niedziela, 21 października 2018

Co myślę o HALLOWEEN? | moja opinia | wishlist ROSEGAL

Październik powoli się kończy, a co za tym idzie? Niedługo Halloween! Dla jednych jest to powód do radości, dla drugich straszne utrapienie. Skąd ta nienawiść w ludziach do tego święta? Czy chcemy się dopasować do Amerykanów? Osobiście mam teorię, którą chcę się dziś z Wami podzielić. Zawsze wolałam omijać ten temat, bo wzbudza on wiele kontrowersji, ale kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana!

Zacznijmy od tego, co to jest Halloween?
Halloween jest to zwyczaj związany z maskaradą. Obchodzony w wieczór 31 października. Halloween najhuczniej obchodzony jest w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Irlandii i Wielkiej Brytanii. Nie należy ono do świąt urzędowych, ale cieszy się po święcie Bożego Narodzenia największą popularnością. W Polsce pojawiło się w latach 90. Głównym symbolem jest wydrążona i podświetlona od środka dynia z wyszczerbionymi zębami.
Moje nastawienie do tego święta zawsze było neutralne. Nie przeszkadza mi, kiedy dzieci chodzą po domach w upiornych przebraniach, prosząc o cukierki. Choć trzeba przyznać, że parę lat temu była dla mnie to zupełna nowość i nie wiedziałam jak mam się zachować, bo kompletnie nie słyszałam o tym święcie. Później sama postanowiłam w tym uczestniczyć i było to może tylko dwa razy. Na ludzi trafialiśmy naprawdę różnych, ale w większości byli to naprawdę chamsy mieszkańcy. Rzucali jajkami z okien do dzieci, trzaskali drzwiami, wyzywali od bachorów i diabłów. Jednak takie zachowanie było spotykane głównie u ludzi starszych. Dlaczego? Za ich czasów nie było czegoś takiego. Wyżej wspomniałam, że w Polsce pojawiło się to dopiero w latach 90. Oprócz tego jest to noc przed Świętem Zmarłych i nie każdemu może być w takiej chwili do śmiechu.
Moim zdaniem wszystko też inaczej by wyglądało gdyby kościół także nie mówił, że to złe, bo to w jakiś sposób wzywanie szatana, a dzieci trafią do piekła (tak, w niektórych kościołach można coś takiego usłyszeć). Jest to strasznie niepotrzebne buntowanie ludzi, a przecież każdy ma prawo do swojej własnej decyzji. Oprócz tego inaczej by patrzono na to święto, gdy byłoby w innym terminie, ale raczej coś takiego nie nastąpi. Przykre jest to, że z zabawy zrobiono tak ogromny szum jakby popełniono jakąś zbrodnię. Mam nadzieję, że kiedyś będziemy bardziej tolerancyjni i w jakiś sposób wszystko się unormuje tak, aby większość ludzi była zadowolona, bo zawsze jest to urozmaicenie zwykłego dnia.
Jak się zapewne domyślacie, w zagranicznych sklepach roi się od wyprzedaży dotyczących Halloween. Jednym z takich sklepów jest właśnie ROSEGAL, w którym znajdziecie przeróżne kostiumy oraz akcesoria z motywem dyń, czaszek, nietoperzy itd. Myślę, że jeśli ktoś lubi to święto to warto się zainteresować Rosegal Halloween Sale. Oto kilka moich propozycji:

KLIK  |  KLIK  |  KLIK

KLIK  |  KLIK  |  KLIK

Oprócz tego posiadam 12% kod zniżkowy:
RGNancy

A Wy co uważacie na temat Halloween?
Podobają się Wam propozycje?
Koniecznie dajcie znać w komentarzu!

Miłych zakupów kochani!

Dziękuję za poklikanie w linki.

Trzymajcie się cieplutko,
Adrasteja

59 komentarzy:

  1. Absolutnie nie przeszkadza mi Halloween, chociaż sama nigdy nie brałam w nim udziału ;) Ale myślę, że fajnie by było, gdyby jednak ludzie zdystansowali się do sprawy, bo w końcu nikt nie odprawia jakichś szatańskich rytuałów, dzieci traktują to po prostu jako zabawę, okazję do zebrania słodyczy i przebierania się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takie samo zdanie, tyle, że brałam w nim udział może z dwa razy:) Ostatnio przeczytałam posta dziewczyny, w którym pisała, że to czczenie szatana i jeszcze 4 takie podobne powody, dlaczego nie lubi Halloween. Rozumiem, że każdy może mieć inne zdanie, ale dla mnie to mocna przesada...

