piątek, 29 października 2021

Jaskinia MYLNA i RAPTAWICKA | MAGIA DOLINY KOŚCIELISKIEJ

Cześć Kochani! Co u Was słychać? Mam nadzieję, że wszystko dobrze. Jakiś czas mnie tutaj nie było, ale to nie znaczy, że nie tęskniłam... Przez ten czas masa pomysłów siedziała mi w głowie i szczerze liczę na to, że w najbliższych miesiącach będę mogła to wszystko zrealizować. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie, ponieważ szykuje się powrót do zapomnianych serii. Dlatego, serdecznie zachęcam do odwiedzin!

W tym roku, podobnie jak w poprzednim, urlop spędziliśmy w górach. Jednak dodaliśmy do tego jeszcze wycieczkę do Warszawy, Krakowa i Jaworzna. Nie obyło się również bez odwiedzenia rodziny w Wielkopolsce. Niestety, w większości wyjazdu towarzyszył nam deszcz, więc nie zrealizowaliśmy wszystkich planów.

Mimo nie sprzyjającej pogody, nie mogliśmy pozwolić sobie na kompletną bezczynność. W końcu nie po to przejechaliśmy całą Polskę, żeby siedzieć tylko i wyłącznie w hotelach. Jednak nie wariowaliśmy ze zwiedzaniem szczytów, ponieważ bezpieczeństwo w górach jest najważniejsze. Zatem postawiliśmy na doliny.

W dzisiejszym wpisie chciałabym Wam przedstawić jedną z nich, a mianowicie Dolinę Kościeliską, którą mogliście podziwiać w zeszłym roku przy okazji wpisu o Czerwonych Wierchach. Jeśli ktoś nie widział to zapraszam o TUTAJ, gdzie zobaczycie masę pięknych widoków.
Dolina Kościeliska to dolina znajdująca się w Tatrach Zachodnich. Jest drugą, co do wielkości doliną polskich Tatr. To co ją wyróżnia to atrakcyjność pod względem ilości wapiennych form skalnych, wąwozów oraz jaskiń. Idealna na rodzinny spacer, ale i dla osób szukających wrażeń oraz pięknych widoków.

Dolina jest pod opieką Tatrzańskiego Parku Narodowego, zatem na wejściu obowiązuje opłata. Ceny znajdziecie TUTAJ, bądź na stronie TPN, o TUTAJ.

Niestety, jak widzicie po nagłówku, nie będzie najsłynniejszej Jaskini Mroźnej ze względu na trwający w niej remont. Ale gwarantuję, że pozostałe dwie jaskinie również są warte odwiedzenia.

JASKINIA RAPTAWICKA

Jaskinia Raptawicka to jaskinia położona w Dolinie Kościeliskiej. Wraz z Jaskinią Mylną i Jaskinią Obłazkową stanowi system Jaskiń Pawlikowskiego. Żeby się do niej dostać musimy się udać na czarny szlak, który znajduję się około 4,4 km od Kir, czyli startowego punktu. Samo wejście od momentu pojawienia się znaku zajmuje około 20 minut. Następnie czeka na Nas kilkanaście metrów łańcuchów w górę, a następnie metalowa drabina do zejścia wewnątrz jaskini. W środku oczywiście panuje ciemność oraz niska temperatura. Zatem warto ubezpieczyć się w latarkę. W deszczowy dzień taki jak my mieliśmy, trzeba również uważać, aby nie poślizgnąć się wchodząc po drabinie i łańcuchach. Wstęp jest bezpłatny.

JASKINIA MYLNA

Jaskinia Mylna to jaskinia położona w Dolinie Kościeliskiej w masywie Raptawickiej Turni, ponad Polaną Pisaną. Prowadzi do niej szlak czerwony, który również znajduje się około 4,5 km od Kir. Wejście od momentu pojawienia się znaku zajmuje około 15 minut, czyli odrobinę krócej od Jaskini Raptawickiej mimo, że znajduje się nad nią. Jednak w przypadku poprzedniej jaskini jest wliczony czas wejścia po łańcuchach, a tutaj tego nie mamy. Do czasu. Po wejściu do Jaskini Mylnej czeka na nas przepiękny widok z Okna Pawlikowskiego. Koniecznie zróbcie sobie w nim zdjęcie! Następnie przychodzi czas na dalsze pójście czerwonym, jednokierunkowym szlakiem. Przez około 30 minut czeka na nas niezapomniana przygoda - ciemność, łańcuchy, podmokła powierzchnia, ciasnota. Koniecznie weźcie ze sobą ubrania, których nie szkoda będzie Wam zniszczyć i rozglądajcie się za namalowanym czerwonym szlakiem, abyście nie pobłądzili w ślepe korytarze. Ostrzegam także osoby z klaustrofobią, które mogą poczuć się w tym miejscu bardzo nie swojo.

*Zdjęcia autorskie*

Byliście kiedyś w Dolinie Kościeliskiej?
Mieliście okazje odwiedzić te jaskinie?
A może macie w planach?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

Jeśli macie ochotę to zapraszam na mojego Instagrama.

