) - jest to proces, który ma na celu zwiększenie pozycji strony www w wynikach wyszukiwania. Zajęcie pierwszego miejsca na listach wyszukiwania wiążę się ze zwiększeniem liczby odwiedzin naszej witryny. Czyli wzrasta liczba wejść, a z tym popularność strony. SEO ma na celu znalezienie najlepszej metody rozwiązania. W tym przypadku jest to szeroki zakres działań, który pomaga wypromować witrynę internetową za pomocą konkretnych słów kluczowych. W skrócie ta strategia marketingowa próbuje przewidzieć zachowania wyszukiwarki.

Według statystyk naprawdę mała ilość internautów zagląda na drugą stronę w wynikach wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest bycie na czele oraz "wygryzienie konkurencji". Jednak trzeba sobie uświadomić, że proces ten jest długi, a efekty mogą być widoczne dopiero po jakimś czasie, nawet po kilka miesiącach. Dlatego warto być cierpliwym, ponieważ ostatecznie pomoże to nam zwiększyć ruch na stronie oraz sprawi, że witryna będzie odnaleziona.
Jak dobrać SŁOWA KLUCZOWE?
Słowa kluczowe to nic innego jak wyrazy, które wpisywane są do wyszukiwarki w celu odnalezienia konkretnych informacji. Mogą być one również nazywane frazami

Wyróżniamy ich różne rodzaje:
Podstawowe | Ogólne - Te słowa kluczowe składają się z jednego lub dwóch wyrazów. Cechują się sporą popularnością oraz łatwo jest o konkurencje. W tym przypadku pozycjonowanie staje się o wiele trudniejsze. Przykłady: telefon, letnie buty.

Brandowe - Te słowa kluczowe wyszukiwane są w przypadku, gdy internauta nie zna strony firmowej. Próbuje wyszukiwać na podstawie nazwy firmy. Dlatego tak ważna jest chwytliwa nazwa przy zakładaniu strony. Przykłady: Coca-Cola, Multimedia.

Long Tail - Te słowa kluczowe składają się od trzech do pięciu wyrazów. Cechują się o wiele mniejszą klikalnością od fraz podstawowych, ale posiadają za to małą konkurencje. W tym przypadku pozycjonowanie jest łatwiejsze. Przykład: buty letnie dla kobiet.

Lokalne | Krajowe - Te słowa kluczowe dzielą się na lokalne jak i na krajowe. Lokalne dotyczą wybranych miejscowości oraz województw. Krajowe są po prostu ogólne. Przykłady: mechanik samochody Gdynia albo ogólnikowo mechanik samochodowy.

Informacyjne - Te słowa kluczowe to nic innego jak zadanie pytania w celu otrzymania konkretnej odpowiedzi. Przykład: Co warto zwiedzić?

Podsumowując, dobierając słowa kluczowe musimy skupić się na tym, co oferujemy, czyli dokładnie przeanalizować naszą tematykę. Należy również unikać wszelkiego rodzaju fraz niegramatycznych. Jeśli coś sprzedajemy to dobrze jest uwzględnić obszar działalności. A oprócz tego nazwa naszej witryny powinna być unikalna, aby łatwiej było znaleźć do niej link.
Co z RESZTĄ?
Przede wszystkim trzeba pamiętać, że słowa kluczowe oraz reklama to nie wszystko. Równie ważny jest wygląd naszej strony oraz treść i grafika. Witryna nie powinna być w żaden sposób pstrokata, ponieważ ciężej się to wszystko ogląda. Łatwiej jest, gdy strona ma stonowane kolory oraz sprawia wrażenie jednolitej. Co do treści to ważne, aby mieć swój styl. Pisać z pasją i zaangażowaniem. Unikać wszelkich błędów ortograficznych oraz interpunkcyjnych. Skupić się na tematyce, którą lubimy oraz o której mamy jakiekolwiek pojęcie. A oprócz tego trzeba być systematycznym, ale i cierpliwym!

Jak widzicie pozycjonowanie stron jest to dosyć skomplikowany proces i nie od razu wszystko się dzieje. Jeśli jednak wciąż nie wiecie jak to wszystko działa albo nie potraficie poradzić sobie z tym sami to zachęcam do kliknięcia w poniższy link, aby zasięgnąć pomocy specjalistów lub dowiedzieć się czegoś więcej, źródło: inpozycjonowanie.pl.
Bluza: George | Spodnie: F&F | Trampki: miejscowy butik
Miejsce: Stena Line Spirit, Morze Bałtyckie

Wiedzieliście jak działa POZYCJONOWANIE STRON?
A może ten artykuł pomógł Wam to zrozumieć?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!


Następny post już w najbliższy piątek!

Zachęcam również do odwiedzenia mojego Instagrama, gdzie możecie być ze mną na bieżąco.


