piątek, 9 czerwca 2023

Jądro ciemności, Czarodziejska Góra, Prawda. Komedia małżeńska | Na deskach TEATRU #1

Witajcie Kochani! Jest mi niezmiernie miło powitać Was w nowej serii na moim blogu. Tak jak wspominałam niedawno, będzie to seria poświęcona teatrowi, a dokładnie recenzjom spektakli, które miałam okazję obejrzeć w ostatnim czasie. Możecie wierzyć, bądź nie, ale trochę się tego w ostatnich latach nazbierało, ze względu na to, że mój narzeczony pracuje w teatrze. Dzięki niemu mam przyjemność oglądać przedstawienia podczas tak zwanej III Próby Generalnej, dlatego tak często tam bywam. Nie przedłużając zapraszam Was do przeczytania pierwszego wpisu serii "Na deskach TEATRU"!


Jądro ciemności
Teatr Miejski Gdynia | Dar Pomorza
1h 20 minut

Uznane za jedną z najważniejszych powieści XX wieku „Jądro ciemności” to zapis podróży do mrocznych granic ludzkiej psychiki. Zderzenie człowieka Zachodu, powodowanego żądzą zarobku, z dziką, pierwotną cywilizacją może się skończyć szaleństwem. Opowieść o pragnieniu, ambicji i namiętności w scenografii Daru Pomorza, tuż obok pomnika autora – Josepha Conrada. Więcej informacji znajdziecie na STRONIE.

Opowiadanie to zapewne kojarzycie z czasów szkolnych, kiedy omawiane było na lekcjach jako lektura. A co gdyby przeżyć to pod pokładem na słynnym żaglowcu? W taką podróż wyruszyłam miesiąc temu, bo właśnie wtedy miała miejsce premiera najnowszego spektaklu, który w dodatku odbywał się na Darze Pomorza. Sam klimat żaglowca wywarł na mnie ogromne wrażenie. A przedstawienie pozwoliło przypomnieć mi te powieść, która opowiada o rejsie po Tamizie i ludzkiej psychice.

Czarodziejska Góra
Teatr Miejski Gdynia | Duża Scena
1h 50 minut | przerwa | 50 minut

Hans Castorp, student politechniki, dla którego ważne jest „piwko, bundesliga, dziewczynki i takie tam”, trafia do luksusowego sanatorium w Szwajcarskich Alpach. Niespodziewane wydarzenia i znajomości z ekscentrycznymi gośćmi zmienią jego życie na zawsze. Pełna wirującej w powietrzu erotyki, zaskakujących zwrotów akcji i błyskotliwych dialogów – „Czarodziejska góra” – okazuje się dziś zaskakująco aktualna i inspirująca. Więcej informacji znajdziecie na STRONIE.

Castorp, czyli główny bohater tego przedstawienia postanawia odwiedzić swojego kuzyna, który od kilku lat choruje na gruźlice, przez co został umieszczony w sanatorium. Podczas tej trzytygodniowej wizyty poznaje codzienny rytuał lecznicy. Spacery po górach, mierzenie temperatury, wspólne posiłki. Jednak wkrótce okazuje się, że to nie tylko opowieść o sanatorium, ale też o wędrówce w głąb siebie.

Prawda. Komedia małżeńska
Teatr Miejski Gdynia | Duża scena
2h

Kto z Państwa nigdy nie zdradził…albo chociaż nie pomyślał o zdradzie, nie miał na nią ochoty, albo chociaż o niej nie rozmawiał? Czy jest ktoś taki na sali? Dwa małżeństwa. Czworo przyjaciół. Kilka tytułowych prawd. Bo po co mówić prawdę, jeśli ona rani? A dlaczego nie kłamać, jeśli to chroni? Autor stawia pytanie o uczciwość w miłości, podważając przekonanie, że w ogóle jest ona możliwa. W „Prawdzie” zdradzają wszyscy, a my na to patrzymy i się z tego śmiejemy… Bezpiecznie, z teatralnej widowni, bo przecież… nas to nie dotyczy… Więcej informacji znajdziecie na STRONIE.