      Usuń
  2. Ja nie obchodzę Halloween, ale lubię klimat tego święta. Nie przeszkadza mi też, gdy inni chodzą po domach i zbierają cukierki. Starsi ludzie są do Halloween tak negatywnie nastawieni, właśnie dlatego że to święto pochodzi z USA i kiedyś go u nas nie było. Jak już koleżanka wyżej powiedziała - fajnie by było, gdyby się trochę zdystansowali. W końcu to tylko zabawa, która nie ma nic złego na celu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam klimat rzeczywiście bywa ciekawy:) Ale przecież trzeba być otwartym na nowe kultury itd. ;) Mam nadzieję, że kiedyś nadejdzie taki czas, bo właśnie jest to tylko zabawa:)

      Usuń
  3. Ja nie obchodzę Halloween, ale lubię dekoracje Halloweenowe. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama specjalnie jakoś tego nie świętuję ale podoba mi się ten zwyczaj - jest wesoło i strrrrrrrasznie jednocześnie;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, tak jak horrorów nie lubię to takie przebieranki są bardzo ciekawe:)

      Usuń
  5. Nie obchodzę tego ,,święta", ale piekę słodkości straszne i lubię oglądać dekoracje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja również mam neutralne nastawienie :) sama nie świętuję, nie przeszkadza mi, gdy ktoś je obchodzi :) chodzenie po domach też mi nie przeszkadza- gdyby jakieś dziecko przyszło, czymś zapewno zostałoby poczęstowane :P i nie byłaby to porcja wyzwisk :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, że nie jesteś jak Ci wszyscy starsi ludzie, a dzieci mogą się nacieszyć słodkościami:)

      Usuń
  7. Kocham halloween i czekam na nie z utęsknieniem :) też mam zamiar o tym napisać, ponieważ bardzo nie podoba mi się taka niewyrozumiała i bardzo krytyczna postawa wobec tego święta. Niczyich poglądów nie zmienię ale uważam, że przydałoby się trochę wyrozumiałości dla ludzi którzy to polubili :) zresztą, należy się zastanowić co to w ogóle jest to halloween? Czy te dzieci zbierające cukierki, te śmieszne zazwyczaj halloweenowe przebrania, czy te wieczory w towarzystwie spędzone przy oglądaniu horrorów- czy to w jakikolwiek sposób przypomina czczenie szatana? czy to jest aż tak złe? rozumiem że nazajutrz jest święto zmarłych, ale to nie jest ten sam dzień. Czy trochę radości jest niedozwolone z tego powodu? Radość jest najlepszym lekarstwem na smutek. Wspaniały wpis i świetna wishlista, poklikałam kochana powodzenia ze współpracą! :)
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że niektórzy aż przesadzają i to bardzo... Czczenie szatana i takiego typu rzeczy. To co, wszyscy chrześcijanie za granicą to wyznawcy jego? Totalnie bez sensu i nie wiem skąd się to wzięło...
      Oj przydałaby się wyrozumiałość i to bardzo dużo. Jak widać dla niektórych przebieranki i zbieranie cukierków za darmo to za dużo... ;) Zgadzam się z Tobą w 100%! Dziękuję bardzo kochana! <3
      Pozdrawiam również <3

      Usuń
  8. Great inspiration, dear! Thanks for sharing, xx

    https://fallingforvogue.blogspot.com/2018/10/animal-print.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również nie obchodze Halloween jednak lubię to święto ze względu na fajny klimat no i moich zbliżających się urodzin 😆
    Przykre takie zachowanie, no ale myślę że masz rację mówiąc że to wina tego że u nas nie jest to zbyt popularne święto (kolednikow nikt nie wyzywa-chyba )
    Propozycje przepiękne 😍
    Szczególnie sukienki mi się podobają ale we wszystkie linki kliknęłam ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No klimat ma bardzo ciekawy to fakt:) A to już Ci życzę wszystkiego najlepszego Kochana! :)
      Strasznie przykre... Kolędników czasem także się zdarzy. Myślę, że nikomu nie da się dogodzić, zawsze będzie coś źle... :/
      Dziękuję bardzo za pomoc!
      Również pozdrawiam <3

      Usuń
  10. W zeszłym roku pamiętam, że spędziłam Halloween z przyjaciółkami, zrobiłyśmy sobie maraton horrorów. Nie mam nic do tego święta, jest to po prostu forma zabawy, nie rozumiem negatywnego jego odbioru przez niektórych ludzi. W moim mieście z roku na rok coraz częściej pojawiają się w ten dzień przebrane dzieci, które proszą o cukierki. Dla nich to świetna zabawa.
    Bardzo ciekawy post, propozycje genialne, szczególnie te trzy ostatnie sukienki !
    Pozdrawiam serdecznie :)
    http://fashionismaio15.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pewnie bym się nie odważyła na taki maraton, strasznie boję się Horrorów... To prawda, to tylko zabawa, a ludzie zrobili z tego koniec świata...
      A ja widzę, że u mnie co raz mniej chodzi tych dzieci, właśnie przez takie zachowanie dorosłych :/
      Dziękuję bardzo:)
      Również pozdrawiam <3

