wtorek, 28 maja 2019

SZKOŁA DLA ELITY, SEX EDUCATION, BETWEEN, EVERYTHING SUCKS!, THE UMBRELLA ACADEMY | SERIALE #5

Halo? Jest tutaj ktoś? Nie mogę uwierzyć, że minęły prawie dwa miesiące od napisania ostatniego posta! Chciałabym powiedzieć, że wiele się działo, ale było wręcz przeciwnie... Matura wyssała ze mnie wszelkie chęci do życia. Czułam się jak wrak człowieka. Codzienny płacz, zastanawianie się nad sensem życia, stres, problemy z jedzeniem... Ciężko jest mi o tym wspominać, ale z drugiej strony brakowało mi tego wylewania uczuć na pisanie. Jednak nie mogłam tego zrobić. Byłam miesiąc bez komputera, a z pisania pamiętnika już dawno zrezygnowałam.

Nawet nie wiecie jak się cieszyłam, kiedy dokładnie tydzień temu wyszłam z ostatniego ustnego. Wiedziałam, że nie poszło mi jakoś super, ale byłam taka szczęśliwa, że to w końcu za mną! Naprawdę nigdy nie czułam większego stresu, nawet przed rozmową o pracę... Od razu poszłam świętować, a w nagrodę kupiłam sobie kilka artystycznych przedmiotów z Empika. Powiem Wam w tajemnicy, że planuję rozwinąć swoje hobby i za jakiś czas pojawi się moje nowe konto na Instagramie. A tymczasem zapraszam do recenzji pięciu seriali!


Szkoła dla elity
Szkoła dla elity to hiszpański serial platformy Netflix. Po zawaleniu się dachu, firma budowlana, aby naprawić swój wizerunek, funduje stypendium trójce ubogich dzieciaków. Las Encinas to najlepsza i najbardziej elitarna szkoła w Hiszpanii. To tam uczą się dzieci z wyższych stref. Jednak zafundowanie stypendium wcale nie oznacza, że szczęście się do nich uśmiechnęło... Początkowo, trójka jest wykluczona przez bogatych uczniów i dochodzi do wszelkiego rodzaju konfliktów. Niestety, doprowadza to do morderstwa. Kto ma krew na rękach? OBEJRZYJ ZWIASTUN

Szczerze mówiąc, na początku starałam się unikać tego typu seriali. Morderstwo, o którym wiadomo, a tak naprawdę schodzi na dalszy plan i kończy się badziewnie niczym Riverdale... ALE! W tym serialu jest to świetnie przedstawione. Opowiadana jest historia z przeszłości z kilkoma scenami teraźniejszych przesłuchań oraz morderstwo (oczywiście bez pokazania sprawcy, to dopiero na końcu). Wszystko doprawione jest młodzieńczymi relacjami, lecz nie przesłodzonymi! Pojawią się zdrady, niechciane ciąże i używki. A oprócz tego zmagania z chorobą HIV. Osobiście POLECAM!


Sex Education
Sex Education to brytyjski serial komediowo-dramatyczny platformy Netflix. Opowiada historię nastoletniego Otisa, który posiada ogromną wiedzę na temat seksu, ponieważ jego mama jest seksuologiem. Razem ze zbuntowaną Maeve zakładają szkolną klinikę, która pomaga nastolatkom z ich szkoły radzić sobie z problemami związanymi z ich życiem seksualnym. OBEJRZYJ ZWIASTUN

Początkowo, tytuł niezbyt może do siebie zachęcać, ponieważ teraz w prawie każdym filmie czy serialu jest poruszany temat seksu. Zauważyliście? Jednak tutaj ukazana jest bardzo ważna kwestia. Mianowicie, że młodzi ludzie boją się rozmawiać o swoich problemach z dorosłymi, a nawet z rówieśnikami. A przecież w dzisiejszych czasach nasze ciało i rzeczy z nim związane nie powinny być tematem tabu. Oczywiście, nie mówię tu o nie wiadomo jakich wymysłach, a zwyczajnej pomocy. To nie wstyd prosić o rady w tych tematach. Oprócz tego, serial doprawiony jest humorem przez co naprawdę przyjemnie się go ogląda. POLECAM!


