piątek, 12 listopada 2021

Park Gródek JAWORZNO | JAK WYGLĄDAJĄ POLSKIE MALEDIWY?

Witajcie Kochani! Co u Was słychać? Jeśli czytacie ten wpis - teraz w ten piątkowy wieczór to znaczy, że jestem w drodze do Torunia albo właśnie do niego przybyłam. W końcu listopad i chłodniejsze dni nie mogą w żadnym stopniu powstrzymać mnie od podróżowania, choć nie ukrywam, że o wiele bardziej wolę to robić w wiosenne i letnie miesiące.

W każdym bądź razie, szykuje mi się naprawdę dobry weekend. Taka miła odskocznia od ostatnich problemów i chaosu, który się znajduje wokół mnie... Jeśli jesteście ciekawi mojego wyjazdu i festiwalu, na który się wybieram to zapraszam na Instagrama. Choć zapewne po przyjeździe pojawiają się tutaj jakieś wpisy z tym związane.

Z racji, że jestem w tym podróżniczym nastroju, dzisiejszy post również będzie o pewnym malowniczym miejscu, które udało mi się odwiedzić podczas wakacyjnego urlopu. Jak się zapewne domyślacie po tytule opowiem Wam o miejscu nazywanym Polskimi Malediwami. Zapraszam do czytania i oglądania zdjęć.
Park Gródek to park miejski w Jaworznie - mieście na prawach powiatu znajdującego się w południowej Polsce, a mianowicie w województwie śląskim. Park ten to dawny kamieniołom przekształcony w zalesiony teren, w którym można udać się na piknik albo przejść się słynną, drewnianą kładką nad jeziorem oraz pooglądać klify.

Miejsce to nazywane jest potocznie Polskimi Malediwami ze względu na piękną lazurową wodę. Dodatkowo kładka nad jeziorem i drewniane altanki tym bardziej sprawiają, że ten park zasługuje na swoje miano.
Oprócz pięknych widoków warto również wspomnieć, że miejsce jest czynne przez cały rok. W dodatku bezpłatnie! Parking znajdujący się niedaleko wejścia na ścieżkę wiodącą do Zbiorniku Wydra również jest bezpłatny.

Niestety, park ten ostatnio zyskał bardzo mocno na sławie, więc w cieplejsze dni oraz weekendy jest bardzo mocno oblegany. Jednak i tak polecam odwiedzić go choć raz w życiu i zobaczyć na własne oczy Polskie Malediwy.

*Zdjęcia autorskie*

Byliście kiedyś w Jaworznie?
Znacie Park Gródek?
A może macie w planach?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

Życzę Wam wszystkim pięknego tygodnia.

Ściskam mocno,
Wasza Adrasteja

54 komentarze:

  1. Nigdy tam nie byłem, ale chętnie bym się wybrał. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie byłam tam nigdy, ale od dawna mam w planach. Do Jaworzna mam całkiem blisko, więc pewnie niedługo się wybiorę 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam od dawna to miejsce na swojej liście podróżniczej i w końcu się udało! :) Tyle, że jechałam z drugiego końca Polski :D Mam nadzieję, że Ci się uda ;)

      Usuń
  3. Podróże są ciekawe niezależnie od pory roku :)
    To miejsce już zanotowałam na liście "do odwiedzenia".
    Toruń - listopad - festiwal --- Camerimage? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, a każda pora roku ma swój niesamowity urok :)
      Super, mam nadzieję, że uda Ci się je odwiedzić!
      To zupełnie nowy festiwal - muzyki trance. "New Chapter by Euforia Festivals" ;)

      Usuń
  4. extra te zdjęcia, i choć byłam w Jaworznie to nie miałam okazji odwiedzić tego parku. Świetne miejsce i z miłą chęcią bym tam pospacerowała.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)
      Ja za to nie miałam okazji odwiedzić samego miasta, choć też chętnie się do niego wybiorę ;) Mam nadzieję, że jeszcze będziesz miała okazję!
      Dziękuję i również pozdrawiam! :)

      Usuń
  5. Piękne widoki, chętnie odwiedziłabym to miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Relacje z Torunia, widziałam już na Twoim IG :)
    Park jest przepiękny :)
    Nigdy tam nie byłam, ale „mignął mi” w blogosferze, mam nadzieję że uda mi się kiedyś tam wybrać i porobić zdjęcia na bloga, bo miejscówka jest naprawdę fotogeniczna :)
    Nic dziwnego że Park jest oblegany (moim fotkom raczej to nie będzie sprzyjać :D)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda mi się z tego wyczarować również wpis :D
      To prawda :)
      Oj tak i to bardzo. Na pewno jest to idealne urozmaicenie do stylówek :D
      Wystarczy wybrać brzydszą pogodę i od razu jakie pustki! :D
      Dziękuję i również pozdrawiam! :)

      Usuń
  7. Ja podziwiam że udało ci się go odwiedzić bez tłumów :D Bo jak widziałam zdjęcia to na prawdę była maasa ludzi! Super to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byliśmy na początku września. Cały tydzień po 8 stopni i alerty spowodowane ulewami. Akurat jak dojechaliśmy do parku przestało grzmieć i padać. Czysty fart :D
      Zgadzam się ;)

      Usuń
  8. Nigdy nie byłam, ale marzy mi się, aby wykonać tam sesję zdjeciową ♥_♥

    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kiedyś Ci się uda, fotki w takim miejscu na pewno super wyjdą ;)
      Dziękuję i również pozdrawiam! :)