Ściskam mocno,
Wasza Adrasteja

50 komentarzy:

  1. Zwiedzanie jaskin to nie dla mnie, ale lubię obejrzeć sobie takie piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam w Dolinie Kościeliskiej, ale nie jestem pewna co do jaskiń :D

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachęciłaś mnie do wycieczki do jaskiń, jeszcze nigdy w żadnej nie byłem. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tam nie jestem wielbicielką jaskiń. Zdecydowanie bardziej odpowiadają mi wolne przestrzenie. Ale tak jak piszesz, deszcz pokrzyżował Wam plany, wiec trzeba było sobie radzić;) Dolinę Kościeliska znam, bardzo malownicza, zwłaszcza jesienią!
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście też o wiele bardziej wolę otwartą przestrzeń. Jaskinia Mylna i jej ciasne korytarze przyprawiały mnie o niesamowity dyskomfort :P Dokładnie tak! Jesienią nie miałam okazji jej widzieć, ale zapewne jest magiczna :)
      Dziękuję i również pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Dla tych jaskiń warto było. :) Ale widzę, że pogodę mieliście świetną, to czemu szczyty nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat była chwila przerwy między kolejnymi opadami i mgłą :P

      Usuń
  6. Piękne widoki. Nie miałam okazji zwiedzać jaskini

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Mam nadzieję, że kiedyś Ci się uda :)

      Usuń
  7. Lubię jaskinie, najpiękniejsze jakie do tej pory widziałam to jaskinie Morawski Kras :) Może kiedyś uda mi się pojechać tam raz jeszcze. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż sobie wpisałam w Internet - robią wrażenie :) Będę trzymać kciuki!
      Dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Polecam, robią ogromne wrażenie :) A wystartowaliśmy z jaskini niedźwiedziej, też miło wspominamy, Kiedyś musimy zabrać tam synka :)

      Usuń
    3. Też świetna jaskinia na dobry początek :) Koniecznie, będzie miał co wspominać:)

      Usuń
  8. Jestem oczarowana pięknem Doliny Kościeliskiej. Piękna relacja fotograficzna. Marzę o wypadzie w góry :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Dolina Kościeliska skrywa wiele piękna. Szlaki prowadzące z niej również ma wspaniałe :) W takim razie oby jak najszybciej ;)
      Dziękuję i również pozdrawiam!:)

      Usuń
  9. wiesz, że nigdy tam nie byłam! Aż wstyd, piękne widoki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic straconego, kiedyś na pewno nadarzy się okazja :) To prawda, jest przepięknie :)

      Usuń
  10. Wypadła mi tam plomba, ot takie wspomnienie 🥴
    Ale Kościelisko uwielbiam, zresztą jak całe Tatry. Jeśli nie byłaś to polecam Ci Dolinę Białego i koniecznie wejście na Sarnią skałę 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to nie za ciekawe wspomnienie :D
      Byłam i również bardzo dobrze wspominam. Całe Tatry są zresztą niezwykle piękne:)

      Usuń
  11. Witam serdecznie ♡
    Miło Skarbie przeczytać wpis u Ciebie <3 Wspaniała fotorelacja, bardzo inspirująca!
    Niestety nigdy tam nie byłam, ale bardzo bym chciała. to musi być niezapomniana przygoda :)
    Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się odwiedzić jaskinię. Piękny wpis Kochana!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kochana Ayunko!
      Powiem Ci, że bardzo miło mi to słyszeć, zwłaszcza po takiej "krótszej" przerwie ;)
      Były emocje i adrenalina, więc myślę, że coś w sam raz dla Ciebie :)
      Na pewno, będę trzymać kciuki!
      Bardzo Ci dziękuję, również pozdrawiam cieplutko <3

      Usuń
  12. Za dzieciaka byłam w Dolinie Kościeliskiej, ostatnio częściej wybieram Beskidy, niż Tatry. Ale bardzo chętnie odwiedzę tę jaskinię i wybiorę się w końcu w Tatry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście w Beskidach byłam raz, ale również bardzo miło je wspominam. Choć jakoś moje serce jest bliżej Tatr :) W takim razie powodzenia, oby się udało! :)

      Usuń
  13. Byłam w Kościelisku, ale nie byłam w Dolinie. Myślę, że jeszcze to nadrobię

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak tam pieknie! Nigdy nie bylam, mam duzo zaleglosci w naszym pieknym kraju do zwiedzenia! <3

    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie! KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. ja absolutnie kocham góry:D to moje miejsce na ziemi i zawsze tam chętnie wracam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, góry skrywają w sobie niesamowitą magię, aż chce się do nich wracać :)

      Usuń
  16. Śliczne widoki, bardzo ciekawe miejsce. Nigdy nie byłam w Dolinie Kościeliskiej;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super fotorelacja i naprawdę jest to piękne miejsce :D W Dolinie Kościeliskiej i tej jaskini nigdy nie byłam, ale może kiedyś będę miała okazję się tam wybrać :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Mam nadzieję, że kiedyś Ci się uda! Również pozdrawiam:)

      Usuń
  18. Wspaniałe widoki i zdjęcia, chciałbym teraz tam być :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne zdjęcia:) W Doliny Kościeliskiej warto zobaczyć Smreczyński Staw, gdzie w ciemnej toni przyglądają się skalne zbocza gór i zieleń lasów. Serdecznie pozdrawiam przebojową blogerkę!

    OdpowiedzUsuń
  20. ..witam Cię serdecznie ♥️
    ..jestem zachwycona pięknem Doliny Kościeliskiej.. znakomita jest Twoja foto-relacja.. zdjęcia są cudowne! ..jaskinia robi niezwykłe wrażenie, cudnie tam jest, tak magicznie ;)
    ..nie miałam przyjemności być w Dolinie Kościeliskiej :)

    - pozdrawiam ciepło, życzę uroczych chwil ♥️

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękne miejsce. Warto było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  22. Miałam w planach, nawet w tym roku. Ale pojechałam w Tatry na 15 dni, przez co 10 lało, ale to lało na maxa XD 5 dni pochodziliśmy po górach na szczęście, ale liczyłam na więcej...

    OdpowiedzUsuń
  23. Aktywnie spędzone wakacje to coś co uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wędrówki w otoczeniu tak wspaniałego krajobrazu to coś co uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!

Copyright © 2016 Adrasteja , Blogger