poniedziałek, 17 czerwca 2024

SERIA IGRZYSKA ŚMIERCI: IGRZYSKA ŚMIERCI, W PIERŚCIENIU OGNIA, KOSOGŁOS CZĘŚĆ 1 i CZĘŚĆ 2, BALLADA PTAKÓW I WĘŻY | PRZEGLĄD FILMÓW #16

Cześć wszystkim! Jak już ostatnio pewnie zauważyliście, lubię wracać wspominkami do popularnych serii filmowych, które zapewne wielu z Was również uwielbiało te parę bądź kilkanaście lat temu! W tym zestawieniu nie mogło absolutnie zabraknąć Igrzysk Śmierci, które zajmują w moim sercu wyjątkowe miejsce tak samo jak i Saga Zmierzch. Mogłabym te filmy oglądać w kółko i mam wrażenie, że nigdy by mi się nie znudziły! 

Dlatego jak tylko usłyszałam o książce "Ballada ptaków i węży" to byłam bardzo podekscytowana, ponieważ to ogromna niespodzianka, po której nie sądziłam, że doczekamy się jeszcze jednej! Ale autorka zdecydowanie rozpieszcza swoich fanów i  parę dni temu ogłosiła kolejną, nową część, która ma opowiadać o 50. igrzyskach głodowych. Oficjalny tytuł to "Sunrise on the Reaping", a premierę wyznaczono na 18 marca 2025 roku. Żeby tego było mało, został również potwierdzony film, który do kin będzie wchodził 20 listopada 2026 roku. Powiem Wam, że nie mogę się już doczekać! A tymczasem zapraszam Was do przeczytania recenzji filmów, gdzie pierwsza część ujrzała swoje światło dzienne już ponad dziesięć lat temu!

Igrzyska śmierci (2012)
Akcja | Science Fiction
142 minuty

Igrzyska śmierci (2012) - to amerykański film na podstawie powieści Suzanne Collins pod tym samum tytułem, w reżyserii Gary'ego Rossa. Opowiada historię państwa Panem, w którym co roku odbywają się Głodowe Igrzyska, czyli walka na śmierć i życie miedzy przedstawicielami dwunastu Dystryktów. Gdy podczas jednej z ceremonii, młodsza siostra Katniss zostaje wylosowana do zawodów, dziewczyna bez wahania zajmuje jej miejsce. Obejrzyj zwiastun.

Nie wiem jak to działa, ale w większości serii to właśnie pierwsza część podoba mi się najbardziej. Tak samo jest i tutaj. Myślę, że to poznawanie zupełnie nowej historii i bohaterów tak intryguje. To od tego filmu zaczęłam bardzo lubić aktorkę Jennifer Lawrence i żałuję, że nie może grać w tych najnowszych częściach (zupełnie inne lata i uczestnicy). Podoba mi się wykonanie jak i fabuła. Konkretne pokazanie podziału na biednych i bogatych, co ma miejsce nawet w naszych czasach. Nie uważam, że tak powinno być. Tylko, że dobrze to wszystko zilustrowano i wcale nie jest nam daleko do takich wydarzeń. Ta seria doskonale obrazuje to, co może się stać, gdy przejmie władze nieodpowiednia osoba. Jednak wracając do ciut lepszych tematów, podobały mi się również stroje oraz ten przepiękny śpiew kosogłosa, który jest motywem tej serii.

Igrzyska śmierci: W pierścieniu ognia (2013)
Akcja | Science Fiction
146 minut

Igrzyska śmierci: W pierścieniu ognia (2013) - to amerykański film na podstawie powieści Suzanne Collins pod tym samym tytułem, w reżyserii Francisa Lawrence'a. Kontynuacja losów bohaterów powieści i filmu "Igrzyska śmierci". Po wygraniu 74. edycji Głodowych Igrzysk, Katniss i Peeta odbywają obowiązkowe Tournée Zwycięzców. Podczas podróży dowiadują się, że ludzie gotowi są do buntu przeciwko okrucieństwu władzy.  W tym samym czasie prezydent Snow przystępuje do organizacji jubileuszowych, 75. Igrzysk Głodowych, w których dawni zwycięzcy będą musieli stanąć przeciw sobie. Obejrzyj zwiastun.