Ściskam mocno,
Adrasteja

39 komentarzy:

  1. Pozycjonowanie stron to bardzo złożony proces i myślę, że jeżeli faktycznie chcemy zainwestować w to, należy oddać się w ręce specjalistów.
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodzę się z Tobą :) Jednak na początek warto zaznajomić się z teorią, aby nie żałować swojej decyzji w zainwestowanie pieniędzy w takiego rodzaju usługi :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Jakieś teoretyczne pojęcie o pozycjonowaniu stron mam, gorzej z praktyką. :D Bardzo fajnie wszystko opisałaś, prosto i zrozumiale. ;) Gratuluję świetnego i pomocnego wpisu! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że u mnie także gorzej z praktyką. Póki co łapię się teorii :) Bardzo miło mi to słyszeć. Dziękuję ślicznie! :*

      Usuń
  3. mega się cieszę, że miałam o pozycjonowaniu na studiach ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomógł i to bardzo. Nie wiedziałam w ogóle o istnieniu takiego czegoś c także dziękuję!
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do niedawna sama nie wiedziałam :) Ale cieszę się, że mogłam pomóc!

      Usuń
  5. Wgłębiłaś mnie w ten temat pozycjonowania, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pozycjonowanie strony internetowej staje się coraz popularniejsze, wszyscy piszą o jego plusach itp. A dlaczego nikt nie wspomni o tym, że gdy wybierzemy złą firmę, niesie to ze sobą ryzyko, straty i ewentualne problemy. Nie dość, że stracimy duże pieniądze ( bo takie usługi nie należą do tanich) to jeszcze nasza strona zostanie uznana za spam, wpadnie w filtr, z którego bardzo ciężko wyjść. Wiec dobry dobór firmy pozycjonującej to priorytet. Mam pytanie korzystałaś z usług polecanej przez siebie strony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym poście bardziej się skupiłam na tym jak to wszystko wygląda i jak się odbywa. Ale zgodzę się z Tobą! Bardziej skupiłam się na plusach. Dopiero zaznajamiam się z tym tematem i osobiście nie korzystałam z żadnych usług tej jak i innej strony. W tym oraz w innym poście poleciłam strony, które zaciekawiły mnie swoją ofertą, rozbudowaną stroną jak i pozytywną opinią. Nie chodziło mi tylko o skorzystanie z ich usług, ale i też zaciekawieniem się tematem, poczytaniem o tym coś więcej, bo były to strony, z których czerpałam inspiracje do napisania.

      Jednak również na razie staram się bardziej oswoić z tematem, aby móc może kiedyś skorzystać z takich usług, nie wlewając pieniędzy w błoto.

      A Ty korzystałaś kiedyś z takich firm? Znasz stronę?

      Usuń
    2. Korzystałam z usług jednej firmy w kwestii pozycjonowania sklepu internetowego, niestety bardzo się zawiodłam. 2, 500 tysiąca złotych ( to i tak dolna granica ) poszły w błoto, bo niestety tu w grę wchodzą naprawdę bardzo duże pieniądze na pozycjonowanie i niestety trzeba liczyć się z tym, że może to nie przynieść pożądanych efektów, a pieniędzy nie odzyskamy. Dlatego przed zdecydowaniem się na taki krok warto poważnie się zastanowić.

      Usuń
  7. Bardzo przydatne informacje, fajnie to wszystko opisałaś:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pozycjonowanie stron to rzeczywiście złożony proces, o którym sama niewiele wiem. Prowadząc bloga warto zaznajomić się z tym tematem. Fajnie, że go przybliżyłaś. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie bardzo interesuje motoryzacja, więc poproszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Miałam zadanie o pozycjonowaniu stron na studiach, Twój post zdecydowanie mi się przyda :D
    Chętnie bym obejrzała relację z Verva Street Racing, wyjechałam z Gdyni kilka dni przed tym wydarzeniem niestety !
    Pozdrawiam serdecznie :)
    https://fashionismaio15.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja poproszę relacje z wydarzenia! :D Bo w mojej okolicy kompletnie nic się nie dzieje i weekendy zazwyczaj spędzam w lesie, na grzybach. Za to ile nazbierałam! W tym roku pierogi z kapustą i grzybami będą na bogato. Bardzo dobrze, że przybliżasz nam takie informacje, bo ja jestem kompletnie zielona mimo angażowania się w internecie :D Nie wiem, jakoś tak technika się do mnie nie klei i bardzo mozolnie przyswajam nowe związane z nią informacje :D Widać pozycjonowanie stron to temat, z którym trzeba się na spokojnie zapoznać. Jest jak najbardziej przydatny, ale nie wiem czy łatwy. Uważam, że trening czyni mistrza i koniec końców, wszystko jest do ogarnięcia :) Według mnie wygląd bloga i to co oferuje może mieć większą wartość niż miejsce na liście googla :) Do interesującego miejsca ludzie zawsze będą wracać :) Więc najważniejsze, nie ważne co robi się w internecie, jest to by robić to z pasją. Lubie pasje czują :)
    Wspaniały wpis, bardzo bardzo pomocny. Warto zapoznawać się z takimi tematami, bo wiem, że nie każdy jest z nimi zaznajomiony.
    Kochana, więcej takich tematów poproszę! :D
    I przepiękne zdjęcia, cudowne tło, kocham morze i mogłabym na nie patrzeć godzinami, szkoda, że mam do niego tak daleko... :)
    Wszystkiego dobrego Myszko, samych radosnych chwil!
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  12. nie jaram się pozycjonowaniem;p

    OdpowiedzUsuń
  13. A co z notyfikacjami push? Korzystacie z nich w przypadku pozycjonowania strony www? Z tego co czytam tutaj https://push-ad.com/pl/blog/powiadomienia-push-w-sluzbie-twojego-biznesu/ moga one zrobić na prawdę sporą różnice w ilości odwiedzin czy sprzedaży w sklepie internetowym. Co wy o tym sądzicie?

