piątek, 11 listopada 2022

WEEKEND w USTCE | CO WARTO ZOBACZYĆ?

Cześć! Miał być wielki powrót do systematyczności, a nie do końca to niestety wyszło. Życie każdego dnia pisze nam różne scenariusze i tak też było w moim przypadku... Ostatnie dwa tygodnie spędziłam na wizytach u weterynarza i nie miałam kompletnie czasu ani siły cokolwiek tutaj napisać. Z moją Śnieżką na szczęście jest już lepiej. Każdego dnia wraca do zdrowia i pełni sił!

W tym roku tak jak wspominałam, w którymś z wpisów, majówkę spędziłam w Ustce przy okazji rocznicy związku. Jednak przy mojej kiepskiej organizacji czasu do teraz nie pojawił się wpis z tego wypadu, a już nazbierały się kolejne, ciekawe miejscowości! Jeśli jesteście ciekawi i chcecie bliżej poznać to miasto to zapraszam do czytania!
Ustka to miasto w województwie pomorskim, położona na Wybrzeżu Słowińskim, u ujścia rzeki Słupi do Morza Bałtyckiego. Jest miejscowością portową i uzdrowiskiem.
Zaczynając od noclegu, wybraliśmy Wille Błękit, obiekt umieszczony przy ulicy Gen. Roweckiego w miejscowości Przewłoka. Co prawda w teorii nie jest to Ustka, ale znak drogowy z nazwą miasta znajdował się od razu po przejściu na drugą stronę ulicy. Lokalizacja sama w sobie myślę, że była bardzo w porządku, ponieważ do plaży mieliśmy jakieś maksymalnie 20 minut spacerkiem. Za 3 noclegi w pokoju dwuosobowym z prywatną łazienką w okresie majówki zapłaciliśmy 480 złotych, rezerwując bezpośrednio na ich stronie (na Booking oferta była kilkadziesiąt złotych droższa). Doba hotelowa rozpoczynała się o godzinie 14.00, a kończyła o 10.00. Jednak godziny przyjazdu, jak i wyjazdu to kwestia dogadania się z właścicielami obiektu. Po za tym, w willi można było wypożyczyć rower na cały dzień za 15 złotych.
Jak jest nocleg to musi być też jedzenie! Co prawda nie pamiętam już dokładnie, co jedliśmy każdego dnia, jeśli chodzi o śniadanie i kolację. Ale! Z tego co kojarzę to klasycznie zrobiliśmy zakupy w pobliskich sklepach spożywczych i obkupiliśmy się w pieczywo i dodatki.

Natomiast obiady pamiętam wszystkie! W pierwszym dniu udaliśmy się do Baru Bryza. Co prawda wystrojowo nie zachęcał, ale ceny były przystępne jak na porcje, które otrzymaliśmy. Po za tym przychodziło tutaj sporo klientów, więc stwierdziliśmy: "czemu nie?". Ostatecznie, skusiłam się na gołąbka z ziemniakami i surówką (25 złotych), a Patryk na bitki wieprzowe w takim samym zestawie (25 złotych). Jedzenie było przyzwoite, bez większych rewelacji.

Następnego dnia, przy okazji zwiedzania bunkrów, o których przeczytacie ciut niżej, skusiliśmy się na obiad w kuchni polowej! Wybór był oczywisty - prawdziwa wojskowa grochówka (około 12 złotych), a przy okazji odrobina ciepłego grzańca w tym chłodniejszym, majowym dniu.

Kolejnego dnia udaliśmy się do pobliskiej pizzerii Gringos Amigos. Pizzę otrzymaliśmy dosyć szybko, ale nie zaważyło to na smaku. Smaczna, ale bez szału. Minusem był też na pewno fakt, że nie mają większych rozmiarów niż 24 cm i 30 cm. Ja zamówiłam pizzę Spinata (34 złote), a Patryk pizzę Texas (37 złotych), ale obecnie patrząc w menu, widzę, że lekko ją zmodyfikowali. 

Bunkry Blüchera
ul. Bohaterów Westerplatte 40, 76-270 Ustka
Normalny: 19 zł/29zł | Ulgowy: 16 zł/26 zł

Bunkry Blüchera to kompleks niemieckich bunkrów z lat 30 ubiegłego wieku. Leżą blisko centrum Ustki, tuż przy zachodnim falochronie portowym, na 12 metrowej wydmie. Miejsce to ma służyć przekazywaniu wiedzy o historii w przystępnej formie. Eksopozycja pokazuje grozę wojny i próbę uczynienia z Ustki, nigdy nie dokończonej, militarnej twierdzy. Więcej informacji znajdziecie na STRONIE.

