wtorek, 2 lipca 2024

GHOST RIDER, GHOST RIDER 2, UCIEKAJĄCA PANNA MŁODA | PRZEGLĄD FILMÓW #17

Cześć Kochani! Mamy już piękne, słoneczne lato. Nie mogłam się doczekać! Co prawda swój urlop mam dopiero w połowie sierpnia, ale wiem, że szybko zleci. W tym roku wraz z mężem mamy w planach wyjechać na nasze pierwsze wakacje z biura podróży. Chcemy w ten sposób uczcić spóźnioną podróż poślubną, której niestety nie mogliśmy odbyć od razu po ślubie ze względu na pracę.

W dzisiejszym wpisie będzie filmowo. Nie ukrywam, że ostatnio przyjemnie piszę mi się tego typu posty. Jednak już niedługo wracam ze ślubną i podróżniczą tematyką. Tymczasem zapraszam do przeczytania tych kilku recenzji.


Ghost Rider (2007)
Akcja | Fantasy
114 minut

Ghost Rider (2007) - to amerykański film na podstawie serii komiksów o postaci o tym samym pseudonimie wydawnictwa Marvel Comics, w reżyserii Marka Stevena Johnsona. Opowiada o motocykliście-kaskaderze, który podpisuje pakt z diabłem. Za cenę życia swego umierającego ojca, Johnny Blaze oddaje Mefistofelesowi swoją duszę. Po kilku latach diabeł składa mu propozycje uwolnienia jego duszy w zamian za stanie się Ghost Riderem - płonącym szkieletem, który będzie wyruszał co noc w poszukiwaniu grzeszników. Natomiast jego głównym celem ma być Blackheart - syn Mefistofelesa, który planuje konkurować z ojcem. Obejrzyj zwiastun.

Choć o tym filmie słyszałam już dawno to jakoś nigdy nie miałam okazji go obejrzeć. Może dlatego, że nie jestem wielką fanką Marvela. Oczywiście, nie chodzi mi o to, że ich filmy są złe. Po prostu nie przepadam za tego rodzaju fantastyką. Może i sam film nie był wielkich lotów to jednak uważam, że sama postać Ghost Ridera bardzo ciekawa. Akcja mam wrażenie, że mogłaby trwać dłużej. Jakoś było to dla mnie za mało rozbudowane. Mimo to film przyjemny. Jak ktoś ma ochotę to śmiało może obejrzeć.

Ghost Rider 2 (2011)
Akcja | Fantasy
95 minut

Ghost Rider 2 (2011) - to amerykańsko-emiracki film w reżyserii Marka Neveldine'a i Briana Taylora. Jest to sequel filmu Ghost Rider. Johnny Blaze ukrywa się w Europie Wschodniej, gdzie zostaje odnaleziony i zwerbowany przez tajemniczą sektę. Prowadzi to do walki z ciążącą nad nim klątwą oraz potyczki z samym Szatanem, który dąży do opętania swojego człowieczego syna. Obejrzyj zwiastun.

Coś co na pewno zasługuje na pochwałę to sama postać Ghost Ridera. Widać jak przez te kilka lat technologia poszła w nową, lepszą stronę i wizualizacja płonącego szkieletu wygląda iście imponująco. Jednak mam wrażenie, że na tym pozytywy się kończą. Historia została dosyć dziwnie urwana i zmieniło się zupełnie postrzeganie Ghost Ridera przez głównego bohatera. Do tego fabuła  również była jakoś dziwnie posklejana. Nie porwała mnie ta część, niestety...

Uciekająca panna młoda (1999)
Komedia | Romans
116 minut

Uciekająca panna młoda (1999) - to amerykański film w reżyserii Garry'ego Marshalla. Opowiada o Maggie Carpenter - kobiecie, która już trzy razy uciekła sprzed ołtarza, wprawiając w osłupienie niedoszłych mężów. O "uciekajacej pannie młodej" dowiaduje się nowojorski dziennikarz i postanawia napisać o niej artykuł. Obejrzyj zwiastun.

W porównaniu do poprzednich filmów mamy tu przyjemniejszy temat, czyli miłość. Do tego całość połączona jest z humorem, z czego wyszła naprawdę sympatyczna komedia romantyczna. Poza tym w roli głównej można zobaczyć Julie Roberts, która świetnie sobie poradziła w tej ekranizacji. Jeśli chodzi o fabułę to nie jest ona jakaś wybitna, ale nie wymagam tego od tego gatunku. Przyjemny film, w sam raz do obejrzenia w letni wieczór.
*Źródło zdjęć: filmweb.pl, imdb.com, cda.pl*

Oglądaliście któryś z powyższych filmów?
Co o nich uważacie?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

CYTAT TYGODNIA
"Serce widzi lepiej niż oczy."
Antoine de Saint-Exupery

Ściskam mocno,
Adrasteja

14 komentarzy:

  1. Uciekająca Panna Młoda to fajny film. Cytat bardzo prawdziwy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uciekająca panna młoda to super film. Mam do niego sentyment.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie będę oryginalna - też najbardziej podoba mi się Uciekająca panna młoda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem czy uwierzysz, ale nie widziałam żadnego. Chociaż i Gere i Roberts uwielbiam to jakoś kojarzą mi się razem tylko z Pretty Women...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tu widzisz, taka niespodzianka :D Ja szczerze mówiąc też dopiero ostatnio sięgnęłam po te filmy, a przecież mają tyle lat :)

      Usuń
  5. Uciekającą pannę młodą widziałam kilka razy:)
    Lekki film i dobrze się ogląda :)
    Wszystkiego dobrego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, dlatego nie dziwię się, że widziałaś go już parę razy :)
      Dziękuję pięknie! Miłego wieczoru :)

      Usuń
  6. Witam Cię serdecznie 🖐😊
    Dziękuję Ci za to, że mogłem dzięki Tobie dowiedzieć się czegoś na temat tychże filmów, o których tutaj wspomniałaś w poście. To nie są filmy dla mnie, nie mniej jednak miło było dowiedzieć się o nich 🤗
    Pozdrawiam Cię serdecznie i od serducha 🥰💖😘

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś też tak mówiłam ("filmy Marvela to nie dla mnie!"), tak się jednak składa, że mój wybranek życiowy jest ich wielkim fanem, i tylko dzięki jego konsekwencji, polubiłam te filmy, choć w życiu bym nie przypuszczała, że tak właśnie się stanie :)
    Nicolas Cage może nie jest jakimś wybitnym aktorem, ale muszę przyznać, że mam do niego spory sentyment. Widziałam wiele produkcji z jego udziałem, w tym właśnie te, które nam pokazałaś. Wiadomo, że nie są to żadne wielkie dzieła, ale na leniwy wieczór po męczącym tygodniu pracy... dlaczego nie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oh Ghost Rider looks like it could be fun. And Julia Roberts and Richard Gere together again, whats not to love!

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam wszystkie trzy filmy, a najbardziej lubię Ghost ridery. Ostatnio głównie czytam albo oglądam na Netflix seriale koreańskie i hiszpańskie.

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!