piątek, 11 czerwca 2021

OLSZTYN w czasie pandemii | CO WARTO ZOBACZYĆ?

Witajcie Kochani w czerwcu! Jak się macie? Czy pogoda dopisuje? U mnie za oknem świeci przecudowne, ciepłe słoneczko, za którym przez ostatnie miesiące bardzo tęskniłam! W końcu zwiewne ubrania, dłuższe dni, spacery brzegiem morza... Ach!

Jak dobrze wiecie lub nie, jestem po technikum turystycznym i uwielbiam podróżować! Zwłaszcza w okresie lata. Należę do ciepłolubnych osób, dlatego wycieczki w tym okresie sprawiają mi najwięcej radości. Dlatego, mam nadzieję, że w najbliższym czasie pojawi się tutaj parę poradników z wielu, ciekawych miejsc. Głównie nadmorskich, lecz nie tylko!

Natomiast, w dzisiejszym wpisie pokażę Wam kilka miejsc, które warto zobaczyć w Olsztynie w czasie pandemii. Dlatego, że właśnie w okresie najgorszych obostrzeń udało mi się odwiedzić to miasto. W związku z tym, wszystkie przedstawione poniżej obiekty będą znajdowały się na wolnym powietrzu, ponieważ w tym czasie można było je zobaczyć bez najmniejszego problemu.

Zatem zacznijmy od lokalizacji! Olsztyn to stolica województwa warmińsko-mazurskiego. Największe miasto na Warmii oraz idealne miejsce dla studentów. Młodzi ludzie przybywający do Olsztyna nie tylko są w stanie podziwiać wspaniałą przyrodę i uczyć się na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim, ale również mogą brać czynny udział w nocnym życiu.


Plaża miejska
ul. Kapitańska, 11-001 Olsztyn

Wybierając się do Olsztyna na pewno musicie odwiedzić plażę miejską, która znajduję się nad jeziorem Ukiel. Po odpoczynku na piasku zachęcam do przejścia się bulwarem oraz wejścia na molo. Jeśli macie ochotę, możecie również skorzystać ze sprzętu wodnego (atrakcja dodatkowo płatna) albo udać się do pobliskich knajpek z jedzeniem. Niedaleko plaży znajduję się kilka dosyć dużych parkingów oraz przystanek autobusowy, więc nie powinniście mieć problemu z dotarciem do tego miejsca.

Rynek Starego Miasta i Wysoka Brama
ul. Staromiejska, 10-017 Olsztyn

Rynek to kolejny obowiązkowy punkt w Olsztynie! Może i jest nie duży, ale za to bardzo klimatyczny i mieści sporo restauracji oraz pubów. Oczywiście, oprócz gastronomii znajdziemy fontannę, pomnik Mikołaja Kopernika, Dom Burmistrza i Stary Ratusz, który obecnie pełni funkcje biblioteki. Oczywiście, będąc na Starym Mieście nie można zapomnieć o Bramie Górnej zwanej Wysoką Bramą.

Zamek Kapituły Warmińskiej i mury obronne
ul. Zamkowa 2, 11-041 Olsztyn

Kolejny ważny punkt na mapie Olsztyna, którego nie można przegapić to Zamek Kapituły Warmińskiej i pozostałości murów obronnych. Całość wybudowana jest w stylu gotyckim. Obecnie w zamku mieści się Muzeum Warmii i Mazur. Jednak tak jak wspominałam wyżej, w związku z pandemią nie mogliśmy wejść do środka pozwiedzać, ale na pewno nadrobimy to przy okazji następnego pobytu, więc wtedy napiszę nieco więcej!

Park Podzamcze
ul. Zamkowa, 11-041 Olsztyn

Będąc obok zamku warto wybrać się do pobliskiego Parku Podzamcze, zwanego również Parkiem Zamkowym. Jest to jeden z największych olsztyńskich parków. Znajduje się na terenie Starego Miasta nad rzeką Łyną. Zachwyca spokojem i zielenią. Dodatkowo, na jego terenie znajdują się dwie fontanny, a nad jedną z nich rozpościera się widok na Bazylikę Konkatedralną św. Jakuba, do której możecie się udać.

Park Centralny
ul. Emilii Plater, 11-041 Olsztyn

Kolejny, urodziwy park z rzeką Łyną. Idealny na piknik, spacer ze znajomymi, ale również świetny dla rodzin z dziećmi i rowerzystów, ponieważ posiada liczne ścieżki piesze jak i rowerowe oraz plac zabaw. Na terenie parku znajduje się fontanna z półkulami symbolizującymi układ słoneczny.

Ptaszarnia - Park Ptaków
ul. Wrzosowa 3, 10-366 Olsztyn
Normalny: 10 zł | Ulgowy: 8 zł

To miejsce naprawdę mnie urzekło. Może niewielkie, ale warte zobaczenia. Bardzo ciekawe rodzaje ptaków, o których pojęcia nawet nie miałam! Dodatkowo - przemiły właściciel z pasją, z którym można bez problemu porozmawiać. Małym minusem jest dojazd przez wyboistą, piaszczystą drogę, ale nie ma co się dziwić, ponieważ obiekt znajduje się w środku lasu, co moim zdaniem dodaje dodatkowego uroku i spokoju.