Muszę przyznać, że odwiedzanie historycznych miejsc jest ciekawym doświadczeniem. Człowiek dowiaduje się czegoś nowego, uzupełnia swoją wiedzę, a przy tym poddaje się refleksji. Bunkry Blüchera nie zajmują zbyt wiele czasu, z przewodnikiem jest to maksymalnie około 1 godziny.  Łamane ceny różnią się właśnie tym czy wybierzemy opcję indywidualnego zwiedzania czy jednak skorzystamy z opcji przewodnika/audioprzewodnika. Dodatkowo, trzeba przyznać, że ich umiejscowienie jest naprawdę malownicze.

Latarnia Morska
ul. Marynarki Polskiej 1, 76-270 Ustka
Normalny: 8 zł | Ulgowy: 6 zł

Latarnia Morska w Ustce to niezwykle interesujący architektonicznie obiekt, składający się z ośmiokątnej wieży i przylegającego do niej budynku latarników. Na szczyt prowadzą betonowe i metalowe schodki. Zlokalizowana jest po wschodniej stronie falochronu. Więcej informacji znajdziecie na STRONIE.

Jak to na nadmorską miejscowość przystało - nie można było sobie odpuścić latarni morskiej! Widoki bardzo przyjemne dla oczu.

Falochron wschodni i pomnik Syrenki Usteckiej
76-274 Ustka

Pomnik Syrenki Usteckiej usytuowany jest niedaleko latarni morskiej, u nasady wschodniego falochronu przy kamiennym molo, z widokiem na morze. Postument zainspirowany został postacią Bryzgi Rosowej z baśni Franciszka Fenikowskiego. Więcej informacji znajdziecie na STRONIE.

Będąc w tym roku w Ustce musieliśmy zobaczyć pomnik syrenki, ponieważ jest ona symbolem tego miasta i znajduje się w herbie. Przy okazji przeszliśmy się kamiennym molo, które na szczęście było bezpłatne, a nie tak jak w przypadku Kołobrzegu...

Muzeum Figur Woskowych
ul. Bolesława Limanowskiego 2, 76-270 Ustka
Normalny: 18 zł | Ulgowy: 15 zł

Muzeum Figur Woskowych to pomieszczenie o powierzchni kilkuset metrów, w którym można zobaczyć ponad 50 figur największych gwiazd i nie tylko! Częścią muzeum jest także gabinet luster. Więcej informacji znajdziecie na STRONIE.

Co prawda w tym muzeum nie byliśmy przy okazji tegorocznej wycieczki, tylko wcześniej. Ale pomyślałam, czemu miałoby się nie pojawić w tym wpisie? Dlatego też na zdjęciu możecie zobaczyć mnie, ale sprzed 3 lat! Samo muzeum ciekawe, ale widząc już kilka innych tego typu obiektów, stwierdzam, że figury mogłyby być znacznie lepsze.

III Molo w Ustce
76-270 Ustka

III Molo, czyli tak zwany falochron zachodni był jedną z inwestycji Hitlera. Cała konstrukcja miała przypominać port. Jednak pracę zostały przerwane przez działania wojenne i nigdy niewprowadzone w życie. Więcej informacji znajdziecie na STRONIE.

Molo te nie zostało ukończone, co napisałam też wyżej, w związku z tym nie jest udostępnione turystom do użytkowania. Jednak zagłębiając się w historię, przy okazji odwiedzenia bunkrów, to myślę, że ciekawie jest chociażby podejść i zobaczyć je na własne oczy.

Promenada Nadmorska
ul. Promenada Nadmorska, 76-270 Ustka

Promenada Nadmorska to ponad dwukilometrowa trasa, istniejąca od 1875 roku. Po licznych modernizacjach obecnie posiada wymienioną nawierzchnię, oświetlenie, stojaki na rower oraz liczne ławki. Dodatkowo, w sezonie letnim tętni życiem, proponując bogatą ofertę gastronomiczną i kulturalną. Więcej informacji znajdziecie na STRONIE.

Przejście się promenadą jest bardzo relaksującym zajęciem, o ile nie ma zbyt wielu osób i nie trzeba się przeciskać przez tłumy. Przy okazji można zobaczyć piękne morze, a także skosztować kręconych lodów czy też nadmorskiej rybki i obkupić się w pamiątkach.