Miał być triumf, bogactwo i spokój. Tymczasem jest rozpacz i nocne koszmary. Po wygranych 74. Igrzyskach Głodowych, główni bohaterowie mieli zaznać spokój. Jednak przez ich mały incydent w finale nie jest to takie proste i znów akcja wkracza na arenę. Nie ukrywam, pomysł na ten teren bardzo mi się spodobał. Pod tym względem, było jeszcze ciekawiej niż w pierwszej części, bo doszły do tego intrygi i liczne sojusze. Zdecydowanie nie będzie brakowało akcji.

Igrzyska śmierci: Kosogłos. Część 1 (2014)
Akcja | Science Fiction
123 minuty

Igrzyska śmierci: Kosogłos. Część 1 (2014) - to amerykański film na podstawie powieści Suzanne Collins pod tym samym tytułem, w reżyserii Francisa Lawrence'a. Kontynuacja losów bohaterów powieści i filmu "Igrzyska śmierci". Film "Kosogłos" podzielony został na dwie części. Opowiada o Katniss Everdeen, która niechętnie staje się symbolem buntu ludności przeciwko bezwzględnej władzy Kapitolu. Obejrzyj zwiastun.

Bunt i kosogłos. To główne słowa tego filmu. Niezwykle kluczowe, które tworzą fabułę w tej części. Po wydostaniu się z areny, Katniss na nowo musi oswoić się z rzeczywistością, która diametralnie się zmieniła. Niestety, to nie jedyne jej zmartwienie. A brzemię, które nosi zaczyna ją przerastać. W końcu pod wpływem emocji wybudza się niczym feniks z popiołu i to chyba dla mnie jest najpiękniejsze w tej części. Oczywiście, nie licząc mojej ulubionej piosenki "The Hanging Tree", którą wykonuje główna bohaterka.

Igrzyska śmierci: Kosogłos. Część 2 (2015)
Akcja | Science Fiction
137 minut

Igrzyska śmierci: Kosogłos. Część 2 (2015) - to amerykański film na podstawie powieści Suzanne Collins pod tym samym tytułem, w reżyserii Francisa Lawrence'a. Kontynuacja losów bohaterów powieści i filmu "Igrzyska śmierci". Film "Kosogłos" podzielony został na dwie części. Opowiada o Katniss Everdeen i przywódcach Dystryktu 13, którzy rozpoczynają wielką ofensywę przeciwko dyktatorskiej władzy Kapitolu. Obejrzyj zwiastun.

Chyba nie muszę mówić, że ostatnie części za każdym razem łamią mi serce, choć większość z nich ma pozytywne zakończenie. Po prostu żegnanie się z serią, którą się żyło ostatnie lata to dla mnie ogromna rozpacz. W tej części zdecydowanie nie zabrakło emocji i wielu niespodziewanych wydarzeń. Jennifer Lawrence grająca Katniss Everdeen zdecydowanie skradła moje serce. Nie tylko w tej części. Jej gra aktorska, mimika twarzy i ton głosu za każdym razem wzbudzały we mnie dreszcze. Jakby była stworzona do tej roli. Film był genialny, choć spodziewałam się oryginalniejszego zakończenia, jednak takie też pojawiło się w książce, dlatego nie neguje.

Igrzyska śmierci: Ballada ptaków i węży (2023)
Akcja | Science Fiction
157 minut

Igrzyska Śmierci: Ballada ptaków i węży (2023) - to amerykański film na podstawie powieści Suzanne Collins pod tym samym tytułem, w reżyserii Francisa Lawrence'a. Akcja rozgrywa się 64 lata przed wydarzeniami z pierwszego filmu tej serii, a dokładnie podczas 10. Głodowych Igrzysk. Fabuła ukazuje młodego Coriolanusa Snowa i jego drogę do zostania przywódcą Panem. Nim to się stanie na jego drodze pojawia się Lucy Gray Baird, trybutka z Dwunastego Dystryktu. Obejrzyj zwiastun.