      Usuń
  11. Ja nie obchodzę tego święta :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2018/10/boho-kardigan-i-spodnica-w-wezowy-motyw.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mamy nic do Halloween ale też nie uczestniczyłyśmy w nim i raczej nie zamierzamy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja Halloween lubię i nie rozumiem, dlaczego ludzie doszukują się w tym problemów. Super wishlista! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie rozumiem, komuś się nie podoba to niech nie sprawia przykrości innym:) Dziękuję ;)

      Usuń
  14. Nie obchodzę i nie będę obchodzić Tak szczerze to nie obchodzi mnie ten dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień jak każdy inny, co nie? :)

      Usuń
    2. Ja oddaje się refleksjom związanym ze Świętem Zmarłych, Dniem Zadusznym.. to dla mnie ważne, choć smutne dni. I wiem, że wywodzą się z "zabobonów" ale przeżywam je...

      Usuń
    3. To prawda. Człowiek oddaje się wtedy takiej zadumie i niestety też pogrąża w smutku:( Ale czasami trzeba poddać się takiej chwili refleksji i pomyśleć o tych, co już odeszli.

      Usuń
  15. Mi również nie przeszkadza, fajnie że dzieci mają okazję się przebrać - sama w zeszłym roku widziałam, ile radości z tego miały moje kuzynki :)

    https://przezoobiektyw.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie zamawiałam z tego sklepu, ale na pewno nie zamówię Halloweenowych ubrań bo mi się nie podobają. Też nie mam nic do dzieci co ubierają się na Halloween, ale osobiście jakoś nie jestem za tym "świętem"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może coś innego? ;) Bo ja za każdym razem byłam zadowolona z zamówień, a np. w takim ZAFUL zdarzały mi się buble. Przynajmniej nie wyzywasz dzieci i nie uważasz, że to dzieło szatana ;)

      Usuń
  17. Mi on również w żadnym przypadku nie przeszkadza! Nawet moim marzeniem z dzieciństwo było, żeby razem z przyjaciółmi przebrać się i razem chodzić po domach ale cóż na marzeniach się tylko skończyło. Jeżeli chodzi o kościół to mam okazje corocznej pogadanki na religii jaki to Halloween jest zły..
    dreamerworldfototravel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie miałaś okazji spróbować na własnej skórze :/
      U mnie na szczęście już na religii o tym nie rozmawiamy, ale w gimnazjum się swoje także nasłuchałam...

      Usuń
  18. Ja lubię hallowen a w zasadzie jego klimat który umila mi jesień

    OdpowiedzUsuń
  19. Kościół zawsze się niepotrzebnie wtrąca. Wiadomo mamy wszystkich świętych i pięknie je obchodzimy ale kto nam broni dzień przed pobawić się trochę strachem. Jak za przebieranki trafia się do piekła to ja już tam mam miejsce wyznaczone :D A jeśli komuś nie pasuje, że to nie polskie to nie nasze to zapraszam do obchodzenia Dziadów :D
    Stroje super:) takie ciuszki mogłabym na co dzień nosić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że co raz częściej się z Tobą zgadzam :D Ale no taka prawda. Od kiedy przebranie się za ducha, wampira albo nawet kota jest wyznawaniem szatana? W sumie Dziady mi się w książce podobały i chętnie przeżyłabym to naprawdę :)
      Dziękuję! Ja sukienki może nie, ale te bluzy jak najbardziej ;)

      Usuń
  20. No szkoda, że jest wtedy zimno, bo mało kto może się wtedy wykazać jakimś upiornym strojem :/ Ooo brzmi strasznie mrocznie! Ale o to chodzi :) Haha, jestem ciekawa ile to dzieci już przed Tobą uciekało? :D
    Pozdrawiam również <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja tam nie mam nic do Halloween'u, ale nie obchodzę go jakoś specjalnie zazwyczaj idę do kina w ten dzień na maraton horrorów. Sukienki są super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to w jakiś tam sposób jednak obchodzisz ^^ Miłego maratonu :)

      Usuń
  22. sama nie obchodzę, ale ktoś świętuje, mi to nie przeszkadza ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uważam,że obchodzenie Hallowen to sprawa indywidualnego wyboru. Ja nie obchodzę,ale nie widzę powodu,żeby się oburzać,że inni obchodzą.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Twoją opinią. Ktoś nie obchodzi, więc niech nie odbiera niepotrzebnie radości innym ;)
      Pozdrawiam również <3

      Usuń
  24. Fantastic post, very nice :)

    Follow for follow?

    www.guzelvekulturlu.com

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!

Copyright © 2016 Adrasteja , Blogger