Most obrotowy
ul. Bolesława Limanowskiego 1, 76-270 Ustka

Most obrotowy inaczej też kładka dla pieszych, uruchomiona została w 2013 roku i łączy przeciwległe brzegi rzeki Słupi. Oprócz tego stanowi również charakterystyczną atrakcję turystyczną tego miasta. Nocą zachwyca kolorowym oświetleniem. Więcej informacji znajdziecie na STRONIE.

Tą kładką mieliśmy okazję się przejść przy okazji odwiedzenia bunkrów i zobaczenia III mola. Na pewno jest to ciekawa atrakcja turystyczna, którą można podziwiać przy okazji bycia w porcie, ale też oglądając widok z latarni.

Port Ustka
ul. Marynarki Polskiej 3-5, 76-270 Ustka

Port Ustka obsługuje głównie statki rybackie, turystyczne i jednostki sportowe. Okolice usteckiego portu to jedne z najchętniej wybieranych miejsc spacerów. Oprócz obejrzenia cumujących jednostek można również skorzystać z rejsów. Więcej informacji znajdziecie na STRONIE.

Podczas wizyty w porcie nie mogliśmy się oprzeć i musieliśmy skorzystać z rejsu. Wybór padł na Sun Star z TwojeRejsy.pl. Świetna wyprawa, trwająca około 30 minut. Dodatkowo mieliśmy opowiedzianą krótką historię Ustki i pokazane kilka najbliższych miejscowości.

Plaża i Morze Bałtyckie
76-270 Ustka

Plaża w Ustce od wielu lat plasuje się na podium najbardziej prestiżowego rankingu plaż. Uważa się je za jedne z najwspanialszych na polskim wybrzeżu. Więcej informacji znajdziecie na STRONIE.

Skoro jesteśmy nad morzem, to musi być i plaża! Relaks i opalanie się na ręczniku, spacer brzegiem, a może podziwianie magicznych zachodów słońca? To od nas zależy jak wykorzystamy ten czas, choć osobiście polecam spróbować każdego po trochu.
Podsumowując, Ustka jest naprawdę malowniczym miastem i ma wiele ciekawych rzeczy do zaoferowania. To co przedstawiłam w dzisiejszym wpisie to tylko część obiektów, które możemy zobaczyć czy też odwiedzić. W większości z nich jest na wolnym powietrzu, ale miasto oferuje również kilka interesujących muzeów. Dodatkowo, polecam udać się na przejażdżkę rowerową do pobliskich miejscowości, na przykład do Orzechowa, gdzie mamy wieżę widokową oraz piękne wydmy i klify (zdjęcia poniżej).
*Zdjęcia autorskie*

Byliście kiedyś w Ustce?
A może macie ochotę się wybrać?
Gdzie planujecie kolejną podróż?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

Jeśli macie ochotę to zapraszam na mojego Instagrama.

Ściskam mocno,
Wasza Adrasteja

94 komentarze:

  1. W Ustce jeszcze nie byłam, ale na pewno wybiorę się tam w jakieś wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie byłam w Ustce, generalnie jeździmy w góry, nad morzem byłam trzy razy w życiu, dwa razy w Brennej i raz w Wisełce. Piękne zdjęcia, a ten zachód słońca najpiękniejszy❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My ostatnio też stawialiśmy na góry, ale w tym roku bliżej nam było do morza :) W Brennej? Kojarzę taką miejscowość na południu Polski, jest też gdzieś na północy? :) Bardzo dziękuję! Cudnie się ogląda zachody słońca na plaży.

      Usuń
  3. Nigdy nie byłam w Ustce, więc tym bardziej dziękuję za tą ciekawą fotorelację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś będziesz miała okazję, jeśli oczywiście chcesz :) A ja dziękuję pięknie za jej obejrzenie!

      Usuń
  4. Nasze pomorze jest piękne. Byłam w Ustce widok z latarni morskiej jest mega.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, pomorze jak i wszystkie województwa w Polsce mają do zaoferowania tyle cudownych miejsc :) Zgadzam się!

      Usuń
  5. Ostatnio ceny noclegów tak poszły w góre, że wydaje mi się, że trafiliście na taniochę.