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak na prawde wszystko zlaeży od tego czy pozycjonujesz normalną stronę czy sklep internetowy. jeśli jest to sklep, to koniecznie przeczytaj ten srtykuł http://www.minergo.pl/kampania-sem-kluczem-do-wiekszej-sprzedazy/, z którego dowiesz się jak na wysokość sprzedaży wpływaja profesjonalne kampanie SEM

    OdpowiedzUsuń
  15. chyba trochu pojęłam jak to działa...tak sądze heh
    zapraszam

    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawie napisalas o Seo i zrozumiale. Sama staram sie z tym pracowac i narazie jakos mi idzie

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie zwracam uwagi na pozycjonowanie, póki co buduję swoją stronę przez ciekawe materiały, które do kogo mają dotrzeć to i tak dotrą :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak na prawdę wszystko zależy od tego czy pozycjonujesz normalną stronę czy sklep internetowy. jeśli jest to sklep, to koniecznie przeczytaj ten artykuł http://www.minergo.pl/kampania-sem-kluczem-do-wiekszej-sprzedazy/, z którego dowiesz się jak na wysokość sprzedaży wpływaja profesjonalne kampanie SEM.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o prowadzenie sklepu internetowego to na prawdę świetnym rozwiązaniem na zwiększenie zarobków może byc tego typu https://sellintegro.pl/13-comarch-optima integracja z polskimi i zagranicznymi serwisami sprzedażowymi. Co wy o tym sądzicie?

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  21. Oczywiście pozycjonowanie stron www jest fajnym elementem jeśli chcemy sprawić, aby nasza strona była jeszcze bardziej widoczna. Ja bardzo chętnie korzystam z wiedzy zawartej w https://www.zgred.pl/zgredia/ i jestem zdania, że właśnie takie coś jest mi potrzebne aby osiągnąć topy.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem zdania, iż samo pozycjonowanie stron internetowych jest istotnym elementem jeśli mamy zamiar zaistnieć w sieci. Fajny wpis o tym opublikowano w https://tko.pl/41932,2020,02,07,jak-skutecznie-pozycjonowac-strone-w-sieci i moim zdaniem jeśli ktoś wydajnie pozycjonuje stronę to jest to właściwy kierunek promowania się w sieci.

    OdpowiedzUsuń
  23. Oczywiście pozycjonowanie jest ważne i jeśli komuś zależy na tym aby być widocznym w sieci to musi jak najbardziej takie rzeczy robić. Na początku warto zrobić nawet samodzielnie audyt SEO https://lepiej-widoczni.pl/jak-zrobic-audyt-seo-samemu/ i jestem zdania, że jak najbardziej takie kwestie są potrzebne w całym procesie SEO.

    OdpowiedzUsuń
  24. Skoro już mówimy o reklamach, to co sądzisz na temat tego typu reklam: http://adnext.pl/onas/baza-wiedzy/reklama-display/ ? Planuję rozwinąć swój biznes, trafić do większej ilości potencjalnych klientów i właściwie to nie wiem, jakie działania marketingowe najlepiej zastosować.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak najbardziej samo pozycjonowanie jest skutecznym sposobem na to aby uzyskać zwiększony ruch w internecie. Doskonale to zostało przestawione w artykule http://compatto.pl/pozycjonowanie-stron-google-czego-zalezy-pozycja-rankingu/ i moim zdaniem jest to prawda. Tym bardziej, że pozycjonowanie jest bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo fajny blog. Będę go odwiedzać częściej, ponieważ dodajesz bardzo ciekawe wpisy, z których można dowiedzieć się sporo rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  27. Samodzielne pozycjonowanie stron to ciężki kawałek. Jeśli zależy nam na skuteczności to najlepiej będzie zgłosić się do agencji która się tym zajmuje na codzień i profesjonalnie podejdzie do tematu.

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo pomocny wpis! Postanowiłem skorzystać w tym zakresie z usług agencji SEOWebsite https://zleca.pl/wykonawca/seowebsite-1583166378. Mam nadzieję, że uda się dobrze wypozycjonować moją stronę, tak aby zyskała jeszcze więcej użytkowników w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetnie wyjaśniony temat, ciekawy wpis

    OdpowiedzUsuń
  30. Pozycjonowanie stron internetowych w ostatnim czasie zyskało sporą popularność. Ważną kwestią, którą warto wziąć pod uwagę jest audyt UX opisany w https://www.grupa-icea.pl/audyt-ux/.

    OdpowiedzUsuń
  31. Wszystkie informacje jak najbardziej przydatne!

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!