To najnowsza część, która opowiada o wcześniejszych wydarzeniach. Dużo wcześniejszych. Jeśli ktokolwiek z Was zastanawiał się jak wyglądały pierwsze areny, kto był pomysłodawcą tego wydarzenia i jak to się stało, że Coriolanus Snow został prezydentem to właśnie w tym filmie poznacie odpowiedzi na wszystkie te pytania! Poza tym arena, na której odbywał się turniej to nasza wrocławska Hala Stulecia, więc zdecydowanie jest co oglądać. Sam film bardzo mi się podobał, a jeśli jesteście ciekawi bardziej szczegółowej recenzji to zapraszam do wpisu TUTAJ.
*Źródło zdjęć: filmweb.pl, vanityfair.com, imdb,com, dcf.wroclaw.pl, spidersweb.pl*

Oglądaliście te serie? Która część podobała Wam się najbardziej?
Gale czy Peeta? Który z chłopaków podbił Wasze serce?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

CYTAT TYGODNIA
"I niech los zawsze wam sprzyja."
Suzanne Collins, Igrzyska śmierci

Ściskam Was mocno,
Adrasteja

21 komentarzy:

  1. Nigdy tej serii nie przeczytałam, choć swojego czasu miałam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam ta serię, zanim do kin trafiły filmy. Ależ byłam podekscytowana, kiedy ujawniano kto zagra główne role.
    Też uważam, że pierwsza część jest najlepsza.
    Szkoda tylko, że autorka uśmierciła bohaterów, których lubiłam ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, wielu fajnych bohaterów autorka niestety uśmierciła... Choć z drugiej strony takie zagranie zawsze jest mniej przewidywalne :)
      Ja sięgnęłam po tę serię jak trzecia część wychodziła do kin, ale nie powstrzymało mnie to, żeby też przeczytać książki :)

      Usuń
  3. Nie znam serii i chyba nie jestem ciekawa. Ale różnie może być 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja jeszcze nie przeczytałam tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam nawet więcej niż raz 3 części i obejrzałam filmy na ich podstawie. Jak miała ukazać się Ballada, też się ucieszyłam, ale później pochłonęły mnie inne książki i tej nawet nie kupiłam. Pojawiły się plakaty filmu, to sobie dopiero przypomniałam, ale ciągle mam do nadrobienia :D. No i tak to bywa jak nadmiar wszystkiego to człowiek i o swoich ulubionych seriach zapomina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami właśnie się tak zdarza, ale gdzieś tam zawsze ulubione serie pojawiają się z tyłu głowy :) Na pewno jeszcze uda Ci się nadrobić najnowszą część, przed wyjściem kolejnej! :)

      Usuń
  6. Zacofana jestem strasznie, nawet nie słyszałam o tej serii. Ostatnio wciągnęłam się w serial Scenki z życia. Uwielbiam go :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę lat już ma, ale powstają nowe części :) Myślę, że warto obejrzeć te serię chociaż raz. O, nie słyszałam o tym serialu, ale brzmi świetnie :)

      Usuń
  7. Przyznam szczerze, że za igrzyskami śmierci to nigdy szczególnie jakoś nie przepadałam :/
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie nie jest to tematyka dla każdego :)

      Usuń
  8. I read all the books they were great. The movies are OK but too fast and not indepth enough. I think this needs to a series so there is more time to really get into the story line and character development. Like Game of Thrones...


    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Good point! I also love the movies and books in this series. But the series would actually be an interesting option :)
      Best regards.

      Usuń
  9. Nie czytałam, obejrzałam, jestem fanką i chętnie wrócę 👌.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej, czytałam i oglądałam wszystkie, oprócz ostatniej, najnowszej części. Jakoś po prostu umknął mi ten film. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Na mnie te filmy nie wywarły większego wrażenia ^^ tylko prequel był ciekawy choć nie idealny - książki jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!