    Te wydmy i klify najbardziej do mnie przemówiły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, widać te podwyżki cen w każdej branży :/ Przykładowo dwa miesiące później za nocleg w Kołobrzegu za 1 noc, za 2 osoby zapłaciliśmy prawie 400 złotych... A i tak była to jedna z tańszych ofert. Szok.

      Nie dziwię się, super wyglądały na żywo :)

      Usuń
  6. Czasami los bywa przewrotny, a nawet i złośliwy i co by człowiek nie zaplanował, to i tak wyjdzie inaczej.
    Najważniejsze że ze Śnieżką jest już lepiej 😀
    Nigdy nie byłam w Ustce- jako fanką gór, przyznam że nie wiem czy się tam kiedyś wybiorę.
    A jest co zwiedzać i patrząc na ceny, jest całkiem przystępnie 😀
    Rzeczywiście, spacer Promenadą to musi być coś fajnego, ale tak jak wspomniałaś- jeśli nie ma tłumów.
    Czyli w sumie, tak jak wszędzie 😉
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety... Człowiek cieszy się na chwilę spokoju, a tu znowu jakieś upadki, coś niedobrego...
      To prawda. Każdego dnia czuję co raz większą ulgę jak na nią patrzę :)
      Jeśli fanka gór to nic na siłę. Osobiście lubię morze jak i góry ;)
      Zgadzam się, do najdroższych nadmorskich miejscowości na pewno nie należy :D

      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  7. Byłam w tylu miejscach nad morzem, że szczerze, to nie pamiętam czy o Ustkę zahaczyłam też, czy nie :) Kocham morze i każdy pobyt nad nim jest dla mnie cudownym przeżyciem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ustka wielu osobom kojarzy się na przykład z Kołobrzegiem i wcale się dziwię. Oglądając wpisy z tych obydwóch miast widać ogromne podobieństwo :)
      Mam takie same odczucia :) Jakoś szum fal i ogólnie sama woda, bardzo mnie relaksują :)

      Usuń
  8. Chętnie tam się wybiorę, świetna relacja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie miałem okazji odwiedzić, ale czytałem legendy o tym mieście. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, akurat w legendy nie wnikałam, ale muszę koniecznie to nadrobić :)

      Usuń
  10. Wspaniała i bogata relacja <3
    Ustka jest piękna i ma swój niesamowity urok nie tylko latem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)
      To prawda, choć latem najbardziej tętni życiem i ma więcej otwartych lokali. Ale tłumy już niekoniecznie mogą się spodobać ;)

      Usuń
  11. ale dawno tam nie byłam! Aż wstyd, a przecież to tak blisko!

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam Cię serdecznie 🙋‍♂️

    Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga, jak i za podzielenie się komentarzem na moim blogu. Mam nadzieję, że tematyka mojego bloga bardzo Ci się spodobała.
    Jeśli chodzi o Ustkę, to nigdy nie miałem okazji być w tym miejscu. Być może kiedyś uda mi się odwiedzić te miejsce. Dziękuję za to, że podzieliłaś się z nami różnymi miejscami, które można odwiedzić. To bardzo ważne, aby wiedzieć, co warto odwiedzić w danym miejscu i co ciekawego można zjeść w lokalnych punktach gastronomicznych lub w jakich hotelach można nocować.
    Bardzo interesująca tematyka bloga.

    Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Tobie miłego oraz przesympatycznego dnia 🤗
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór! :)

      Trafiłam pierwszy raz na Twojego bloga, ale na pewno będę zerkać od czasu do czasu :) O ile moja organizacja czasu w końcu pozwoli na bycie systematyczną :)
      Sama przed podróżami lubię szukać inspiracji na różnych stronach i czasami brakuje mi takiego zbioru informacji w jednym miejscu. Choć bardzo pomocna jest strona Trip Advisor, z której najczęściej korzystam. Dodanie punktów gastronomicznych to taki dodatek w moich ostatnich wpisach podróżniczych. Jakoś wcześniej to pomijałam... A myślę, że to ciekawe urozmaicenie :)

      Pięknie dziękuję za obszerny komentarz i komplement!
      Tobie również życzę udanego tygodnia :)

      Usuń
  13. Dzięki za przypomnienie Ustki, byłam dwa razy, jako dziecko i potem jako dorosła, ale i tak było to dość dawno, więc z przyjemnością popatrzyłam.
    Mizianki dla Śnieżki, niech się trzyma zdrowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami dobrze wrócić wspomnieniami :)
      Bardzo dziękuję, pomiziana! ;)

      Usuń
  14. Świetnie napisany post!
    Poprowadziłaś przez różne miejsca dokładnie je opisując. Dla kogoś, kto wybiera się pierwszy raz to cenne wskazówki i podpowiedzi. Super!
    Wszystkiego dobrego!
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)
      Myślę, że fajnie mieć taki zbiór miejsc w jednym miejscu wraz z cenami i adresami. Choć to oczywiście nie wszystkie atrakcje tej miejscowości! ;)
      I wzajemnie :) Pozdrawiam.