Between
Between to amerykański serial telewizyjny, dramat sci-fiction oraz thriller wyprodukowany przez Don Carmody Television. Opowiada o małym miasteczku, w którym wybucha epidemia wirusa. Każdy człowiek powyżej dwudziestego pierwszego roku życia - umiera. Fabuła głównie skupia się na ciężarnej nastolatce Wiley, która mieszka w Pretty Lake i która musi zmagać się z tą dziwną chorobą. Natomiast rząd zostawił ludzi samych sobie, ustawiając jedynie kwarantannę obowiązującą na 10 mil od miasteczka. OBEJRZYJ ZWIASTUN

Motyw epidemii również często pojawia się w serialach, ale za każdym razem jest niesamowicie ciekawy! Ludzie zdani sami na siebie w takich sytuacjach zamiast sobie pomagać to jeszcze bardziej wszystko komplikują. Dochodzi do różnych starć, a przecież każdy z nich marzy o normalnym domu albo o ucieczce... Osobiście nie mogłam przestać oglądać i włączałam odcinek za odcinkiem. BARDZO POLECAM!


Everything Sucks!
Everything Sucks! to amerykański serial komediowo-dramatyczny. Opowiada o grupie nastolatków, którzy uczęszczają do fikcyjnej Boring High School, w której wspólnie robią film, zajmując się przy tym sprawami takimi jak: odkrywanie swojej seksualności, zdrowie psychiczne i dorastanie. Akcja rozgrywa się w 1996 roku. OBEJRZYJ ZWIASTUN

Trzej przyjaciele po przyjściu do nowej szkoły są postrzegani jako społeczni wyrzutkowie, dlatego postanawiają dołączyć do klubu A/V. Wkrótce zaczynają tworzyć swój pierwszy, poważny film. Niestety, Luke zmaga się z nieszczęśliwą miłością, a Kate wątpi w swoją orientacje. Czyli typowe nastoletnie życie i ich problemy. Oprócz tego, serial jest naprawdę króciutki, lekki, ale strasznie zwyczajny. Jak dla mnie średniak.


The Umbrella Academy
The Umbrella Academy to amerykański serial telewizyjny platformy Netflix powstały na podstawie serii komiksów o tej samej nazwie. 1 października 1989 roku, 43 kobiety na całym świecie rodzą jednocześnie, mimo że żadne z nich nie wykazywało oznak ciąży, dopóki nie zaczął się poród. Siedem dzieci zostało adoptowanych przez miliardera i przekształciło się w zespół superbohaterów pod nazwą "Akademia Umbrella". Wkrótce próbują rozwiązać tajemniczą śmierć ojca oraz zapobiec apokalipsie. OBEJRZYJ ZWIASTUN

Podczas mojego pobytu w Warszawie wszędzie można było zobaczyć plakaty z tym o to serialem. Na Facebook'u także nie obyło się bez reklam, a pozytywne recenzje nie miały końca. Ale ja się pytam, SKĄD?! Przez trzy miesiące wymęczyłam 7 odcinków i nie jestem w stanie dokończyć tego serialu... Nie powiem, motyw apokalipsy jest dość ciekawie ukazany, ale reszta? Totalnie nie mogę zrozumieć tego fenomenu. Oprócz apokalipsy, jedyne, co mogę pochwalić to naprawdę piękną ścieżkę dźwiękową. Jednak temu serialowi mówię zdecydowane NIE, NIE, NIE!

Oglądaliście któryś z powyższych seriali?
Co uważacie?
Koniecznie pochwalcie się w komentarzach!

