piątek, 10 lutego 2023

BETON ARCHITEKTONICZNY | NOWOCZESNE INSPIRACJE

Cześć wszystkim! Właśnie wróciłam z kilkudniowego wyjazdu do Torunia i powiem Wam, że naprawdę bardzo dobrze się bawiłam. Mimo minusowych temperatur i zimnego wiatru to udało się trochę pochodzić po mieście. Skąd pomysł wyjazdu w okresie zimowym? A mianowicie był to prezent niespodzianka dla mojego narzeczonego, który obchodził swoje 25 urodziny. Chciałam sprawić by chociaż przez te kilka dni nie musiał odczuwać wciąż rosnącej inflacji, dlatego udaliśmy się na smaczne jedzenie i skorzystaliśmy z paru atrakcji, nie zważając na ceny. Zapewne w tym miesiącu jeszcze wrzucę relacje z tego wyjazdu, choć pewnie niektórzy z Was widzieli ją na moim Instagramie.

W dzisiejszym wpisie chciałabym Wam opowiedzieć o pewnym materiale stosowanym w budownictwie, który w ostatnim czasie zrobił się naprawdę modny i sprawia, że wnętrze staje się ciekawsze. Jeśli jesteście ciekawi to zapraszam do czytania!
Beton architektoniczny, bo to o nim mowa, to beton nieróżniący się składem niczym od zwykłego. Składa się z mieszanki cementu, wody, kruszywa i opcjonalnie innych dodatków. Charakteryzuje się twardością i trwałą konstrukcją na lata. Można go również znaleźć pod nazwą beton dekoracyjny.
Obecnie pasujący praktycznie do każdej przestrzeni (wewnętrznej, jak i zewnętrznej), choć najlepiej sprawdzi się w stylu industrialnym, minimalistycznym, skandynawskim czy glamour w połączeniu z nowoczesnością.
Taki beton ma wiele zastosowań, a mianowicie można go użyć jako: płyty na ścianie wewnętrznej i zewnętrznej w konfiguracji 2D oraz 3D, obraz dekoracyjny, panele, cegłę dekoracyjną, stolik lub półkę, a nawet donice i parapet.
W ofercie firmy VHCT z Wrocławia znajdziecie oryginalną kolekcję betonu architektonicznego składającego się z ponad 30 wzorów płyt i paneli 3D i 2D. Dostępne są w 10 kolorach - bieli i różnych odcieniach szarości. Po więcej inspiracji zapraszam pod link: https://www.vhct.pl/beton-architektoniczny/.
*Źródło zdjęć: vhct.pl*

Słyszeliście o betonie architektonicznym?
Co uważacie o takim nowoczesnym designie?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

Ściskam mocno,
Adrasteja

Wpis sponsorowany.

32 komentarze:

  1. Chyba wyłażą ze mnie jakieś konserwatywne przyzwyczajenia, ale nie jestem fanką takich wnętrz. Dla mnie są zimne i nieprzytulne... Za to dla równowagi cieplutko Cię pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście jestem fanką bardziej przytulnych pomieszczeń. Jednak jest coś w tym intrygującego i jeden taki pokój mogłabym urządzić. Dziękuję i również cieplutko pozdrawiam!

      Usuń
  2. Mnie się bardzo podoba i uważam, że wygląda to świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak słyszałam. Świetnie to wygląda, podobnie jak mikrocement.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie super- ale ja lubię takie betonowe, chłodne akcenty generalnie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, każdy ma swoje preferencje. Super, że Ci się podoba :)

      Usuń
  5. Mnie nie dziwi wycieczka zimą. To nawet lepszy czas niż lato, słońce nie doskwiera i nie ma takich tłumów. :)

    Lubię to, kiedyś może powiedziałabym inaczej, ale wreszcie zaczęły się ujawniać naprawdę dobre aranżacje w kompilacji z dopasowanymi meblami i dodatkami. Bo nie wystarczy zrobić sobie ścian na szaro, a kiedyś to tak po prostu... i efekt był taki sobie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brak tłumów to zdecydowanie duży plus podróżowania poza sezonem :)

      Dużo w tym racji. Umeblowanie również robi znaczną część roboty. Aby to wszystko miało ręce i nogi.

      Usuń
  6. to wygląda niezwykle elegancko i gustownie

    OdpowiedzUsuń
  7. O takim betonie nigdy nie słyszałam. ale podobają mi się takie wnętrza :)
    Super że się dobrze bawiłaś w Toruniu :)
    Wszystkiego najlepszego dla narzeczonego :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że wpadło Ci w oko! ;)
      Ja również się cieszę. I bardzo dziękujemy!
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  8. Ciekawy temat i aranżacje. Moja koleżanka, która studiowała architekturę, kiedyś bardzo wiele opowiadała mi o betonie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to byłaś na pewno z wszystkimi trendami wystrojowymi na bieżąco? ;)

      Usuń
  9. Bardzo fajnie to wygląda w łazience czy w kuchni, w pokoju bym nie zastosowała. Toruń jest piękny, już dwa razy tam byłam i za każdym razem wracam oczarowana. Jest tam co zwiedzać. Bardzo mi się podobał skansen w środku miasta, ten przy amfiteatrze ale nie dam głowy czy w zimie też jest czynny.

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również jestem fanką cieplejszych i przytulniejszych pomieszczeń.
      Zgadzam się. Cudowne miejsce na weekendową wycieczkę. Wiele atrakcji i pyszne jedzenie! No i oczywiście pierniczki :) O, nie słyszałam o tym skansenie. Koniecznie muszę nadrobić!

      Usuń
  10. Nowoczesny design jest bardzo ładny, jednak ja wolę, gdy w domu aż tętni życiem, kolorami i bzdetami (choć też nie do przesady oczywiście!) :)
    Fajnie, że zrobiliście sobie taki wypad, my wpadliśmy na podobny pomysł w grudniu. Wybraliśmy się na weekend do Belgii i też zrobiliśmy sobie taką odskocznię, bez zastanawiania się 3 razy czy możemy sobie na to pozwolić.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie. Lubię jak w domu jest takie ciepło i widać dusze gospodarza :)
      Świetnie! Belgia brzmi naprawdę super :) Takie wypady to niesamowita sprawa. Reset dla ciała i umysłu.
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  11. Mój mąż pracuje w baraży budowlanej i faktycznie pomału taki beton zyskuje na popularności

    OdpowiedzUsuń
  12. Very nice deco ideas. Thanks for sharing.
    I invite you to visit my last post. Have a good week!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie powiem, że nie lubię pokombinować ale chyba nie w stronę betonu jaki by on nie był:)
    Lubię przytulne,ciepłe wnętrza.
    I cieplutko pozdrawiam.
    A Toruń jest urokliwy o każdej porze roku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciepłe, przytulne pomieszczenia w moim sercu również wygrywają :)
      To prawda. Byłam w tym mieście o każdej porze roku i za każdym razem mi się podobało!
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. Słyszałam już o betonie architektonicznym, ładnie wygląda w minimalistycznych wnętrzach. U mnie raczej by się nie sprawdził, bo jestem typem chomika. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam chomikować :D Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!