      Usuń
  15. Kiedyś byłam w Ustce i po tym poście, ewidentnie za nią zatęskniłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jeszcze nie raz będzie okazja ją odwiedzić ;)

      Usuń
  16. Nigdy w Ustce nie byłam, ale z relacji wynika, że jest bardzo atrakcyjna. Chętnie bym ją odwiedziła, szczególnie miejsca o wartości historycznej.
    Może w następnym roku się uda.
    W tym z powodu spraw zdrowotno-rodzinnych nie byłam nigdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ciekawa, choć ma kilka atrakcji standardowych dla nadmorskich miejscowości. Ale myślę, że dobrze jest się wybrać chociaż raz w życiu :)
      Trzymam kciuki!
      Przykro mi. Mam nadzieję, że już jest lepiej i uda Ci się gdzieś wyjechać w przyszłym roku, żeby wypocząć :)

      Usuń
  17. Nigdy nie byłam w Ustce, ale Twój post zachęcił mnie do odwiedzenia tego miasta. Najbardziej urzekło mnie kamienne molo i oczywiście plaża. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Uwielbiam mola i plaże. Mimo, że mieszkam w Gdyni to i tak kocham jeździć również do innych nadmorskich miejscowości. I za każdym razem ten widok zachwyca :)
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  18. Nigdy nie byłam nad morzem. Cudowna relacja z wyjazdu, chciałabym zwiedzić Ustkę :)

    Jedzonko prezentuje się smakowicie :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kiedyś uda Ci się zobaczyć nadmorską miejscowość, niekoniecznie Ustkę :)
      I było całkiem niezłe ;)
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  19. Visit here...
    From Indonesia
    Very interesting post
    I follow your blog

    Have a nice day :)

    OdpowiedzUsuń
  20. It looks beautiful here. The sunsets are magical. Your pictures are lovely.
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpowiedzUsuń
  21. W Ustce byłam z rodzicami, gdy miałam sześć lat, więc moje wspomnienia są dość mgliste. Sporo ciekawych miejsc, chętnie odwiedziłabym latarnię morską i plaża w Orzechowie jest przepiękna:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jeszcze kiedyś będziesz miała okazję odświeżyć te wspomnienia ;) Plaża w Orzechowie była dla mnie bardzo miłym zaskoczeniem :)
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  22. Była w Ustce, uwielbiam polskie morze. Świetna relacja. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że udało Ci się odwiedzić to miasto ;) Dziękuję!

      Usuń
  23. Mieliście bardzo ładny pokój, to okno mnie czaruje. :) Miło zobaczyć morze, które kocham. Nie byłam jeszcze w Ustce, ale chętnie się wybiorę. Będąc nad morzem, też zaznaję wszystkiego, co mi bliskie, nie leże cały dzień na plaży, trochę tego, trochę tamtego. Moim calem jest poczuć charakter danego miejsca, jego magię. :) Piękna fotorelacja, piękne twarze, miło spędziłam czas. :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, a zachody z niego były obłędne :) O dokładnie mam to samo. Też muszę pozwiedzać i poczuć magię danego miejsca :) Baaardzo dziękuję!

      Usuń
  24. Nie byłam w Ustce nigdy. Prześliczny krajobraz. Śliczny pokój mieliście :) Jezu a ta pizza to mi takiego apetytu narobiłaś teraz... :)
    Pozdrawiam,
    Miśka
    miska-grabowska.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama willa była bardzo ładna. A każdy pokój był trochę inaczej wystylizowany i posiadał swoją nadmorską nazwę ;) Oj, też sobie narobiłam pisząc o restauracjach :D
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  25. W Ustce jeszcze nie byłam, ale Twój post jak najbardziej zachęca do odwiedzenia do tego pięknego miejsca ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. ja sobie ten post zapiszę i wrócę do niego jak już z młodą będziemy mogli podróżować:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie liczę, że się kiedyś przyda ;)

      Usuń
  27. Fajnie spędzony czas. Miło popatrzeć na plażę i morze... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to był udany wyjazd. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  28. Też mam rocznicę w maju i zawsze staramy się, gdzieś wyjechać na majówkę :).