Zapraszam także do poprzednich postów z tej serii:
1 | 2 | 34

Trzymajcie się ciepło,
Adrasteja

38 komentarzy:

  1. Nie oglądałam żadnego z seriali, ale chętnie nadrobię 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Matura to dla mnie był taki okres, w którym ilość nauki przewyższa sumę nauki przez ostatnie 12 lat. O ile pisemnym się nie stresowalam to ustne to był dramat. Pomimo tego, że myślałam że zawaliłam angielski, to poszedł mi o całe 3% lepiej niż ustny polski 😉😂
    Teraz niby najdłuższe wakacje w życiu, a i tak stresu- o wyniki matur, o miejsce na studiach...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam żadnego. Ale ja nie przepadam za serialami jedyne jakie oglądalam to Shadowhunters i Lucyfer :D chciałam zacząć grę o tron ale chyba to jednak nie dla mnei :p
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie oglądam seriali. Niestety, nie starcza mi na to doby. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, że matury już za Tobą. ;) Pamiętam, że gdy zdawałam swoje to też byłam okropnie zmęczona, czy to po pisemnych , czy ustnych egzaminach. Teraz możesz cieszyć się najdłuższymi wakacjami w życiu. ;)
    Co do seriali to oglądałam tylko "Szkołę dla elity". Świetny serial pod względem fabuły, strojów oraz języka hiszpańskiego, którego uwielbiam słuchać. <3 Czekam na nowy sezon. ;)
    Pozdrawiam Cię serdecznie! :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam czasu na seriale, więc nie znam ani jednego z przytoczonych tutaj. Zdecydowanie wolę poświęcić czas na czytanie:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem ciekawa co to za hobby 😀
    Współczuję tych stresów związanych z maturą ,na szczęście to już za Tobą😃
    Serialow nie oglądałam , zresztą jak narazie nie oglądam Netflixa 😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj, Adrastejo. Miło czytać znowu twój post. Dobrze, że przebrnęłaś już przez te egzaminy. Wiem, że taki stres potrafi być okropny i dobrze, że masz już to za sobą. Mam nadzieję, że już się trochę pozbierałaś.
    Jak już będziesz znała wyniki, pochwal się :)
    Nie znam żadnego z tych seriali, ale ciekawie je opisałaś. Chyba najbardziej mnie zainteresowała "Szkoła dla elity". Ogólnie kilka z nich wydaje się wartych obejrzenia, ale nie wiem, czy znajdę na nie czas w najbliższej przyszłości.
    Jestem ciekawa tego Twojego hobby i nowego konta na Instagramie. Trzymaj się, serdeczne pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądałam sex education i rzeczywiście problem ukazany jest w dobry sposób. Może da to ludziom do myślenia. Reszty nie widziałam;)

    OdpowiedzUsuń
  10. kilka z nich oglądałam chodź najlepszy between <3
    zapraszam

    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj/ Ciesże się że już jesteś i że podolałaś egzaminom. Masz już je za sobą - teraz odpocznij bo zasłużyłaś. Na pewno poszło Ci dobrze - jestem dobrej myśli :)

    Jeśli chodzi o seriale to z wymienionych ze zdjęcia kojarzę ostatni jednak żadnego z nich nie oglądałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Całe szczęście masz wszystko za sobą, a ja tak czy siak trzymam kciuki za to aby wyniki były mega super, nawet takie, których się sama nie spodziewasz ♥
    Czego bałaś się najbardziej?

    Ja seriali nie oglądałam, żadnego.. ale zapiszę sobie tytuły i może w wolnej chwili zacznę coś oglądać, bo czasami nie mam co ze sobą zrobić :P

    OdpowiedzUsuń
  13. The Umbrella Academy otaczało nas wszędzie jakiś czas temu a jak się okazuje znów przerost formy nad treścią :/