Na ten spektakl udałam się niedawno, nie czytając opisu i recenzji w Internecie. Tytuł brzmiał zachęcająco, więc zaprosiłam na to przedstawienie moją przyjaciółkę wraz z jej mężem. To był strzał w dziesiątkę! Prosta, głupkowata komedia, której głównym tematem była zdrada, co mogłoby się wydawać ciężką kwestią. Jednak absolutnie nią nie było. Aktor grający Michała zrobił na mnie ogromne wrażenie. Z każdym jego słowem, co raz bardziej się śmiałam. Jego akcenty na konkretne słowa i mimika były przerysowane, ale to właśnie dodawało tego smaczku. Gorąco POLECAM! Nawet nie poczujecie jak miną Wam te dwie godziny.
*Źródło zdjęć: teatrgombrowicza.art.pl*

Lubicie chodzić do teatru?
Jaki gatunek jest Waszym ulubionym?
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

Ściskam mocno,
Wasza Adrasteja

26 komentarzy:

  1. Chętnie zobaczyłabym ten spektakl.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli będę miała okazję to chętnie obejrzę ten spektakl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że takowa będzie i spodoba Ci się któryś z przedstawionych :)

      Usuń
  3. Och, jak fajnie... Ja uwielbiam teatr, więc z tym większą przyjemnością będę czytała Twoje wpisy. Sama chciałabym mieć taką możliwość bywania w teatrze, jak Ty. To musi być ekstra przeżycie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teatr jest bardzo miłą odskocznią :) Cieszę się ogromnie! Może kiedyś nadarzy się taka okazja, kto wie? ;)

      Usuń
  4. it is very interesting, I enjoyed reading this post and watching pictures.. I'm here for the first time and maybe I will stay longer! :)

    women’s jewelry
    online shopping in Canada

    OdpowiedzUsuń
  5. brzmi fajnie:) PS. jeszcze raz bardzo dziękuję Ci za przesyłkę z rozdania:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie pamiętam kiedy ostatnio byłam w teatrze. Chyba w szkole, ale nie ma co się oszukiwać- co innego wycieczka ze szkoły, a co innego samodzielna wizyta ( poczułam różnicę gdy poszłam do kina)
    ,,Prawda. Komedia małżeńska" mnie najbardziej zainteresowała. Też sporo pozytywnych opinii o tym spektaklu czytalam 😀
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Wieki nie byłam w teatrze. Szkoda...

    OdpowiedzUsuń
  8. O rany zazdroszczę. Uwielbiam teatr, ale dawno nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo chętnie wybrałabym się do teatru. Może kiedyś, mam nadzieję. Spektakl na statku? To musiało być przeżycie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowa A, (https://dreaming-in-the-wind.blogspot.com/)
      Nie chce mnie zalogować...

      Usuń
  10. Choć chętnie wybrałabym się na komedię do teatru, to jednak dwie pierwsze opcje zainteresowały mnie bardziej. Ostatnio oglądałam film o bardzo podobnej tematyce. Szwajcarskie sanatorium, miały być tylko odwiedziny... jestem bardzo ciekawa jak tu skończy się ta historia. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam nadzieję, że we wrześniu wybiorę się na jakiś spektakl :)

    OdpowiedzUsuń
  12. szmat czasu nie byłam w teatrze, a uwielbiam, tym bardziej się cieszę,że taka kategoria u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam serdecznie ♡
    Dawno nie byłam w teatrze, co mnie smuci, bo bardzo go lubię. Trochę cierpię na brak czasu, ale liczę na to, że wszystko się wyklaruje i zagospodaruję co nie co na sztukę (choć w moim mieście nie ma często spektakli). Szczerze, to każdy tytuł mnie ciekawi. Najbardziej Jądro Ciemności, ale pozostałe też na pewno są dobre i myślę, że przypadłaby mi do gustu :) Bardzo inspirujący wpis, świetna seria bardzo chętnie będę ją śledzić ^^
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię chodzić do teatru :D Komedie zawsze super się ogląda :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale super :D "Jądro ciemności" jako książkę bardzo lubię <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Dawno już nie byłam w teatrze! Chętnie obejrzałbym ten spektakl :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dawno nie byłam w teatrze.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawe spektakle, chętnie zobaczyłabym "Jądro ciemności".

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!