    Nie byliśmy w Ustce i muszę powiedzieć, że Twój wpis mnie zachęcił :).
    Jeśli będziemy, to na pewno zwiedzimy bunkry i zrobimy przejażdżkę na rowerach :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka data ma swoje plusy. W końcu dłuższy weekend :) Choć niestety ceny hoteli wtedy są dużo wyższe.
      Cieszę się, że zachęciłam :) Mam nadzieję, że kiedyś uda Wam się wybrać na taką wycieczkę.

      Usuń
  29. Myszko miła, pewnie bym Ci nie odpisała (bo nie wiem, jak trafiłaś na mojego niszowego bloga, którego nikt nie czyta, oprócz Watahy Jarzębiaka i grona Przyjaciół - czyżby przez Maminka?), ale mnie znęcił Twój pseudonim (który nauczyciela historii i humanistę musi zaciekawić: że jeszcze Ktoś, oprócz grona starych pryków, wie, kim była Adrasteja). I na pewno nie czytałabym relacji z Ustki, gdybyście "olali" bunkry Bluchera. No i ta Twoja radosna buzia (oraz sympatyczna i niekomercyjna twarz chłopaka/męża/partnera (debilne, ale obecnie nośne słowo) skłoniły mnie do przekazania wiadomości, że cieszę się, że Pani/Ty do mnie napisałaś :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj nadrabiając blogowe zaległości udało mi się odnaleźć kilka nowych blogów, w tym Twój. Bardzo możliwe, że u Maminka widziałam Twój komentarz i tak też trafiłam :) O, miło mi. Jeszcze takiego komplementu (że Cię zachęcił) na temat pseudonimu nie dostałam. Grzech było ich nie odwiedzić. Obowiązkowo wykupiliśmy również opcję przewodnika. To była ciekawa lekcja historii :) Bardzo pięknie Ci dziękuję za ten komentarz i tak miłe słowa. To mój narzeczony i kompan w podróżach :) Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  30. Bardzo dobry przewodnik, na pewno skorzystam, bo w Ustce byłam tylko raz, wiele lat temu:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, w takim razie liczę, że uda Ci się ponownie odwiedzić to miejsce :)

      Usuń
  31. Mam sentyment do Ustki, to moja ulubiona miejscowość nadmorska. Pochodzę ze Słupska, więc miałam okazję często bywać w Ustce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to rzeczywiście ze Słupska miałaś rzut beretem ;)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  32. Nie byłam nigdy w Ustce, ale jak zobaczyłam Twój post to aż mi się zatęskniło za morzem 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło jest wrócić do takich wakacyjnych wspomnień, czyż nie? ;)

      Usuń
  33. W Ustce ostatnio byłam jakieś... 20 lat temu!

    OdpowiedzUsuń
  34. super wycieczka, aż chciałoby się tam pojechać, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kiedyś taka okazja Ci się przydarzy :)
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  35. Witam serdecznie ♡
    Wow. Niesamowity wpis. Tyle inspiracji, pomysłów co zobaczyć w Ustce! Cudowny wpis naprawdę, uwielbiam takie, bo jak jadę do nowego miasta informacja o tym co warto zobaczyć zawsze jest dobra :)
    Nie przypominam sobie, żebym była w Ustce, więc pewnie nie byłam. Uwielbiam nadmorski klimat, więc mam nadzieję, że kiedyś uda mi się zobaczyć to miejsce :) Zdjęcia cudowne, piękne widoki, fajne atrakcje, dużo do zwiedzenia i zobaczenia. Fantastyczny, mega inspirujący wpis! :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kochana! :*
      Bardzo Ci dziękuję za miłe słowa. Zgadzam się z Tobą. Też uwielbiam czytać takie podróżnicze wpisy. To bardzo inspiruje, a także pomaga przy organizacji wycieczki :)
      Mam nadzieję, że uda Ci się wybrać nad morze i zobaczyć to urocze miasto ;) Dziękuję jeszcze raz! Również cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  36. Witam ♥
    Nigdy nie bylam w Ustce, jak i w wielu innych nadmorskich miastach w naszym kraju, ale po Twojej super relacji chetnie bym sie tam wybrala :) Bardzo fajny wpis, bardzo rozbudowany, ale przyjemnie sie go czyta. Duzo wartosciowych informacji.
    Pozdrawiam serdecznie i z checia obserwuje ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! <3
      Może kiedyś taka okazja Ci się przydarzy, trzymam kciuki! Cieszę się bardzo :)
      Dziękuję pięknie i również cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  37. Ustka to jedno z miejsc do których chcę się kiedyś wybrać. Świetna relacja.

