piątek, 13 października 2017

OBDAROWANI - recenzja filmu

"Obdarowani" - to tegoroczna, amerykańska produkcja, o której o dziwo wcale nie było głośno. Film opowiada o Franku Adlerze, samotnym mężczyźnie, który mieszka w małym miasteczku na Florydzie i wychowuje "genialne dziecko" - swą wybitnie uzdolnioną siostrzenicę Mary. Nie jest jednak świadomy tego, że ktoś pragnie odebrać mu prawa do opieki nad dziewczynką.

W skrócie - Frank samotnie wychowuje swoją niezwykle uzdolnioną siostrzenicę Mary. Gdy talent dziewczynki ujawnia się, musi zawalczyć o prawa rodzicielskie z babcią dziewczynki.

Gatunek: Dramat
Czas: 101 minut
Frank jest opiekunem siedmioletniej dziewczynki Mary. Doskonale wie, że dziewczynka nie jest zwyczajna, a swój talent matematyczny odziedziczyła po matce. Chce, aby siostrzenica uczyła się w zwyczajnej szkole, tak jak prosiła go o to jego siostra, która chciała dla swojego dziecka normalnego dzieciństwa. Dziewczynka niezbyt potrafi się odnaleźć w szkole, bo wszystko wydaje się dla niej zbyt proste i nie rozumie po co ma "siedzieć i się nudzić". Już po pierwszych dniach nauczycielka - Bonnie zauważa, że coś jest nie tak.
O Frank'u wiemy, że nie ma partnerki, a swoje piątki spędza w barze, gdzie znajduje kobiety, przeważnie na jedną noc. Tam też postanawia go znaleźć nauczycielka Mary. Po długich rozmowach przy alkoholu i w dobrej atmosferze, mężczyzna opowiada o talencie dziewczynki. Nauczycielka chciałaby, żeby Mary uczęszczała do lepszej szkoły, gdzie miałaby załatwione pełne stypendium, które wynosi naprawdę sporą sumę. Dyrektorka również go o to prosi, ponieważ uważa, że jej szkoła niczego nie nauczy tej zdolnej dziewczynki. W niedowierzaniu innych - Frank odrzuca ofertę, co przynosi falę nieszczęść.
W filmie pojawia się matka Frank'a - Evelyn. To wpływowa oraz bogata kobieta, która ma wobec dziewczynki pewne plany. Chce wziąć edukacje wnuczki w swoje ręce, aby ta rozwiązała problem matematyczny, którego nie ukończyła jej córka. Za wszelką cenę próbuje rozdzielić Frank'a od Mary i składa pismo do sądu przeciwko niemu. Evelyn po swojej stronie ma całą armię prawników, a Frank jedynie może liczyć na dwie osoby - sąsiadkę Robertę, która od czasu do czasu zajmuje się Mary oraz Bonnie, z którą zaczyna dzielić uczucie.
Pomimo, że Evelyn posiada fortepian, o którym Mary marzy to i tak woli pozostać przy Frank'u. Niestety nie jest świadoma tego, że sprawy mocno się skomplikują, a jej babcia posunie się do wszystkiego (nawet, jeśli ma to skrzywdzić dziewczynkę). Jak potoczą się jej dalsze losy? Czy zazna jeszcze odrobiny dzieciństwa? A może babcia w końcu da jej spokój? Tego musicie dowiedzieć się sami!
Podsumowując, dawno nie widziałam tak dobrego filmu. Jestem w wielkim szoku, ponieważ nie był on mocno reklamowany, a reżyser wykonał naprawdę kawał dobrej roboty! Pomysł na fabułę niesamowicie mi się spodobał. Dziewczynka była bardzo dobrą aktorką i przyjemnie się ją ogląda w tej roli. Oprócz tego film jest naprawdę wzruszający. Było kilka takich scen, głównie pod koniec, gdzie nie mogłam powstrzymać łez. Jeśli chcecie obejrzeć coś, czego jeszcze nie było, a w dodatku porusza to z całego serca mogę polecić ten film! Obiecuję Wam, że nie będzie to strata czasu!
Chciałabym Was przeprosić za moje dwa tygodnie nieobecności, ale niestety walczę z chorobą, a w dodatku w środę miałam swoje osiemnaste urodziny i cały tydzień chodziłam w wielkim niedowierzaniu, a po za tym jutro mam swoją imprezę i mam wiele spraw związanych na głowie z organizacją. Jednakże już wracam, a w przyszłym tygodniu możecie się spodziewać mojej mini-relacji z urodzin!

Oglądaliście ten film? A może zachęciłam Was recenzją? Koniecznie dajcie znać w komentarzu!

Zapraszam Was również na mojego Instagrama, gdzie, co parę dni wrzucam nowe zdjęcia! Więc jeśli nie macie dosyć mojej twórczości ani mojej mordki to serdecznie zapraszam!