    OdpowiedzUsuń
  14. Teraz ważne,by odpocząć po egzaminach :) Seriali nie znam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. O żadnym nawet nie słyszałam. Jestem baaardzo do tyłu, jeśli chodzi o seriale :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię seriale, ale żadnego z tych nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kurcze moje przyjaciółki zachęcają mnie do oglądania seriali, a ja jakoś nigdy nie mogę zacząć. W tamte wakacje obejrzałam 1 sezon TVD, więc może w te wakacje obejrzę pozostałe sezony.
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. planuję obejrzeć Umbrella Academy;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie oglądałam tych seriali, ale chętnie obejrzę :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Będę musiała częściej tutaj zaglądać
    Wstyd przyznać ale odnotowałam ogromną lukę w sferze kinematografii.
    Ostatnio obejrzałam '"Ślepnąc od świateł" Żulczyka, bo to mój beste pisarz
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Ogladalam "Elite" i rowniez polecam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Obecnie oglądam Darmo :) Sex Education podobał mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wcześniej Ty odwiedziłaś mnie, teraz ja odwiedzam Ciebie. Dobry wieczór!

    Egzaminy potrafią zabrać człowieka z tego świata na jakiś inny, kompletnie kosmiczny. Potem człowiek wraca do swoich spraw jak do całkiem obcych rzeczy i okazuje się, że zapomina w tym świecie żyć. Ta dobrze to znam. Poza tym poznaje dogłębnie to psychiczne zmęczenie, nieporównywalne z niczym.

    Ale przecież.. to już wszystko za Tobą!
    Jesteś bardzo dzielna, że przez to przebrnęłaś.

    Teraz z pewnością odżyjesz i zyskasz tak wiele czasu, ile jeszcze w Twoim życiu nie było. Czekam z otwartym sercem i oczami na to, jaki talent kryjesz w swoim dzielnym wnętrzu.

    Bardzo mocno ściskam,
    Inka

    OdpowiedzUsuń
  24. I watch movies sometimes, but this series look great!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie widziałam żadnego ale pierwszy jest na mojej liście, lubię aktorów tam grających:)

    OdpowiedzUsuń
  26. nie oglądałam żadnego z tych seriali:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Lubię takie seriale dla młodzieży :) Pozrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Cieszę się, że to co najmocniej Cie stresowało już za Tobą! Kochana, głowa do góry. Teraz spoglądając w tył możesz dostrzec to jak silną osobą jesteś :) Mam nadzieję, że teraz możesz cieszyć się tylko i wyłącznie błogim spokojem na który zasługujesz :)
    Co do seriali - niestety nie oglądałam żadnej propozycji. Chociaż po Twoich recenzjach najbardziej mam ochotę na "Between". Myślę, że przypadł by mi do gustu :)
    Pozdrawiam,
    Aleksandra

    OdpowiedzUsuń
  29. Mam spore tyły w materii kina i seriali, a wszystko przez te ciągłe wyjazdy...
    No, no po powrocie to mam dzięki Tobie prawdziusieńká supetatte

    OdpowiedzUsuń
  30. Szkoła dla elity jak dla mnie jeden z lepszych!:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Good post 😊 thanks for your sharing...

    OdpowiedzUsuń
  32. Ach ta matura... dobrze, że już jest za Tobą, w końcu będziesz mogła odpocząć :) Żadnego z tych seriali nie oglądałam. W ogóle ostatni serial jaki obejrzałam to była "Gra o tron" :D Najbardziej zaciekawiły mnie "Szkoła dla elity" i "Sex Education".

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie oglądałam żadnego ale już teraz wiem co będę robić wieczorami 🙊🙊
    Zapraszam również do mnie https://sweeetdreamsx.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  34. Love your blog, thank you for sharing.
    https://luxhairshop.blogspot.com/
    The blog content is very good, I like it.
    (๑'ᴗ‵๑) I Loveγou❤

    OdpowiedzUsuń
  35. Zaczęłam większość z nich i po jednym odcinku rezygnowałam. Nie wiem, czy nie trafia do mnie klimat współczesnych seriali, czy za szybko się zniechęcam :D

    OdpowiedzUsuń
  36. żadnego nie oglądałam, ale o sex education i the umbrella academy słyszałam dużo pozytywnych opinii ;))
    BLOG
    YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!

Copyright © 2016 Adrasteja , Blogger