Leśne Arboretum Warmii i Mazur
ul. Kudypy 2A, 11-036 Kudypy
Normalny: 8 zł | Ulgowy: 5 zł

Co prawda to miejsce nie do końca znajduje się w Olsztynie, ale za to bardzo blisko niego, bo w porywach kilku kilometrów. Arboretum to nic innego jak ogród, w którym kolekcjonuje się drzewa i krzewy, zwykle prowadząc przy nich badania. Dobre miejsce na podziwianie natury oraz wyciszenie się.
*Źródło zdjęć: kochamywarmie.pl, mazury.travel, worldisbeautiful.eu, raczejtrampki.pl, zdjęcia autorskie*

Byliście kiedyś w Olsztynie?
A może macie ochotę się wybrać?
Gdzie wyjeżdżacie na wakacje?
Koniecznie dajcie znać!

W dzisiejszym wpisie przedstawiłam Wam atrakcje na wolnym powietrzu. Choć liczę na to, że w niedalekiej przyszłości uda mi się również opisać te znajdujące się "w środku". Póki co widzimy się w przyszły piątek o 17, gdzie przybliżę Wam kolejne ciekawe miejsca w Olsztynie!

A jeśli macie ochotę to wpadnijcie na mojego Instagrama.

Ściskam Was mocno,
Adrasteja

28 komentarzy:

  1. Pięknie tam, zazdroszczę widoków. Chętnie bym się wybrała, najchętniej samolotem, źle znoszę dalekie podróże, a z maseczką to już w ogóle :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był krótki, ale udany weekend :) Aż tak daleko masz do Olsztyna, że udałabyś się samolotem czy nie przepadasz za samochodami? ;) Na szczęście po mieście i po tych obiektach można bez :)

      Usuń
  2. Olsztyn to piękne miejsce. Warto tam pojechać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :) Byłam tam pierwszy raz, ale na pewno nie ostatni! ;)

      Usuń
  3. Byłam tylko przejazdem, ale chętnie zostałabym na dłużej w tym mieście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będziesz miała jeszcze okazję :)

      Usuń
  4. Bywam często w Olsztynie, Warmia i Mazury to lokalizacja umiejscowiona w moim sercu. Olsztyn zwiedziłam kolejny raz we wrześniu tego roku, wtedy jeszcze można było wejść na zamek, ale nie było to przyjemne doświadczenie. Jeśli masz chęć, zapraszam do mojej fotorelacji – http://ekstraktzycia.blogspot.com/2021/01/olsztyn-moj-niedoszy-dom.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warmia i Mazury to naprawdę piękne tereny. Przykro mi, że zwiedzanie nie należało do najprzyjemniejszych :( Pandemia potrafi utrudnić nawet takie zwykłe czynności... Bardzo dziękuję za link! Zerknęłam sobie i część przeczytałam, ale na pewno później zostawię jeszcze komentarz :)

      Usuń
  5. U mnie w mieście cały tydzień było ciepło i akurat dziś na sobotę kiedy mam wolne pogoda się zepsuła :( Nigdy nie byłam w Olsztynie ale z tego co widzę na zdjęciach to warto się tam wybrać bo bardzo ładnie tam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W Olsztynie nigdy nie byłam, a mieszkam całkiem niedaleko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Leśne Arboretum i Plaża Miejska prezentują się naprawdę interesującą! Mam nadzieję, że kiedyś wybiorę się do Olsztyna ;)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie byłam, ale jeśli miałabym być to pierwsze co bym zwiedziła to chyba zamek. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo malownicze miasto, nigdy tam nie byłam. Swoją drogą w czasie pandemii podróżowanie jest o tyle fajniejsze, że jest mniej turystów.
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Olsztyn jest pięknym miastem, położonym w pięknych Mazurach. Warto odwiedzać nawet bez pandemii!

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie niebawem wybieram się na wakacje na Mazury. Olsztyn będzie punktem obowiązkowym wycieczki!

    OdpowiedzUsuń
  12. Olsztyn odwiedzam regularnie, piękne miasto w dodatku pięknie położone!

    OdpowiedzUsuń
  13. Olsztyn z pewnością może zaoferować wiele i dałaś tego doskonałe przykłady!

    OdpowiedzUsuń
  14. Całe województwo warmińsko-mazurskie warto odwiedzić! Przepiękne okolice!

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie warto odwiedzić. O każdej porze roku!

    OdpowiedzUsuń
  16. Słyszałam, że teraz w Olsztynie otworzyli lotnisko. Idealna okazja do odwiedzenia miasta!

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie byłam w Olsztynie i nie wiedziałam, że jest tak atrakcyjny. Kiedyś z chęcią odwiedzę warmińsko-mazurskie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ładne miasto i kilka przyrodniczych miejsc. :) W moich planach jest wyjazd w góry na kilka dni.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy nie byłam w Olsztynie, czas nadrobić. Zdjęcia cudowne! Zachęcają do tego, aby się wybrać!

    OdpowiedzUsuń
  20. Piekne miasto. Miałam okazję zwiedzać jeszcze przed pandemią.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie byłam jeszcze w Olsztynie. Może będzie jeszcze okazja

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!

Copyright © 2016 Adrasteja , Blogger