34 komentarze:

  1. Zapowiada się ciekawym film a lubię tego typu filmy :)
    http://nouw.com/elaa_96

    OdpowiedzUsuń
  2. Film zapowiada się świetnie! :)
    Bardzo ciekawa recenzja.
    Cudownego dnia!
    coscudownego.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Już od dawna planuję go obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę obejrzeć ten film, uwielbiam dramaty ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę koniecznie zobaczyć ten film! uwielbiam takie historie :)

    http://nouw.com/sylviastyle/garsc-inspiracji-z-targow-wnetrzarskich-31655685

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znałam tego filmu,ale dzisiaj wieczorem go zobaczę bo lubię filmy takiego typu. Naprawdę podoba mi się recenzja i będę wpadać do Ciebie częściej,pozdrawiam <3


    https://thesmellofbooks9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa recenzja na pewno obejrzę :D
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mnie kusi taki film.
    Nie miałam okazji go widzieć.
    Coś już na jego temat słyszałam.
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądałam już ten film i bardzo mi się spodobał :)
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  10. Planowałam go obejrzeć ! Wydaje się być bardzo ciekawy.
    Pozdrawiam :)
    http://fashionismaio15.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Filmu nie oglądałam ale wszystkiego najlepszego z okazji urodzin :-*
    no i zdrowka :-*
    pozdrawiam
    lili-93.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie widziałam, ale recenzja bardzo zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ogromnie zachęciłaś mnie do obejrzenia tego filmu! Jeśli dzisiaj znajdę czas od razu go obejrzę :D

    OdpowiedzUsuń
  14. oglądałam i jest dość ciekawym filmem <3
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  15. Obejrzę go na pewno! Chyba jeszcze nigdy nie oglądałam filmu o podobnej fabule. Szkoda, że (z tego co piszesz) tak dobry film, był tak mało promowany, nie został doceniony..

    Zapraszam na naszego bloga

    OdpowiedzUsuń
  16. Oglądałam i muszę przyznać, że byłam bardzo zaskoczona! Nie spodziewałam się aż tak dobrego filmu :) Ja również polecam wszystkim z całego serca, warto! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie oglądałam tego filmu ale może skuszę się w najbliższych dniach na to aby go obejrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Filmu nie oglądałam ale strasznie mi jakiś przypomina :)
    Chętnie skuszę się na niego :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  19. Teraz cały czas się zastanawiam, czy nie słyszałam już o tym filmie. Tytuł jest mi znany, ale nie pamiętam fabuły i ciężko mi powiedzieć :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. I want to watch this movie so badly, looked amazing in the previews!

    xx,
    Tania
    http://inspiremyfancy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Film nie dla mnie, ale dziewczynie by się spodobał, więc podeślę jej ten post :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Już czuję, że będę płakać na tym filmie :D MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  23. Dużo, dużo zdrowia... nie ma co chorować:)
    A z okazji zbliżających się urodzin wszystkiego co najpiękniejsze i najmilsze. Niech spełnią się Twoje marzenia, plany... niech uśmiech zawsze gości na Twojej twarzy :)

    Film oglądałam i przez cały czas miałam wrażenie, że to taki odgrzewany kotlet i że juz kiedys podobną historię oglądałam, ale nie mogę powiedzieć że był zły ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. super recenzja, film jest dla mnie przepiękny:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie oglądałam, ale widziałam już go wcześniej gdześ na blogu. Muszę nadrobić swoje braki w tej dziedzinie.. ale jak mam patrzeć co ja musze obejrzeć i przeczytać to aż nie wiem za co najpierw się zabrać. Mimo wszystko po recenzji bardziej mnie skusiłaś na ten!

    Wszystkiego najlepszego ;* Jak urodzinki? Mi zawsze mówili, że jak skończe 18 to czas zacznie lecieć jeszcze szybciej i wiesz co .. się nie mylili :C dlatego łap każde chwile! ♥

    OdpowiedzUsuń
  26. Oglądałam i bardzo mi się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie miałam okazji oglądać, ale zdecydowanie zachęciłaś mnie recenzją. Jestem cholernie ciekawa jak potoczą się losy dziewczynki i jutro w wolnej chwili chętnie się tego dowiem! Fajnie, że piszesz o filmach mniej reklamowanych, a nie tych o których wszędzie jest głośno :D

    OdpowiedzUsuń
  28. To prawda nigdzie praktycznie nie było promocji tego filmu,ale ja rownież go wyszukałam i tak naprawdę pokochałam! Oglądałam z 10 razy i za każdym razem płakałam!��

    OdpowiedzUsuń

- Za każde odwiedziny, komentarz oraz obserwację bardzo dziękuję!
- Postaram się odwiedzić Twojego bloga, o ile czas mi na to pozwoli.
- Nie musisz zostawiać linka, z pewnością do Ciebie trafię.
- Jeśli masz jakieś pytania, nie krępuj się, postaram się na nie odpowiedzieć najszybciej jak to będzie możliwe.

Dziękuję za Twój pobyt i zapraszam ponownie!
Jeśli masz ochotę to zachęcam do obserwacji bloga oraz przeczytania poprzednich postów.
Nowe wpisy w PIĄTKI o 17. Do zobaczenia!

Copyright © 2016 Adrasteja , Blogger