      Usuń
  9. Gdzie na Malediwach masz klify? ;D ;D ;D
    Miejsce nazwano tak, ze względu na charakterystyczny pomost nad turkusową wodą. Zobacz sobie w googlach jak wyglądają Malediwy. ;)
    Wadą tego miejsca jest właśnie niestały poziom wody. Możesz trafić na zalany pomost, a możesz trafić jak stoi w suchym mule.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurde, oczywiście, że nie ma, nawet nie muszę patrzeć :D
      Ale gafa, nie wiem czemu to napisałam, możliwe, że miało być zdanie wyżej... W każdym bądź razie poprawione, bardzo dziękuję za czujność :) Głupotka poprawiona :D
      Nawet te zalane pomosty mają swój niesamowity urok :)
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  10. Cześć Kochana! :)
    Ale tam jest pięknie. Żałuję, że jeszcze nigdy nie byłam w Jaworznie. Polskie Malediwy robią wrażenie :)

    Widać, nie trzeba jechać daleko by zaznać relaksu, zobaczyć piękne miejsce i odpocząć :) Polska jest piękna! :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! :)
      Oj tak, Polska skrywa wiele magicznych zakamarków. Czasami znajdują się centralnie pod naszym nosem ;) Mam nadzieję, że uda Ci się kiedyś odwiedzić to miejsce :)
      Dziękuję i również cieplutko pozdrawiam! :)

      Usuń
  11. O tym miejscu słyszałam wielokrotnie, ale jeszcze nie byłam :D Może kiedyś będę w tych rejonach i uda mi się odwiedzić to miejsce :) Polska jest naprawdę piękna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam tak samo, kompletnie było mi nie po drodze, bo mieszkam w Trójmieście :D Ale w tym roku w końcu się udało :) Oj tak, zgadzam się w 100%, Polska jest naprawdę przepiękna :)

      Usuń
  12. Nigdy tam nie było, ale z chęcią bym się wybrała! :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem z Dąbrowy Górniczej więc mam bliziutko :) W parku Gródek w Jaworznie miałam okazję być jeszcze zanim woda zalała pomost, mogłam po nim spacerować i zrobić ostatnie pamiątkowe zdjęcie. Fajne, klimatyczne miejsce, idealne na spacer :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to często możesz go odwiedzać :D
      My się przeszliśmy akurat po tym zalanym pomoście, choć przy 8 stopniach nie było to najprzyjemniejsze :D Tak, jeśli nie ma tłumów to miejsce na spacer jest idealne ;)

      Usuń
  14. Bardzo ładna okolica, trzeba przyznać że robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam serdecznie ♡
    Ja też kocham podróżować i zwiedzać! Prawdą jest, że sprzyja temu lato i wiosna, ale chłodniejsze pory roku też mają swoje plusy. Np. fajniej iść na wycieczkę, jak słońce nie grzeje w głowę. Ja teraz nie podróżuję, mój Rafał wyjechał za granicę, samej nie chce się za bardzo jeździć. Zresztą, zbliża się grudzień więc i w pracy dostaję bardziej w kość a to meczy. Chyba z wyjazdami poczekam do nowego roku :) O tym miejscu, słynne Polskie Malediwy słyszałam, ale sama jeszcze tam nie byłam. Do dziwne, bo to stosunkowo niedaleko. Muszę koniecznie tam pojechać, ale marzy mi się zrobić to latem :) Cudowne zdjęcia, naprawdę fantastyczna fotorelacja :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kochana! :)
      I to jest ta piękna pasja, która nas łączy :) Osobiście też wolę te cieplejsze pory roku, choć każda ma swój urok. Ale też jakoś sobie nie wyobrażam podróżować samej. Lubię mieć kompana u swojego boku :) Oj tak, grudzień zawsze bywa bardzo męczącym miesiącem w pracy. Mam nadzieję, że nie będzie u Ciebie aż tak źle :)
      To nic tylko życzyć odwiedzin tego miejsca jak tylko wyjdzie piękne, cieplutkie słoneczko! ;) Bardzo dziękuję. Również pozdrawiam! :*

      Usuń
  16. Bardzo tam ładnie.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy tam nie byłam, ale widziałam wpis o tym miejscu u innej blogerki i coraz bardziej jestem zaciekawiona odwiedzinami! :D Wygląda naprawdę zjawiskowo. Piękne zdjęcia! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niesamowicie jest zobaczyć te widoki na żywo :) Bardzo dziękuję :)

      Usuń
  18. Piękna fotorelacja! Byłam w tym parku w tym roku podczas wakacji, ale ludzi było tam naprawdę bardzo dużo. Na spacer to miejsce jest świetne :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Oj tak, latem to miejsce uwielbia być zatłoczone. Dlatego lepiej wybrać się tam poza sezonem, bądź w "brzydszą" pogodę :)
      Dziękuję, również pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Listopad leci mi jak szalony. W Toruniu ostatnio byłam rok temu i bardzo lubię to miasto :) Ale tam pięknie! Koniecznie muszę kiedyś odwiedzić to miejsce <3 Sliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo chciałabym tam kiedyś pojechać, uwielbiam takie piękne miejsca w Polsce ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne miejsce. Chętnie bym sie tam wybrałą.

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetnie to wygląda, warto się tam wybrać

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!

Copyright © 2016 Adrasteja , Blogger