    OdpowiedzUsuń
  38. Nigdy nie byłam w Ustce i w ogóle w tamtej części Polski, ale chętnie bym się wybrała :) Bardzo fajna wycieczka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam choć raz w życiu odwiedzić tą część Polski. Jest tu kilka wspaniałych miast :) Dziękuję :)

      Usuń
  39. Świetna relacja :) w Ustce byłam bardzo dawno temu, jako małe dziecko zgubiłam się na plaży, nie pamiętam tego, tylko relacje rodziców, że mnie szukali i w końcu znaleźli u ratownika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że wszystko szczęśliwie się zakończyło! :)

      Usuń
  40. W Ustce byłam dwa razy latem :) Śliczne miasteczko plus jest co zwiedzać w okolicach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że udało Ci się odwiedzić to miasto! To prawda, miasteczko jak i okolice mają wiele do zaoferowania :)

      Usuń
  41. ..witam Cię serdecznie ♥
    ..uwielbiam morze, wyjeżdżałam co roku, najczęściej do Władysławowa, ale znam całe wybrzeże
    ..piękna fotorelacja, wspaniała notka, którą z przyjemnością przeczytałam i obejrzałam !
    ..przyjemnie znów być w Ustce dzięki Tobie :)
    ..jeśli chodzi o pisanie bloga, jestem spontaniczna, nigdy nie planuję wpisów ;)

    - pozdrawiam ciepło, życzę Ci uroczych chwil ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! :)
      Władysławowo również jest magicznym miejscem. Byłam nie raz, a i tak za każdym razem mnie zachwyca... Jak chyba każde nadmorskie miasto w Polsce.
      Bardzo dziękuję za te miłe słowa <3
      Spontaniczność też w życiu jest ważna :)

      Pozdrawiam cieplutko, Tobie również Kochana! <3

      Usuń
  42. Kiedyż to ja byłam w Ustce? Tak dawno, że to chyba nieprawda.
    Dziękuję za przywianie wspomnień

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pomogłam Ci wrócić wspomnieniami :)

      Usuń
  43. Byliśmu w Ustce 2 lata temu, w czerwcu. I wtedy po raz pierwszy widziałam mega mgłę nad morzem, trwała 2,5 dnia. Jednego dnia była tak mocna, że most nie był otwierany, aby przejść z jednej strony nad drugą....Moim zadaniem w Ustce mają najlepsze na świecie cukierki-krówki.
    Serdecznie polecam Ci odwiedzić Darłówko, tam też jest "co" robić. My z rodzinką uwielbiamy to miejsce.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, nie wiedziałam, że na czas mgły zamykają ruchomy most. Na pewno kwestie bezpieczeństwa. Oj tak, to miasto z nich słynie! :) Plus mają ponoć bardzo dobre śledzie ;)
      Słyszałam, ale nie miałam okazji zwiedzić. Bardzo dziękuję za polecenie :)
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  44. Czy jesteś w trudnej sytuacji finansowej? to ten artykuł jest dla ciebie, moja pożyczka została zatwierdzona przez ofertę pożyczki pana Pedro, którą przekazała mi jego firma pożyczkowa, gdy banki odrzuciły mój wniosek o pożyczkę z powodu złego kredytu, ale Pedro i jego firma pożyczkowa udzielili mi pożyczki w wysokości 7 milionów USDOLLAR na stawka 3 proc. Jestem bardzo wdzięczny i chcę podzielić się tym wszystkim z tobą, szukając jakiegokolwiek rodzaju pożyczki, aby skontaktować się z bezpośrednim adresem e-mail biura pożyczki pedro: pedroloanss@gmail.com lub whatsapp go na: +18632310632.

    OdpowiedzUsuń
  45. Ten wpis jest świetny. Dużo tutaj informacji na temat różnych wakacyjnych atrakcji.

    OdpowiedzUsuń
  46. Uwielbiam! Wracam do Ustki od lat! :)

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!